مجوز عقیم‌سازی زنان کارتن خواب صادر نشد

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: عقیم‌سازی دائمِ هیچ کدام از ابناء بشر قابل قبول نیست.

کد خبر : ۵۴۴۴
بازدید : ۱۵۰۹
معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: عقیم‌سازی دائمِ هیچ کدام از ابناء بشر قابل قبول نیست.

پرویز افشار (معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر) در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره عقیم‌سازی زنان دچار آسیب‌های اجتماعی جهت پیشگیری از تولد نوزادان معتاد و همچنین مبتلا به بیماری‌هایی نظیر ایدز، اظهار داشت: بحث عقیم سازی اصلا موضوعیت ندارد و به هیچ کسی مجوز این کار داده نشده است.

وی افزود: ارائه خدمات کاهش آسیب، مثل وسایل پیشگیری از بارداری و سایر خدمات کاهش که از اشاعه بیماری های ایدز و هپاتیت پیشگیری می کند و یا باعث می شود، مادران مبتلا به اعتیاد، نوزاد مبتلا به دنیا نیاورند؛ با نگاه زیان کاهی قابل قبول است، اما بحث عقیم سازیِ دائمِ هیچ کدام از ابناء بشر قابل قبول نیست.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه متولی کنترل موالید و مراقبت‌های بارداری، وزارت بهداشت است، تصریح کرد: بعید می‌دانم؛ وزارت بهداشت بگوید بخشی از گروه های جمعیتی ما با هر نگاهی از موالیدشان جلوگیری شود.

افشار در ادامه با تاکید بر اینکه حق طبیعی مادران مبتلا به ایدز است که باردار شوند و بچه به دنیا بیاورند، گفت: ما به عنوان مبادی بهداشتی وظیفه داریم، داروهای ضد ویروسی و مشاوره‌های دقیق را به مادران مبتلا به ایدز ارائه دهیم تا اگر خواستند؛ بچه دار شوند، با تجویز این داروها از به دنیا آمدن نوزاد مبتلا به این بیماری جلوگیری شود.

گفتنی است؛ چندی پیش وزیر بهداشت در واکنش به طرح عقیم سازی زنان دچار آسیب اجتماعی گفته بود که تا زمانی که مجوز شرعی نداشته باشیم؛ این کار انجام نخواهد شد. هاشمی این را هم مطرح کرد که در حال تلاش برای آموزش، ‌تامین شغل و مراقبت از این دسته از زنان هستند.

او تاکید کرد که لازم است؛ در این زمینه دنبال راه چاره باشیم و به علت‌ها بپردازیم. البته همواره بر اساس دستور شارع مقدس و قانون عمل خواهیم کرد. ما در زمینه افرادی که سلامت‌شان در معرض خطر است، قانون داریم و بر اساس آن پیش می‌رویم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید