زیبارویان پرهزینه

خودرو‌هایی که این روز‌ها در بازار شاهد هستیم قیمت‌های متفاوتی دارند، اما همان‌طور که شما بهتر از ما می‌دانید در کنار مبلغی که برای خرید خودروی دلخواه خود انجام می‌دهید باید ماهانه هزینه‌هایی را نیز برای تعمیر و نگه‌داری خودرو کنار بگذارید.

کد خبر : ۵۴۲۲۲
بازدید : ۱۶۲۳
خودرو‌هایی که این روز‌ها در بازار شاهد هستیم قیمت‌های متفاوتی دارند، اما همان‌طور که شما بهتر از ما می‌دانید در کنار مبلغی که برای خرید خودروی دلخواه خود انجام می‌دهید باید ماهانه هزینه‌هایی را نیز برای تعمیر و نگه‌داری خودرو کنار بگذارید. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر با هم در ادامه به خودرو‌هایی اشاره کنیم که هزینه تعمیر نگه‌داری سنگین و کمرشمنی دارند. لازم به ذکر است با توجه به طیف گسترده خودرو‌ها سعی کرده‌ایم در ادامه از هر کلاس و رده به پرهزینه‌ترین این خودرو‌ها اشاره کنیم.

خودرو‌های کوچک: فولکس‌واگن گلف GTI
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند
مدل کامپکت فولکس‌واگن گلف هاچ‌بک GTI ممکن است به لحاظ ابعاد خودروی کوچک و جمع‌وجوری باشد، اما فریب این ظاهر کوچک را نخورید چرا که فولکس‌واگن گلف GTI بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید خرج روی دست شما می‌گذارد. جالب است بدانید فولکس‌واگن گلف GTI در سال چیزی حدود ۷۶۰ دلار هزینه تعمیر و نگه‌داری دارد، جالب‌تر اینکه این هزینه نسبت به خودرو‌هایی که در ادامه این فهرست به آن‌ها اشاره می‌کنیم مبلغ زیادی نیست و فهرست خودرو‌های پرهزینه تازه شروع شده است.

خودرو‌های سدان: مرسدس بنز C۳۰۰
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند
کاملاً مشخص است که بنز سوار شدن هزینه‌های خاص خود را به دنبال دارد، اما مرسدس بنز C۳۰۰ به لحاظ هزینه دست سدان‌های بی‌ام‌و و آئودی را نیز از پشت بسته است. تعمیر و نگه‌داری این خودروی شیک و باکلاس برای شما در سال مبلغی معادل ۱۰۹۴ آب خواهد خورد. با این حساب می‌توان گفت: مرسدس بنز C۳۰۰ حتی هزینه تعمیر و نگه‌داری گران‌تری نسبت به سایر خودرو‌های بنز همرده خود مانند E۳۰۰ دارد.

خودرو‌های بزرگ: مرسدس بنز S۶۳ AMG
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند


حتماً شما هم شنیده‌اید که از قدیم گفته‌اند هرکه بامش بیش برفش بیشتر، این مصداق در خصوص مرسدس بنز S۶۳ AMG کاملاً صدق می‌کند و این خودروی زیبا و اشرافی هزینه تعمیر و نگه‌داری گزافی دارد. در مرسدس بنز S۶۳ AMG شاهد یک موتور دوقولوی توربو شارژ از نوع V۸ هستیم. تعمیر و نگه‌داری این موتور قدرتمند و سایر قسمت‌های این خودرو چیزی حدود ۱۸۴۳ دلار در هر سال برای مالک آن آب خواهد خورد.

خودرو‌های اسپورت: پورشه کیمن
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند


در بین خودرو‌های اسپورت روز دنیا، پورشه کیمن گران‌ترین هزینه تعمیر و نگه‌داری را دارد. این خودروی اسپورت کوپه اشرافی حدود ۲۳۷۰ دلار در هر سال هزینه تعمیر و نگه‌داری دارد. جالب است بدانید هزینه تعمیر و نگه‌داری پورشه ۹۱۱ چیزی حدود ۱۱۵۴ دلار برآورد شده است و پورشه کیمن حتی از سایر پورشه‌های همرده خود نیز هزینه تعمیر و نگه‌داری بسیار بیشتری دارد.

شاسی‌بلند‌های کامپکت: پورشه کاین
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند


ممکن است در نگاه اول جذب زیبایی و ابهت پورشه کاین شوید، اما به احتمال زیاد هزینه گزاف تعمیر و نگه‌داری این شاسی‌بلند زیبا شما را ناامید خواهد کرد. مدل شاسی‌بلند کامپکت پورشه کاین در هر سال حدود ۱۲۰۰ دلار هزینه تعمیر و نگه‌داری دارد. ممکن است این مبلغ در بین سایر پورشه‌ها چندان زیاد به نظر نرسد، اما پورشه کاین شاسی‌بلند کامپکتی به حساب می‌آید که در بین سایر خودرو‌های همرده خود پیشتاز هزینه‌های سرسام‌آور تعمیر و نگه‌داری است.

شاسی‌بلند‌های بزرگ: مرسدس بنز GLS۶۳ AMG
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند


هر کجا که صحبت از هزینه‌های گران تعمیر و نگه‌داری در خودرو مطرح باشد به احتمال زیاد نامی از خودور‌های مرسدس بنز به گوش شما خواهد خورد. مرسدس بنز GLS۶۳ AMG نیز به عنوان یک شاسی‌بلند بزرگ تمام‌عیار در بین سایر شاسی‌بلند‌ها بیشترین هزینه تعمیر و نگه‌داری را از آن خود کرده است. راندن مرسدس بنز GLS۶۳ AMG به مدت یک سال در خیابان‌های شهر چیزی حدود ۲۰۰۹ دلار هزینه ناقابل بر روی دست مالک این خودرو می‌گذارد.

مینی‌ون‌ها: کیا سدونا
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند


خودرو‌های کیا نیز در بین خودرو‌هایی به حساب می‌آیند که نسبتاً هزینه تعمیر و نگه‌داری بالایی دارند. کیا سدونا به عنوان گران‌ترین مینی‌ون به لحاظ تعمیر و نگه‌داری شناخته می‌شود و مدت یک سال استفاده از این خودرو چیزی برابر با ۴۵۵ دلار هزینه را بر دوش مالک آن تحمیل می‌کند. همان‌گونه که اشاره کردیم عموماً خودرو‌های کیا هزینه تعمیر و نگه‌داری بالایی دارند، در این زمینه برای نمونه می‌توان به هوندا ادیسه اشاره کرد که تعمیر و نگه‌داری آن در هر سال برای مالک این خودرو مبلغ ۴۰۳ دلار تمام می‌شود.

وانت‌پیکاپ کامپکت: جی‌ام‌سی کانیون
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند


مدل پیکاپ کامپکت جی‌ام‌سی کانیون نسبت به سایر وانت‌پیکاپ‌های کامپکتی که سراغ دارید هزینه بیشتری به لحاظ تعمیر و نگه‌داری دارد. برای رانندگی پیکاپ کامپکت جی‌ام‌سی کانیون به مدت یک سال باید چیزی حدود ۵۷۲ دلار هزینه کنید. جالب است بدانید در بین تمامی پیکاپ‌های کامپکت روز دنیا، تویوتا تاکوما با ۳۹۸ دلار، کمترین هزینه تعمیر و نگه‌داری را از آن خود کرده است.

وانت‌پیکاپ‌های بزرگ: رام ۱۵۰۰
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند


کاملاً مشخص است که راندن یک پیکاپ بزرگ هزینه تعمیر و نگه‌داری بیشتری دارد، در بین تمامی پیکاپ‌های تراز اول دنیا رام ۱۵۰۰ با هزینه تعمیر و نگه‌داری ۸۶۳ دلار در هر سال توانسته پرهزینه‌ترین خودروی پیکاپ بزرگ باشد. این مبلغ حدوداً دوبرابر هزینه تعمیر و نگه‌داری یک پیکاپ بزرگ فورد اف ۱۵۰ در هر سال است.

پیکاپ‌های سنگین وزن: رام ۳۵۰۰
خودروهایی که علی‌رغم ظاهر زیبا هزینه تعمیر و نگهداری سنگینی دارند


پیکاپ رام ۳۵۰۰ خودروی سنگین وزنی است که هزینه تعمیر و نگه‌داری آن حتی از پورشه کاین نیز بیشتر تمام می‌شود. راندن یک رام ۳۵۰۰ به مدت یک سال در خیابان چیزی معال ۱۲۴۴ دلار هزینه روی دست مالک خودرو، خرج باقی می‌گذارد.

در این قسمت به پایان فهرست خودرو‌هایی رسیدیم که هزینه تعمیر و نگه‌داری زیادی در هر سال دارند، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم در این زمینه خودرویی را می‌شناسید که تعمیر و نگه‌داری آن حسابی روی دست مالک خودرو خرج می‌گذارد نام این خودرو را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
ترجمه: محمد کاملان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید