رابطه جنسی به جای اجاره بها!

روزنامه گاردین در مطلبی به بحران مسکن در انگلیس و سوء استفاده صاحبخانه‌ها از دختران جوان در ازای کاهش اجاره‌بها پرداخت.

کد خبر : ۵۴۴۱۷
بازدید : ۲۹۱۸
روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به بحران مسکن در انگلیس، از رواج معضل اجتماعی جدیدی در این کشور به نام «رابطه جنسی به جای اجاره‌بها» خبر داد.

در گزارش گاردین آمده است: با شدت گرفتن بحران مسکن در انگلیس، استفاده از برخی واژ‌ه‌های جدید در آگهی‌های تبلیغاتی مسکن رواج یافته است. واژه‌هایی از جمله «صمیمیت بیشتر» یا «معاشرت با من» به جای اجاره‌بها که شاید برای افراد ناآگاه بی‌معنا باشد.
اما به دلیل گسترش بحران مسکن در انگلیس، بسیاری از دختران و زنان جوان که قادر به پرداخت اجاره‌خانه‌های سنگین و هزینه‌های زندگی خود نیستند، هدف سوء استفاده جنسی صاحبخانه‌ها قرار می‌گیرند و به انجام اقداماتی ناخواسته تن می‌دهند.

بحران «رابطه جنسی به جای اجاره‌بها» در شهر‌های دانشگاهی انگلیس - که زنان جوان مورد طمع صاحبخانه‌های عیاش قرار می‌گیرند - بیشتر به چشم می‌خورد. دیوید لدینگتون، وزیر دادگستری انگلیس سال گذشته اعلام کرد که چنین پیشنهاداتی نقض قانون مقابله با جرایم جنسی محسوب می‌شود و شخص مجرم باید حداکثر به ۱۱ سال حبس محکوم شود. این درحالی است که «پیتر کیل»، نماینده حزب کارگر انگلیس، اعلام کرد از سال گذشته تاکنون حتی یک نفر هم به دلیل نقض این قانون بازداشت نشده است، چه برسد به اینکه بخاطر آن محکوم شود و یا به زندان برود.

پیتر کیل تاکنون بار‌ها خواستار مجازات و بازداشت صاحبخانه‌هایی شده است که به جای دریافت اجاره‌خانه، از مستأجران طلب رابطه جنسی می‌کنند.

اسکان رایگان در برابر رابطه جنسی
این آگهی‌های آزاردهنده به صورت علنی یا تلویحی، خانه یا اتاق رایگان را در ازای برقراری رابطه جنسی به مخاطب پیشنهاد می‌دهند. در حالی که آگهی‌های زیادی در این رابطه در سطح لندن به چشم می‌خورد، بیشتر این آگهی‌های غیراخلاقی در وبسایت‌ها دیده می‌شود. به عنوان مثال، در یکی از این آگهی‌ها آمده است: «اجاره‌بهای رایگان برای زنان جذاب در مرکز لندن». در آگهی دیگری آمده است: «خانه‌هایی برای زنان بی‌خانمان در شمال لندن». در یک آگهی دیگر نیز نوشته شده است: «اسکان رایگان برای خانم‌ها در صورت انجام امور خانه و ...».

برخی صاحبخانه‌ها نیز بدون آگهی دادن اقدام به سوءاستفاده جنسی از زنان می‌کنند. یک زن انگلیسی به گاردین گفته است که چطور صاحبخانه او قصد داشت زمانی که دختر ۶ ساله‌اش بیرون از خانه بود، در ازای کاهش اجاره‌بها با او رابطه غیراخلاقی برقرار کند. این زن جوان می‌گوید پس از آنکه به صاحبخانه‌اش جواب رد داد، او با وجود اینکه دخترش مبتلا به آسم بود، هیچگاه مشکل رطوبت خانه را حل نکرد.

یک زن دیگر نیز گفته است صاحبخانه او یکبار در یادداشتی برای او نوشته است که اگر با او رابطه نامشروع برقرار کند می‌تواند به صورت رایگان در خانه‌اش زندگی کند. یک زن جوان دیگر نیز می‌گوید به دلیل اینکه پس از عقب افتادن اجاره‌بها به درخواست صاحبخانه‌اش برای برقراری رابطه غیراخلاقی تن نداده، صاحبخانه او را از خانه بیرون انداخته است.

مشکل از کجاست؟
بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن در انگلیس اعلام کرده‌اند که آگهی‌های با مضمون «رابطه جنسی به جای اجاره‌بها» به دلیل رکود بازار مسکن گسترش یافته‌اند. به گفته یکی از این کارشناسان، برخی از مردم به دلیل گرانی مسکن به شدت از یافتن خانه ناامید شده‌اند و برخی دیگر از این وضع سوءاستفاده می‌کنند.

کیت وب، رئیس موسسه خیریه حمایت از افراد بی‌خانمان در انگلیس معتقد است بازداشت این گونه صاحبخانه‌ها دشوار است، زیرا زنان نمی‌خواهند درباره سوءرفتار جنسی آن‌ها به پلیس گزارش دهند، اما مسدود کردن وبسایت‌هایی که این تبلیغات را منتشر می‌کنند کار دشواری نیست.

به نوشته گاردین، با وجود اینکه بیشتر قربانیان اینگونه تبلیغات مسکن، دختران و زنان جوان هستند، پسران جوان بی‌خانمان هم گاهی هدف قرار می‌گیرند. پال نوبلت، از مسئولان بنیاد خیریه سنترپوینت می‌گوید: «هزاران جوان برای آواره نبودن در خیابان‌ها تن به انجام اقدماتی ناخواسته می‌دهند. اگر دولت واقعا قصد دارد به بحران افراد بی‌خانمان پایان دهد، باید خانه‌هایی ارزان قیمت در اختیار آن‌ها قرار دهد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید