۶ کودک گمشده افغان در تهران پیدا شدند

راز فرار ۵ کودک و یک نوجوان افغان که از گرمسار به تهران آمده بودند پس از ۲۴ ساعت عملیات جست و جو در پایتخت فاش شد.

کد خبر : ۵۴۲۴۶
بازدید : ۱۸۴۷
راز فرار ۵ کودک و یک نوجوان افغان که از گرمسار به تهران آمده بودند پس از ۲۴ ساعت عملیات جست و جو در پایتخت فاش شد. این دختران و پسران کــــــم سن و سال که از ۹ روز قبل برای کسب درآمد با گدایی از گرمسار به تهران آمده بودند در حالی در یکی از پارک‌های منطقه پیروزی پیدا شدند که مدعی بودند در این مدت شب‌ها را نیز در هوای سرد پارک به صبح می‌رساندند.
شامگاه ۱۲ فروردین دو پسر و چهار دختر ۴ تا ۱۲ ساله دو خانواده افغان، شبانه و در غیاب خانواده‌هایشان با خودرویی سواری به تهران آمدند. خانواده‌ها که یک روز بعد متوجه ناپدید شدن فرزندانشان شدند برای یافتن آن‌ها روانه تهران شدند. مرد افغان که نگران سرنوشت ۴ فرزند خود و دو دختر برادرش بود در مسیر پایتخت ماجرا را برای راننده خودرویی که سوار آن بود تعریف کرد.
راننده نیز برای کمک به این خانواده با همکارانش تماس گرفت و راننده‌ای را که آن‌ها را به تهران برده بود پیدا کرد. این راننده جوان نیز مدعی شد بچه‌ها را در خیابان افسریه تهران پیاده کرده و خبر دیگری از آن‌ها ندارد. اعلام گزارش مفقودی در گرمسارابوذر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: بر اساس اسناد پرونده و اطلاعاتی که خانواده این گمشده‌ها در اختیار پلیس قرار داده‌اند، دو پسر و چهار دختر سه تا ۱۲ ساله ساعت ۸ شامگاه ۱۲ فروردین به سمت تهران حرکت کرده بودند.
خانواده آن‌ها ساعت ۸ و ۳۰ شامگاه ۱۳ فروردین با حضور در کلانتری ۱۱ گرمسار ناپدید شدن آن‌ها را اعلام کرده و پرونده را تشکیل دادند. به این ترتیب موضوع در دستور کار تیم تحقیق قرار گرفت. با توجه به سن کم گمشدگان و حساسیت بالای موضوع، کارگروهی از پلیس اطلاعات و آگاهی استان سمنان و فرماندهی شهرستان گرمسار تشکیل شد و تصاویر بچه‌ها نیز برای سراسر کشور ارسال شد.

شکایت در تهران
خانواده این ۶ پسر و دختر افغان که نگران وضعیت فرزندانشان بودند، تصاویر آن‌ها را در پایتخت منتشر کردند و مرد افغان با حضور در دادسرای جنایی گزارش ناپدید شدن پسر ۱۲ ساله و ۵ کودک دیگر را اعلام کرد. به این ترتیب با دستور محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای یافتن این ۶ گمشده آغاز شد و موضوع در دستور کار تیم تحقیق قرار گرفت. درحالی که کارآگاهان اداره یازده پلیس آگاهی تهران در حال تحقیق برای یافتن بچه‌های گمشده بودند ظهر دیروز ۵ کودک به همراه پسر ۱۲ ساله در پارک شکوفه تهران پیدا شدند.

راز فرار شبانه
بررسی‌ها نشان داد محمد پسر ۱۲ ساله این خانواده به همراه سه خواهر و برادرش و دو دختر عمویش برای تکدی گری به تهران آمده و شب‌ها را در پارک می‌خوابیدند.

عملیات ضربتی پلیس پایتخت
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با اعلام گزارش ناپدید شدن ۵ کودک و یک نوجوان افغان در شهرستان گرمسار سمنان و سفر پنهانی آن‌ها به تهران موضوع در دستور کار ویژه کلیه واحد‌های پلیس تهران قرار گرفت. با تلاش تیم تحقیق مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا ۶ دختر و پسر گمشده در سلامت کامل در پارک شکوفه مشاهده و پس از تطبیق چهره با تصویر گمشدگان به کلانتری انتقال یافتند.

سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعلام این گزارش و آغاز تحقیقات مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران مشخصات گمشده‌ها به همه کلانتری‌ها اعلام شد و ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه و در کمتر از ۲۴ ساعت از آغاز عملیات جست و جو، مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا، بچه‌ها را در پارک شکوفه شناسایی کردند و به کلانتری انتقال دادند.

براساس تحقیقات انجام شده پسر ۱۲ ساله، سال گذشته نیز به همراه پسر دایی‌اش به تهران آمده و سابقه تکدی گری دارد. این پسر نوجوان توسط مأموران اورژانس اجتماعی تحویل خانواده‌اش شده بود.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید