شروع کم‌جان بازار‌های داخلی

شروع کم‌جان بازار‌های داخلی

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.

کد خبر : ۵۴۶۲۴
بازدید : ۱۱۲۳
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
سومین روز نزول شاخص
31-01
دیروز شاخص کل بورس با افت ۲۹۹ واحدی (۳/ ۰ درصدی) در سطح ۹۵ هزار و ۹۸۸ واحدی ایستاد. تداوم ابهام در نرخ دلار و احتمال خروج آمریکا از برجام، با تقویت ریسک‌گریزی حقیقی‌ها و حمایت حقوقی‌ها تغییر مالکیت ۲۱ میلیارد تومانی را به نفع حقوقی‌ها رقم زد. با وجود بازگشت مس در پایان معاملات جهانی به کانال ۶۸۰۰ دلاری با ابهام در مورد دلار، «فملی» در کنار «فارس»، «جم» و «کگل» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
اما «مبین» در کنار برخی نماد‌های عرضه‌کننده یوتیلیتی با یکسان‌سازی نرخ ارز رشد اندکی را ثبت کردند. با وجود رشد نفت به سقف ۳ ساله و حذف ارز مبادله‌ای، فشار فروش مانع از پایداری رشد پالایشی‌ها شد. شاهد روند دوگانه در خودرویی‌ها بودیم، با وجود کاهش هزینه‌ها با افت نرخ دلار، همچنان فضای ابهام و ریسک برجام عامل فشار بر این نماد‌ها است.

بازار ارز
تداوم رکود بازار ارز
31-02
دیروز هر دلار آمریکا بدون تغییر به نرخ ۴۲۰۰ تومان معامله شد. با وجود توقف نرخ دلار در سطح ۴۸۸۰ تومانی در پایان معاملات سال ۹۶، در نیمه اول فروردین در بازه ۵۰۰۰ تا ۵۱۰۰ تومان نوسان داشت. با وجود این، در ادامه با رشد تقاضای محافظه‌کارانه با نزدیک شدن به تصمیم ترامپ در مورد برجام، امنیتی شدن بازار و ایجاد فضای ابهام در کنار سیگنال‌های غیربازاری، نرخ دلار را تا سقف ۶ هزار تومانی طی معاملات دوشنبه هفته گذشته افزایش داد.
با این وجود، ستاد اقتصادی دولت در ادامه نرخ دلار را ۴۲۰۰ تومان تعیین و طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام صرافی‌ها تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید و فروش اسکناس به صورت فیزیکی نبوده و این امر از طریق بانک‌ها انجام خواهد شد؛ بنابراین با وجود کنترل تقاضا، پایداری دلار در سطح کنونی دور از انتظار است.

بازار سکه
رشد آرام سکه
31-03


دیروز هر سکه طرح جدید با رشد ۵ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۷۸۵ هزار تومان معامله شد. در هفته اخیر شاهد حبس بازه‌ای طلای جهانی در سطح ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ دلاری بودیم؛ اما چهارشنبه با تقویت ریسک ژئوپلیتیک و افت شاخص دلار، طلا در میانه معاملات به سقف ۱۳۶۶ دلاری رسید. با وجود احتمال واکنش طلا به حمله موشکی روز شنبه آمریکا به سوریه، اما دورنمای عدم تکرار آن و وضعیت مناسب اقتصادی آمریکا، مقاومت سطح ۱۳۵۰ دلاری در مقابل طلا محتمل است.
لمس سقف ۶ هزار تومانی دلار و در ادامه اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان، پس از رشد سکه تا یک میلیون و ۹۸۴ هزار تومان، افت سکه به یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان را رقم زد. اما توقف حراج سکه، سیگنال بازار آتی و تداوم ریسک خروج آمریکا از برجام سکه را صعودی کرد.

بازار طلای جهانی
سایه حمله به سوریه بر بازار طلا
31-04

هر اونس طلای جهانی با رشد هفتگی ۹/ ۰ درصدی به قیمت ۴/ ۱۳۴۵ دلار معامله شد. با وجود رشد طلا به سقف ۱۱‌هفته (۶/ ۱۳۶۶ دلاری) در روز چهارشنبه با تشدید ریسک ژئوپلیتیک در کنار افت شاخص دلار، در ادامه شناسایی سود و رشد شاخص دلار طلا را به بازه ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ دلار بازگرداند. با وجود چشم‌انداز تسریع روند افزایش نرخ بهره آمریکا در صورت‌جلسه اخیر فدرال رزرو و کاهش ریسک کره شمالی، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا و تهدید آمریکا به حمله به سوریه از طلا حمایت کرد.
با وجود پرتاب موشک آمریکا با همکاری فرانسه و انگلیس به مواضع سوریه همچنان جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد حملات تکرار نخواهند شد. در نظرسنجی هفتگی کیتکو (از ۱۶ کارشناس) ۱۱ نفر روند صعودی، ۳ کارشناس حرکت نزولی و ۲ نفر روند خنثی را پیش‌بینی کردند.

بازار اوراق مسکن
روز کم‌نوسان «تسه»‌ها
31-05

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) با افت اندک ۰۴/ ۰ درصدی به قیمت ۶۲ هزار و ۴۵۲ تومان معامله شدند. پس از تشدید روند نزولی «تسه»‌ها تا کف ۵۸ هزار تومان در نیمه اول فروردین، رسیدن میانگین قیمت اوراق تا ۲۶ فروردین به ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان (نسبت به میانگین ۶۶ هزار و ۷۳۸ تومان در اسفند) در روز‌های اخیر قیمت «تسه»‌ها به میانگین ۶۳ هزار تومان بازگشت.
در ماه‌های اخیر با سیگنال بازار‌های موازی (تشدید نوسانات بازار ارز و سکه) شاهد تشدید نوسانات بازار مسکن با نشانه‌های ورود نقدینگی و رشد تقاضای سرمایه‌گذاری مسکن بودیم. با وجود شتاب گرفتن روند صعودی «تسه»‌ها در روز‌های اخیر نیز، روز گذشته شاهد کم‌نوسانی «تسه»‌ها بودیم. با وجود احتیاط معامله‌گران پس از رشد ۱/ ۲۶ درصدی میانگین قیمت مسکن در سال ۹۶، همچنان رشد تدریجی تقاضا عامل حمایت از «تسه»‌ها است.

بازار نفت
بیشترین رشد هفتگی در ۸ ماه
31-06


هر بشکه نفت خام آمریکا با رشد ۶/ ۸ درصدی، بیشترین رشد در ۸ ماه اخیر، در سطح ۳۹/ ۶۷ دلار قرار گرفت. با وجود افزایش ۳/ ۳ میلیون بشکه موجودی نفت تجاری آمریکا و رشد تولیدات آمریکا به ۵/ ۱۰ میلیون بشکه در روز، اما تعهد ۱۳۸ درصدی اوپک و غیراوپک به توافق در کنار تشدید ریسک‌های ژئوپلیتیک خاورمیانه با دورنمای حمله نظامی آمریکا به سوریه نفت را به سقف ۳ سال (برنت ۵۸/ ۷۲ دلار) رساند.
کاهش تولیدات عربستان و کاهش ناخواسته تولیدات ونزوئلا، رکورد بیشترین سطح تعهد اوپک را برای پنجمین ماه متوالی رقم زد. آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) موجودی نفت تجاری را ۳۰ میلیون بشکه بالاتر از میانگین ۵ سال اعلام کرد. اما جنگ تجاری را ریسک فشار بر تقاضا اعلام کرد. همچنان واکنش به حمله موشکی آمریکا به سوریه در روز شنبه، احتمال خروج آمریکا از برجام و تحریم روسیه عامل حمایت از نفت است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید