رشد ۲۰ درصدی سفر‌های نوروزی و ثبت ۷۴ میلیون اقامت

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با ثبت عدد ۷۴ میلیون نفر شب اقامت در کشور شاهد رشد ۲۰ درصدی سفر‌های نوروزی ۹۷ نسبت به سال گذشته بوده ایم.

کد خبر : ۵۴۰۱۷
بازدید : ۱۱۶۵
علی اصغر مونسان در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: ۷۷۰ هزار نفر در ۱۹ دستگاه دولتی مشغول خدمت رسانی مردم در ایام نوروز بودند تا سفر‌های مردم ایمن و با نشاط باشد.

وی افزود: آمار ۱۳۲ میلیون بازدید از جاذبه‌های تاریخی، مراکز فرهنگی و موزه‌های کشور نشان می‌دهد گردشگری به طور جدی در سبد خانوار ایرانی جا گرفته است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد: در نوروز ۹۷ کاهش ۵۰ درصدی شکایات را شاهد بودیم و هر گردشگر به طور متوسط از ۷ نقطه گردشگری، موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بازدید داشته است.

وی ادامه داد: در ستاد امسال، برای کاهش تصادفات، ۵۵۰ واحد استراحتگاه بین راهی داشتیم تا از شتاب سفر و سختی جلوگیری کنیم که آمار از موفقیت این طرح حکایت می‌کند.
مونسان با بیان اینکه راه اندازی سامانه هوشمند نظارت بر خدمات سفر با مشارکت مردم دستاورد‌های خوبی داشت، تصریح کرد: بازدید ۶ میلیونی از پرتال جامع گردشگری کشور در طول یک ماه به توزیع یکنواخت گردشگری کشور کمک شایانی کرد اگر چه در این باره تلاش بیشتری لازم است.

**مازندران، گیلان و بوشهر استان‌های پر بازدید نوروزی
معاون رییس جمهوری درباره مقاصد سفر‌های نوروزی درون کشور نیز گفت: در بین استان‌ها مازندران از نظر مقصد سفر‌های مردم در ایام نوروز رتبه اول را به خود اختصاص داد و گیلان و بوشهر در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

وی افزود: در بین استان‌های کمتر شناخته شده نیز چهارمحال و بختیاری با ۲۰۶ درصد رشد اقامت، همدان با ۱۲۸ درصد رشد اقامت و کرمان با ۷۹ درصد رشد اقامت این انگیزه را داد که برنامه توزیع سفر در مقاصد کمتر شناخته شده کشور را با جدیت و امیدواری بیشتر دنبال کنیم.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: همچنین برای افزایش نشاط عمومی، ۷۱۶ نوروزگاه در سراسر کشور داشتیم که برنامه‌های مفرح و شادی برای مردم تدارک دیدند و نسبت به سال گذشته نوروزگاه‌ها ۷۲ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: برای حمایت از کالای ایرانی، بسته‌های سفر را طراحی کردیم و آن‌ها را به عنوان جایزه به کسانی که کالا‌های ایرانی می‌خرند، اهدا خواهیم کرد ضمن اینکه ۶۲۴ بازارچه صنایع دستی در این ایام به فروش کالا‌های فاخر استادکاران صنایع دستی ایران همت داشتند.

مونسان ادامه داد: در نوروز ۹۷ رشد ۲۷.۵ درصدی مسافرت زمینی و ۷.۲ درصدی مسافرت هوایی را شاهد بودیم.
وی با تشکر از همراهی سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد‌های تنظیم بازار به منظور نظارت بر قیمت ها، گفت: در نتیجه این نظارت‌ها بسیاری از خدمات گردشگری ما از جمله هتل‌ها با کاهش قیمت مواجه بودند.

معاون رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد با تصویب تعطیلات زمستانی در سال ۹۷ یک اوج مشابه نوروز در گردشگری به خصوص در چهار استان جنوبی کشور ایجاد شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید