تجاوز به کودکان ادامه دارد!

تجاوز به کودکان ادامه دارد!

در سال ۹۶ یکی از بارزترین جنایت‌ها، کودک‌آزاری بود. ماجرای آتنا و اهورا مدت زیادی فضای عمومی را به خود مشغول کرد.

کد خبر : ۵۴۱۰۶
بازدید : ۲۲۳۳
در سال ۹۶ یکی از بارزترین جنایت‌ها، کودک‌آزاری بود. ماجرای آتنا و اهورا مدت زیادی فضای عمومی را به خود مشغول کرد.همچ نین در سال گذشته مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از تجاوز به ۹۰ درصد کودکان کار در پاتوق‌ها خبر داد.
تجاوز به کودکان ادامه دارد!

همچنین شفاخواه(وکیل دادگستری و وکیل یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان) از وجود "باند‌های کودک‌آزاری" خبر داد. اما فجیع‌ترین جنایت نوروز ۹۷ هم تجاوز به یک دختر ۷ ساله مشهدی بود. آیا امسال هم شاهد حوادث تعدای بالای تجاوز به کودکان خواهیم بود؟

توجه به بحران تجاوز به کودکان در کشور
تجاوز به به ۱۷ کودک در سال ۸۳ بزرگ‌ترین پرونده جنایی ۷۰ سال اخیرکشور نام گرفت. بعد از این حادثه تجاوز به کودکان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

اما حوادث مشابه در سال‌های بعد هم تکرار شد.

تجاوز به سه کودک در بهارستان
دی ماه ۹۱ جسد یک پسر ۶ ساله در حالی که سرش متلاشی شده بود در بیابان‌های غرب استان تهران پیدا شد. شواهد نشان می‌داد پیش از قتل به او تجاوز شده است.

پس از یک هفته جسد متلاشی‌شده کودک دیگری زیر پل ریل راه‌آهن آن منطقه کشف شد.با پیگیری پلیس، متهم پس از دستگیری علاوه بر اعتراف به قتل و تجاوز به این دو کودک، به تجاوز به دختر بچه ۷ ساله‌ای در سال ۸۴ هم اعتراف کرد.

تجاوز به بهانه رساندن به تکیه عزاداری
آبان ۹۳ مردی ۳۹ ساله، پسر بچه ۹ ساله را به بهانه رساندن به تکیه‌های عزاداری سوار می‌کند. اما محمدرضای ۹ ساله را به زور داخل منزل می‌برد و پس از تجاوز به وی با استفاده از جسمی تیز در سرویس بهداشتی گلوی وی را می‌بُرَد و بعد از به قتل رساندن کودک با گذاشتن جسد درون پتو، او را کنار خیابان رها می‌کند.

تجاوز در طویله متروکه
در آذر ۹۳ ماموران، جسد پسر هشت ساله‌ای به نام حسین را در طویله‌ای متروکه پیدا کردند. این پسربچه بر اثر خفگی به قتل رسیده و پیش از مرگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

به گفته یکی از قاتلان: «حسین به سمت من آمد و خواست برای او تیرکمان بسازم. من هم دچار وسوسه شده و پسر بچه را به طویله‌ای متروکه برده و در آنجا مورد آزار و اذیت قرار دادم. بعد هم محمد به آنجا آمد و او هم پسر بچه را مورد آزار و اذیت قرار داد. حسین تهدید می‌کرد موضوع را به خانواده‌اش می‌گوید. محمد هم برای این که راز جنایت سیاه فاش نشود، با زیپ لباس او را خفه کرد».

تجاوز توسط پسر عمو
مرداد ماه ۹۴ یک دختر ۶ ساله سبزواری ناپدید شد. بعد از تحقیقات مشخص شد پسر عمویش او را به حاشیه شهر برده و پس از تجاوز او او را خفه کرده است.

تجاوز در مدرسه
مرداد ماه ۹۴ خبر یک تجاوز دیگر منتشر شد. دختر ۸ ساله‌ای توسط یک جوان ۲۰ ساله فریب می‌خورد و با او داخل مدرسه مخروبه‌ای می‌شود.

جوان پس از تجاوز در سرویس بهداشتی وقتی با گریه‌ کودک مواجه می‌شود روسری را دور گردن وی پیچیده و او را به قتل می‌رساند.

ستایش
قتل و تجاوز به ستایش دختر ۶ ساله افغانستانی در فضای عمومی بازتاب زیادی داشت. سوزاندن جسد با اسید موجب فجیع‌تر شدن این جنایت شد.

بسیاری از رسانه‌های ایران و افغانستان به این موضوع پرداختند. مردم و شخضیت‌های سیاسی هم واکنش‌های زیادی نشان دادند.

فرد متجاوز که حتی به سن قانونی هم نرسیده بود، گفت: «ستایش همیشه برای بازی با تبلت خواهرزاده‌ام به خانه ما می‌آمد. آن روز من مشروب خورده بودم و سیاه مست بودم. وقتی دیدم او در خانه تنها است به سراغش رفتم و با وجود تقلای او، ستایش را به اجبار مورد آزار و اذیت قرار دادم؛ و با روسری خفه‌اش کردم. سپس جسد را داخل یک جعبه بزرگ باند قرار دادم و با اسیدی که قبلاً تهیه کرده بودم قصد از بین بردن جسد را داشتم»

حنانه
در خرداد سال ۹۵ ماموران جسد حنانه پنج ساله را با دست و پای بسته زیر یک پل در کرمانشاه پیدا کردند. متهم پس از دستگیری، به تجاوز به حنانه و چند دختربچه ‏دیگر اعتراف کرد.

تجاوز توسط شوهر عمه
مهرماه ۹۵ خانواده کیانا دختربچه هفت‌ساله نیشابوری از ناپدید شدن او خبر دادند. پس از تحقیقات مشخص شد که شوهر عمه کیانا او را مورد آزار و اذیت قرار داده و به قتل رسانده است.

قاتل علت جنایت را انتقام گرفتن از مادر زنش اعلام کرد!

آتنا
آتنا اصلانی، دختر هفت ساله‌ای بود که خرداد امسال ناپدید شد. چندی بعد با تحقیقات پلیس و اعترافات صاحب مغازه رنگرزی، جسد دخترک داخل بشکه‌ای در مغازه پیدا شد.

بسیاری از مردم و چهره‌های سرشناس به این حادثه تلخ واکنش نشان دادند. تا مدت‌ها بحث روی این مساله در فضای عمومی ادامه داشت.

۷۰ بار تجاوز توسط ناپدری شیطان پرست
کیمیا ٧ ساله با مادر و ناپدری معتادش زندگی می‌کرد. در تیرماه ۹۶ پس از مشاهده جراحت فراوان به بیمارستان منتقل می‌شود که آثار تجاوز بر او مشخص می‌شود.

ناپدری متجاوز پس از بازداشت و زندانی شدن اعتراف کرده که شیطان پرست بوده، به دختربچه‌ها علاقه داشته و به خاطر کیمیا با مادرش ازدواج کرده است.

اهورا
یکی دیگر از کودکانی که نامش در فهرست قربانیان جنایت هولناک قرار گرفت اهورا بود. کودک دو سال و هشت ماهه‌ به دست ناپدری اش مورد آزار و اذیت قرار گرفت و با کوبیدن سرش به دیوار، به قتل رسید. این حادثه تلخ هم تا مدت‌ها واکنش مردم و رسانه‌ها را به همراه داشت.

اولین تجاوزبه کودکان در سال ۹۷
قتل دختر ٧ ساله مشهدی که در روز سه شنبه هفتم فروردین فجیع‌ترین جنایتی بود که در ایام نوروز به وقوع پیوست.

قاتل پس از دستگیری اعتراف کرد با نیت آزار‌و‌اذیت این دختربچه، او را به قتل رسانده است.


چرا کودکان؟

مهدی ملک محمد روانشناس در گفتگو با فرارو، افزایش آزار و اذیت کودکان را از دو جنبه بررسی می‌کند:

به اعتقاد این روانشناس در مورد آسیب زدن به کودکان بر خلاف بزرگسالان این ترس و قانون نیست که جلوی ما را می‌گیرد. بلکه امور درونی شده است که باید درون ما بوجود بیاید تا با کودک همدلی emphathy داشته باشیم. یعنی متوجه بشویم این کودک که یک موجود کاملا بی پناه و مظلوم است که توانایی تحمل آزار ما را ندارد و ممکن است اتفاقات خیلی بدی برایش بیافتد.

ملک محمد افزود: این‌ها را فهم و شعوری درک می‌کند که یک سری امور مثل همدلی با دیگران قبلا در او نهادینه شده باشد. اما جامعه امروز متاسفانه جامعه‌ای شده است که بر اساس یک سری استرس‌های انباشته شده و نا‌به‌هنجاری‌های مختلف شکل گرفته است. و همدلی در جامعه به چشم نمی‌خورد.

این روانشناس برای بیان دومین علت این پدیده از یک مبنای روانکاوی استفاده می‌کند: در جامعه ما امید نسبت به آینده کم شده است. یکی از دلایل خود محوری جامعه هم نداشتن امید است. یعنی شما وقتی خود‌محور می‌شوید که نسبت به آینده هیچ دورنگاهی ندارید.

ملک محمد ادامه داد: همچنین از نگاه ما کودک، نمادی از آینده است؛ و وقتی که امید به آینده ما صدمه می‌خورد بصورت ناخودآگاه به آن نماد ضربه می‌زنیم. البته این قضیه کاملا ناخودآگاه اتفاق می‌افتد، نه اینکه طرف با خود بگوید حالا که امیدی ندارم به نماد آینده آسیب بزنم!
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید