مهم‌ترین علل تصادف‌های رانندگی

رئیس پلیس کشور گفت: عامل انسانی، صنعت خودرو و امنیت جاده‌ها، از عواملی هستند که در وقوع تصادف‌های رانندگی نقش دارند و باید تمامی دستگاه‌های مسئول دست به دست هم بدهیم تا همه این عوامل بهبود یابند.

کد خبر : ۵۳۷۸۷
بازدید : ۱۲۴۴
سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (مرفوک راهور) افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که شاهد کمترین آمار تصادف‌ها، جان باختگان و مجروحان بویژه در ایام تعطیلات نوروزی باشیم.

در این موضوع عزم ما جزم است و این اراده در ناجا وجود دارد که تعداد تلفات و جان باختگان حوادث رانندگی و ترافیکی کاهش یابد. درعین حال وقتی هم به کاهش تلفات جاده‌ای در دهه گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در همین مسیر قدم‌های خوبی برداشته‌ایم، اما باید این قدم‌ها با شتاب بیشتری ادامه یابد.

سردار اشتری اضافه کرد: وقتی به ظرفیت موجود در بدنه نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول و مرتبط در این حوزه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که به طورحتم می‌توانیم خسارت‌ها و تلفات حوادث رانندگی و ترافیکی را کاهش دهیم تا بتوانیم آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب است را به انجام برسانیم.

افزایش ۳ درصدی تلفات تصادف‌ها در نوروز ۹۷
رئیس پلیس راهور گفت: آمار‌های موجود نشان می‌دهد در مجموع و از زمان اجرای طرح ویژه ترافیک نوروزی ۱۳۹۷، تلفات ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی در جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی کشور ۳ درصد رشد داشته است. سردارمهری گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان از مهم‌ترین عوامل تصادف‌ها در ایام نوروز امسال بوده است.

وی که در حاشیه بازدید فرمانده ناجا از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (مرفوک راهور) سخن می‌گفت، اظهارداشت: بر اساس گزارش‌های رسیده در تعطیلات نوروزی امسال با افزایش حدود ۱۵ درصد تردد مسافران نوروزی در جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی سراسر کشور روبه‌رو بوده‌ایم. درهمین راستا و به منظور کنترل ترافیک تمامی راه‌های کشور، ۵ هزار نیرو در طرح ویژه ترافیکی نوروز ۹۷ در سطح جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی سراسر کشور مستقر شدند.

سردار مهری با بیان اینکه در نوروز سال ۹۷ مردم ارتباط فعالی با پلیس داشتند و با یک برنامه‌ریزی دقیق سفر‌های خود را مدیریت کردند، اضافه کرد: ما با این دقت مسافران نوروزی امسال گره ترافیکی و ترافیک‌های بلند مدت نداشته ایم، اما ترافیک سنگینی در ورودی شهر‌های زیارتی از جمله مشهد مقدس و قم را شاهد بودیم که با همکاری پلیس راهور این ترافیک هم مدیریت شد.

مهری خاطرنشان کرد: در بهار امسال با توجه به شرایط جوی کشور، سطح جاده‌ها خشک و هوا بهاری بود و همین امر باعث شد تا تعداد سفر‌ها افزایش یابد که این رقم حدود ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است. حال آنکه طبق ارزیابی‌های میدانی انجام شده، جاده‌های کشور ظرفیت و کشش این حجم از سفر و خودرو را ندارند و با توجه به افزایش یک ونیم میلیونی تعداد خودرو‌ها در سال ۹۶، افزایش سفر‌ها یک موضوع عادی و قابل پیش‌بینی بود، اما مردم امسال هم همکاری خوبی داشتند.

وی در ادامه افزود: در موج اول سفرها، شاهد کاهش ۵ درصدی تلفات و جان باختگان بودیم، اما در موج دوم سفر‌های نوروزی این روند برعکس شد و افزایش تلفات داشتیم به گونه‌ای که در روز ۱۰ فروردین ۳۷ نفر جان باختند.
وی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد برخی افرادی که به سفر رفته بودند خسته شده و آمادگی جسمانی رانندگی را برای بازگشت نداشتند و همین امر باعث شده به‌طور کلی ۳ درصد تعداد کشته شدگان افزایش داشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید