ترکیه بزرگترین صادرکننده خودرو به اروپا

ترکیه بزرگترین صادرکننده خودرو به اروپا

میزان صادرات خودرو ترکیه در ماه گذشته نسبت به مارس 2017 با رشد 16.1 درصدی همراه بوده است که این میزان رشد سبب شد نخستین بار در تاریخ صادرات صنعت خودروسازی ترکیه عبور از مرز 3 میلیارد دلار به ثبت برسد.

کد خبر : ۵۴۳۵۴
بازدید : ۶۰۰۱

کشور ترکیه به عنوان صادر کننده اول خودرو به کشور های اروپایی به شمار می رود و بیشترین میزان صادرات خودروهای مونتاژ ترکیه به کشورهای آلمان ، ایتالیا، فرانسه، انگلستان و اسپانیا صورت می گیرد. ترکیه یکی از کشورهای مهم دنیا در زمینه مونتاژ خودرو است و کارخانه های بسیاری از شرکت های مطرح در این کشور در حال فعالیت هستند. ترکیه به واسطه موقعیت جغرافیایی مطلوب خود، دورازه ی بین دو قاره اروپا و آسیا به حساب می آید و از این رو سالیان زیادی است که بسیاری از خودروسازان آسیایی و اروپا رو به سرمایه گذاری و تاسیس کارخانه مونتاژ خودرو در این کشور آورده اند.

ترکیه بزرگترین صادرکننده خودرو به اروپا

آمار تولید و فروش خودرو ترکیه در 10 سال اخیر وضعیتی جز رشد و صعود را تجربه نکرده است و به کررات شاهد رکورد شکنی صنعت خودروسازی این کشور اوراسیایی هستیم. بازار اروپا یکی از بزرگ‌ترین متقاضیان خرید خودروهای مونتاژ ترکیه است و آخرین آمار سالیانه، از صادرات 78 درصدی خودروهای ساخت ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا حکایت دارد.

طبق آخرین آمار منتشر شده از صادرات خودرو ترکیه به اروپا، باز هم همچون روال همیشگی بیشترین سهم صادرات خودرو ترکیه به اتحادیه اروپا اختصاص دارد. صادرات خودرو ترکیه در ماه مارس با رسیدن به میزان 3.1 میلیارد دلار، بیشترین میزان صادرات در تاریخ صنعت خودروسازی ترکیه را به ثبت رساند و در مجموع سه ماه نخست امسال سهم اروپا در ثبت سفارش کارخانه های ترکیه به میزان 78 درصد کل تولیدات ترکیه بوده است.

بنابر اعلام مجمع صادرکنندگان ترکیه (TİM)، صادرات خودرو ترکیه در ماه مارس میلادی، 20.8 درصد کل صادرات این کشور را به خود اختصاص داده است تا نشان از اهمیت صنعت خودروسازی در این کشور داشته باشد. میزان صادرات خودرو ترکیه در ماه گذشته نسبت به مارس 2017 با رشد 16.1 درصدی همراه بوده است که این میزان رشد سبب شد نخستین بار در تاریخ صادرات صنعت خودروسازی ترکیه عبور از مرز 3 میلیارد دلار به ثبت برسد.

همچنین در سه ماهه نخست امسال، صادرات خودرو ترکیه به اروپا در مقایسه با سه ماهه ی 2017 با رشدی 17.5 درصدی و صادرات 8 میلیارد و 228 میلیون و 175 هزار دلاری همراه بوده است.

خودروهای ساخت ترکیه به 188 نقطه از جهان صادر می شوند و در این میان بیشترین میزان خودرو صادر شده، به آلمان با 1 میلیارد و 209 میلیون و 369 هزار دلار اختصاص دارد. از دیگر کشور های اروپایی که بیشترین میزان صادرات خودرو ترکیه به آنها تعلق دارد بایستی به فرانسه، انگلستان، اسپانیا، بلزیک ، لهستان، اسلوونی و هلند اشاره کرد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید