لقب پرسودترین سرگرمی تاریخ به یک بازی ویدئویی رسید

لقب پرسودترین سرگرمی تاریخ به یک بازی ویدئویی رسید

برای سال‌ها فیلم‌های سینمایی هالیوودی همچون تایتانیک و اوتار به عنوان پردرآمدترین آثار موجود در صنعت سرگرمی شناخته می‌شدند اما حالا ما با یک بازی ویدئویی طرف هستیم که توانسته تمامی رکوردهای مالی را جابه‌جا کند

کد خبر : ۵۴۷۶۶
بازدید : ۶۷۲۸

فرادید | برای سال‌ها فیلم‌های سینمایی هالیوودی همچون تایتانیک و اوتار به عنوان پردرآمدترین آثار موجود در صنعت سرگرمی شناخته می‌شدند اما حالا ما با یک بازی ویدئویی طرف هستیم که توانسته تمامی رکوردهای مالی را جابه‌جا کرده و خود را تبدیل به پردرآمدترین و پرسودترین محتوای موجود در صنعت سرگرمی کند. حالا به مرحله‌ای رسیدیم که فیلم‌های پرخرج هالیوودی از دید مخاطب و میزان درآمد در جایگاه به مراتب پایین‌تری نسبت به بازی‌های ویدئویی قرار گرفته. بازی‌هایی که روزگاری هیچ‌کس آنها را جدی نمی‌گرفت اکنون صنعتی قدرتمند را شکل داده‌اند که هیچ چیز نمی‌تواند از پیشرفت و ارتقا آن جلوگیری کند.

لقب پرسودترین سرگرمی تاریخ به یک بازی ویدئویی رسید

به گزارش فرادید، آخرین آمار منتشر شده نشان از این دارد که GTA 5 توانسته از زمان عرضه در سال 2013 میلادی تاکنون فروشی معادل 90 میلیون نسخه را تجربه کرده و نه تنها سهام کمپانی ناشر یعنی Take Two را 1.32 درصد طی روز‌های اخیر ارتقا دهد بلکه درآمدی 6 میلیارد دلاری را نیز برای آنها به همراه داشت. درآمدی که آثاری همچون Star Wars و Gone With the Wind به صورت مجموعا نیز نمی‌توانند به آن نزدیک شوند. با در نظر گرفتن نرخ تورم هر دوی این آثار مجموعا فروشی 3 میلیارد دلاری را تجربه کرده‌اند که تقریبا نیمی از درآمد GTA 5 را شامل می‌شود. کارشناس‌ها اعتقاد دارند که حتی با در نظر گرفتن میزان فروش این فیلم‌ها به صورت دیسک و دیگر محصولات مرتبط به آنها مبلغ اشاره شده شاید نهایتا یک میلیارد دیگر افزایش یابد. اگر فروش تمامی نسخه‌های ماریو را کنار یکدیگر قرار دهیم رقم نهایی بیش از 90 میلیون نسخه شود اما مسئله اصلی این است که درآمد تمامی بازی‌های این مجموعه نیز به رقم 6 میلیارد دلار نزدیک می‌شود.

معمولا بازی‌های ویدئویی عمده فروش خود را در سال ابتدایی عرضه تجربه می‌کنند اما دلیلی که باعث شده GTA 5 بعد از گذشت پنج سال همچنان مخاطب داشته باشد، پشتیبانی مداوم از آن است. نه تنها این بازی برای پلتفرم‌های نسل فعلی یعنی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز عرضه شد بلکه بخش آنلاین آن هر ماه با محتوای جدید و رایگان به‌روز می‌شود تا گیمر همچنان دلیلی برای تجربه دوباره و خرید ساخته استودیو راکستار داشته باشد. جالب است بدانید که چهار سال بعد از عرضه اولیه، GTA 5 سال گذشته میلادی توانست جایگاه ششمین بازی پرفروش بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. همین مسئله در ادامه با تعجب بسیاری از کارشناس‌های اقتصادی اروپا و آمریکا همراه شده که چگونه یک بازی ویدئویی می‌تواند چند سال بدون هیچ افتی در صدر جداول فروش قرار گیرد.

لقب پرسودترین سرگرمی تاریخ به یک بازی ویدئویی رسید

اطلاعات به دست آمده نشاز این دارد که در سال گذشته میلادی تنها در آمریکا مردم این کشور 36 میلیارد دلار از پول خود را هزینه خرید بازی‌های ویدئویی کرده‌اند. آماری که نشان از افزایش هزینه کاربرها تا حد 15 درصد دارد. در مقابل فروش فیلم‌ها نیز 3 درصد افزایش یافته و مجموع فروش آثار سینمای هالیوود در تمام نقاط دنیا طی سال 2017 به 40 میلیارد دلار رسیده. این در حالی است که رقم 36 میلیارد دلار برای بازی‌های ویدئویی تنها به بازار و گیمرهای آمریکایی اختصاص دارد. با انتشار چنین آماری، سرمایه‌گذارهای مختلف متوجه جایگاه کمپانی Take Two به عنوان ناشر GTA 5 شده و نسبت به سال گذشته رشدی 65 درصدی در ارزش سهام این شرکت را رقم زده‌اند. این در حالی است که دیگر رقبا با وجود فعالیت بیشتر در بازار رشدی 13 درصدی را به صورت متوسط تجربه کرده‌اند.

لقب پرسودترین سرگرمی تاریخ به یک بازی ویدئویی رسید

وقتی ماجرا جالب‌تر می‌شود که بدانید استودیو راکستار به عنوان سازنده GTA 5 و زیر مجموعه کمپانی Take Two مشغول ساخت بازی جدید تحت عنوان Red Dead Redemption 2 است. اثری در ژانر غرب وحشی که آزادی عمل بسیاری را همچون مجموعه GTA در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. نسخه اصلی این بازی برای پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر شده بود. بازی که در زمان عرضه با استقبال بسیاری خوبی روبرو شد. حالا باید دید که راکستار با تجربه‌های به دست آورده از ساخت و پشتیبانی GTA 5 چه عملکردی را با اثر جدید خود رقم می‌زند. بازی که همچون GTA 5 از حالت جداگانه و کاملا آنلاین بهره می‌برد که تحت عنوان Red Dead Online شناخته می‌شود. بخشی از بازی که به احتمال فراوان برای چند سال از سوی راکستار پشتیبانی شده و محتوای جدید برای آن در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید