کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند؟

کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند؟

در بین این ۷ فیلم خرگیوش و لانه زنبود کاملا کمدی هستند و مصادره هم در ژانر کمدی اجتماعی قرار می‌گیرد. فیلشاه تنها انیمیشن اکران شده و به وقت شام فیلم جنجالی حاتمی کیا است.

کد خبر : ۵۳۸۳۶
بازدید : ۲۰۷۷
فرادید | امسال عید با توجه به چند بار تعطیلی سینما‌ها به مناسبت ایام سوگواری، اما سینما‌ها روز‌های شلوغی را پشت سر گذاشتند. اکران چند فیلم طنز و دو فیلم از جشنواره مخاطبان زیادی را به سینما‌ها کشاند.

به گزارش فرادید؛ روز‌های تعطیلی و ایام عید فرصت خوبی برای بودن در کنار خانواده و رفتن به سینما است. عید امسال سینما‌ها روز‌های شلوغی را گذراندند. در این روز‌ها ۷ فیلم جدید اکران شده بود که در ادامه ان‌ها را بررسی می‌کنیم.
خرگیوش، لاتاری، به وقت شام، لونه زنبور، فِراری، فیلشاه، مصادره

در بین این ۷ فیلم خرگیوش و لانه زنبود کاملا کمدی هستند و مصادره هم در ژانر کمدی اجتماعی قرار می‌گیرد. فیلشاه تنها انیمیشن اکران شده و به وقت شام فیلم جنجالی حاتمی کیا است.

خرگیوش
فیلم طنزی است که در هیچ حشنواره‌ای اکران نشده و با ممیزی‌های متعدد و برخی اصلاحات و در پی تغییر اعضای پروانه نمایش ارشاد بالاخره نوروز امسال اکران شد. درباره این فیلم نقد‌های منفی بسیاری وجود داشت، ولی در روز‌های نوروز توانست ۹۲۳،۰۱۳،۰۰۰ تومان فروش کند.
کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند
این فیلم اولین ساخته بلند مانی باغبانی، کارگردان جوان سینمای ایران در سال ۹۵ است که با ساخته‌های پیشین وی تفاوت بسیاری دارد. نگارش فیلمنامه خرگیوش را مانی باغبانی انجام داده و حبیب اسماعیلی نیز وظیفه تهیه کنندگی را بر عهده داشته است. بازیگران این فیلم: جواد عزتی، بابک حمیدیان، سیامک انصاری، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مینا ساداتی، پانته‌آ سیروس و مانیا علیجانی هستند.

خلاصه داستان
بابک، آرش و بهبود سه جوان اصلی فیلم هستند که قصد گذراندن شبی خوش در کنار همدیگر را دارند. اما اتفاقاتی که پس از مصرف قرص‌های روان گردان برای آن‌ها می‌افتد شبی عجیب را رقم زمی زند.

لاتاری
اثر جدید کارگردان جوان محمد حسین مهدویان است که در جشنواره فیلم فجر سال ۹۶ حضور داشت و در بخش جلوه‌های ویژه بصری در جمع کاندیدا‌ها قرار گرفت. تهیه کننده لاتاری نیز سید محمود رضوی بود. این فیلم تا امروز ۴،۴۲۲،۴۱۷،۰۰۰ تومان فروش داشته و با توجه به تعطیلات عید توانسته رتبه بالایی را در بین فروش فیلم‌ها کسب کند.

خلاصه داستان
امیر علی (با بازی ساعد سهیلی) و نوشین (با بازی زیبا کرمعلی) بر خلاف نظر خانواده‌ها قصد ازدواج دارند. آن‌ها قرار گذاشته اند که با اندکی صبر و مرور زمان رضایت آن‌ها را به دست آورند. این دو مانند بسیاری از ایرانیان یک رویای مشترک دارند: برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت کشور ایالات متحده آمریکا…
کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند
حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر، نادر سلیمانی، مهدی زمین پرداز، علیرضا استادی، جواد عزتی از بازیگران این فیلم هستند.
لاتاری موضوع خوبی را دنبال می‌کند، اما نتوانسته فیلم خوش ساختی از آب دربیاید. در فیلم شما با صحنه‌هایی غیر واقعی رو به رو می‌شوید که شاید هرگز در زندگی به آن برخورد نکنید. با این وجود این فیم توانست در ایام عید فروش خوبی داشته باشد.

به وقت شام
این فیلم جنگی با پرداختن به موضوع داعش جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا است که در جشنواره با جنجال فراوان موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی شد. اکران این فیلم هم بدون حاشیه نبود و مصطفی کیایی کارگردان فیلم چهار راه استانبول معترض بود که نوبت اکران برای فیلم او بوده و به وقت شام خارج از نوبت به اکران نوروز رسیده. البته این اعتراض به رانت‌های متعدد حاتمی کیا مثل همیشه بی نتیجه ماند. سیمرغ بلورین بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری نیز به این فیلم در جشنواره داده شد. این فیلم تا امروز ۴،۴۳۸،۴۶۸،۰۰۰ تومان فروخته است.

بابک حمیدیان، هادی حجازی فر، پیر داغر، خالد السید، رامی عطا الله و لیث المفتی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند
خلاصه داستان
یونس و علی خلبانانی هستند که ماموریتی ویژه برای به پرواز در آوردن هواپیمایی به سمت دمشق را بر عهده دارند. این دو وظیفه دارند تا مردمانی که تحت ظلم داعش قرار گرفته اند را به وسیله این پرواز نجات دهند. اما مشکلات و موانع بسیاری پیش روی آن‌ها قرار دارد.

لونه زنبور
لونه زنبور نیز یکی دیگر از فیلم‌های نوروز ۹۷ بود که به خاطر بازیگران و تم کمدی خود توانست ۳،۵۹۹،۹۷۴،۰۰۰ تومان فروش کند. این فیلم ساخته برزو نیک نژاد بوده و نگارش فیلمنامه نیز بر عهده محسن کیایی هنرپیشه جوان و موفق سال‌های اخیر ایران قرار داشته است.

محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان افشار، رعنا آزادی ور، هومن برق نورد و سیاوش چراغی پور هنرپیشگان این فیلم هستند.
کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند
خلاصه داستان
پژمان جمشیدی و محسن کیایی در این فیلم نقش دو سارق کوچک و خرده پا را بر عهده دارند که با تحویل گرفتن یک جعبه وارد ماجرایی بزرگ می‌شوند.

فراری
فیلمی است به کارگردانی علیرضا داوود نژاد و نویسندگی کامبوزیا پرتوی که در سال ۹۴ تولید و در جشنواره فجر ۹۵ به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین صدا برداری و سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران را کسب کند. این فیلم با وجود سرشناس بودن کارگردان فروش بالایی نداشت و در بین فیلم‌های نوروزی خیلی خوب دیده نشد. ۱۹۳،۱۰۰،۰۰۰ میزان فروش این فیلم بود.
کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند
محسن تابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوود نژاد، رضا داوود نژاد و سیما تیرانداز بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان
داستان فیلم فراری، قصه دختر جوانی است که برای گرفتن یک عکس یادگاری با سوپر اسپرت ۸ میلیارد تومانی از شهرستان به تهران می‌آید و درگیر ماجرا‌هایی عجیب می‌شود.

انیمیشن فیلشاه
انیمیشن‌های قابل قبول ایرانی در چند سال گذشته بسیار کم بود و تنها محدود به ساخته‌های کوتاه و بلند بهرام عظیمی می‌شد. اما فیلم سینمایی فیلشاه که سال گذشته در جشنواره فجر به نمایش درآمد و توانست به رقابت در بخش سودای سیمرغ برسد، کیفیت بسیار بالا و استاندارد خوبی برای اکران داشت و توانست ۱،۰۳۳،۳۲۳،۰۰۰ تومان فروش کند.
کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند
کارگردانی این انیمیشن بر عهده هادی محمدیان بوده و فیلمنامه نیز توسط محمدباقر مفیدی کیا، هادی محمدیان و علی رمضان نوشته شده است. فیلشاه که تهیه کنندگی آن توسط حامد جعفری بوده و محصولی از گروه هنر پویا است.

صداپیشگان این اثر بهرام زند، زهره شکوفنده، ناصر طهماسب، میر طاهر مظلومی، شوکت حجت، حامد عزیزی، ژرژ پطروسی، بهمن هاشمی و حسین عرفانی هستند.

خلاصه داستان
در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.

مصادره
اولین تجربه کارگردانی مهران احمدی است. ژانری کمدی اجتماعی دارد و فروش خوبی در گیشه داشت.. نویسندگی فیلمنامه این اثر بر عهده علی فرقانی قرار داشته و توسط محمد حسن قاسمی به عنوان تهیه کننده ساخته شده است. ۶،۸۷۰،۳۷۶،۰۰۰ تومان فروش تقریبا در صدر فیلم‌های نوروز قرار گرفته است.
کدام فیلم‌ها بیشتر دیده شدند
رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، مزدک میرعابدینی، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مهران احمدی، ناصر طهماسب و ملینا آلیسا بایزگران این فیلم هستند.

خلاصه فیلم
ایران خیلی بزرگه، اما این وقتی خوبه که ادم بدشانسی نباشی. برای بعضی‌ها زندگی یه جور قماره.. ترکیبی از خوش شانسی و بدشانسی.. حالا دیگه فرق نمی‌کنه توی ایران باشی یا اونور دنیا، یا اینکه ساواکی باشی یا انقلابی، یا با همشهری ات ازدواج کرده باشی یا با یه خواننده امریکایی.. خلاصه هرکی باشی و هرجوری باشی مواظب باش که مصادره در کمین نشسته…

این فیلم هم موضوعی کاملا اجتماعی را دنبال می‌کند و از زندگی افرادی می‌گوید که قبل از انقلاب زمین‌های خود را رها کردند و از ایران رفتند و حالا این زمین‌های مصادره شده را می‌خواهند پس بگیرند، اما بازیگر این فیلم درگیر اشتباهاتی در طول فیلم می‌شود که در نهایت موفق به پس گرفتن زمینش نمی‌شود. با اینکه این فیلم اصلا خوش ساخت نبود و سوژه هایش درهم برهم و شلوغ بود، اما فروش بالایی داشت.

با توجه به این فروش خوب سینما‌ها می‌توان نتیجه گرفت که هنوز مردم زیادی دنبال تفریحاتی مثل سینما هستند و وقت خود را در ایام عید به بطالت سپری نمی‌کنند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بهروز افخمی در سال ۹۶ زمانی که اجرای برنامه ۷ را برعهده داشت در یک مصاحبه اعلام کرد:

" تماشاچی‌های فیلم‌های ایرانی به زیر ده میلیون نفر رسیده اند و اگر اوضاع تا پاین سال همین طور پیش برود، آقای ایوبی باید استعفا بدهد. یکی- دو ماه بعد آقای پورمحمدی [معاون وقت سیما]صدایم کرد و ساخت هفت را پیشنهاد داد.

وقتی کمتر از ده میلیون بلیت فروخته می‌شود، یعنی فقط سه درصد مردم ایران به سینما می‌روند. سه درصد از یک کشور هشتاد میلیونی، می‌شود حدود دو و نیم میلیون نفر. این‌ها حاضرند سال سه- چهار بار به سینما بروند و در مجموع حدود هفت- هشت میلیون بلیت می‌خرند. عده دیگر هم فقط منتظرند با خانواده فیلم کمدی تماشا کنند که ممکن است دو- سه بار در سال اتفاق بیفتد. هیچ مبالغه‌ای نیست اگر بگوییم ۹۷ درصد مردم ایران سینما نمی‌رفتند. همین الان هم می‌توانیم بگوییم نود درصد مردم ایران هنوز سینما نمی‌روند. اما برنامه هفت باعث شد که این سه درصد تبدیل بشود به چیزی حدود ده درصد. چون ما سال گذشته ۲۷ میلیون تماشاچی داشتیم. "

با این حساب می‌شود امیدوار بود سینمای ایران برخلاف ادعای بهروز افخمی نه تنها رو به مرگ نیست بلکه هنوز با هجوم مخاطبان رو به رو می‌شود و مردم تنها منتظر فیلم خوب هستند تا به سینما بروند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید