یک برد و چند داستان

استقلال الهلال را شکست داد تا به‌عنوان تیم اول گروه صعود کند. این پیروزی، اما درست به سبک و سیاق برد پرسپولیس مقابل السد با برتری تمام و کمال در آمار و پارامتر‌های فنی همراه نبود.

کد خبر : ۵۴۸۰۷
بازدید : ۹۳۱
استقلال الهلال را شکست داد تا به‌عنوان تیم اول گروه صعود کند. این پیروزی، اما درست به سبک و سیاق برد پرسپولیس مقابل السد با برتری تمام و کمال در آمار و پارامتر‌های فنی همراه نبود.
نگاهی به این آمار گویای همه چیز است: درصد مالکیت توپ: الهلال: ۹/ ۵۳- استقلال: ۱/ ۴۶؛ شوت به دروازه: الهلال: ۱۶- استقلال: ۶؛ شوت داخل چهارچوب: الهلال: ۲- استقلال: ۲؛ پاس: الهلال: ۴۹۴ استقلال: ۴۳۴؛ کرنر: الهلال: ۷- استقلال: ۲. همه این اعداد گواه آن است که استقلال تیم برتر زمین نبوده، اما در فوتبال الزاما تیمی که بیشتر توپ را دراختیار دارد یا بیشتر کرنر می‌زند برنده نیست.
استقلال مدت‌ها است که ثابت کرده هوش فوتبالی خود را بالا برده است و شفر دقیقا می‌داند که چه می‌کند. او حالا بیش از گذشته ابتکار عمل را در این تیم در دست دارد و همین نتایج هم باعث شده کارشناسانی که بعضا بی‌محابا به مربیان پیش از شفر تاخته‌اند لب به تمجید از او باز کنند.
تیم بحران‌زده نیم فصل اول حالا پای فینال جام‌حذفی است، تا نایب قهرمانی لیگ بالا آمده و به جمع ۱۶ تیم برتر قاره هم با اقتدار صعود کرده است.

پاداش‌ها چه شد
اما هیچ بردی نیست که بتواند یک لذت بی‌چون و چرا و بی‌حرف و حدیث را به فوتبال ایران ببخشد. برد استقلال هم از این قاعده مستثنی نبود. استقلالی‌ها بعد از موج موفقیت‌های اخیر توقع پرداخت‌های چشمگیر از سوی مدیریت باشگاه داشتند. اما مدت‌هاست که برد‌های پی‌درپی آن‌ها بی‌اجر و پاداش مانده است.
گفته می‌شود افتخاری بعد از برد ابتدا وعده پاداش داده و بعد نفری ۱۰۰۰ دلار برای دو برد اخیر پرداخت کرده است که این عدد به مذاق بازیکنان خوش نیامده است. البته هیچ‌کدام از بازیکنان استقلال در این زمینه مصاحبه‌ای انجام نداده‌اند، اما خبرگزاری‌های رسمی به پوشش این موضوع پرداختند. دلخوری‌ای که البته زمانی، عضو هیات‌مدیره آن را رد می‌کند: «بازیکن استقلال می‌داند کجا بازی می‌کند.
موقعی که ۳۰ میلیون هوادار پشت بازیکن است، خودش باعث دلگرمی او می‌شود. باشگاه تمام حق‌وحقوق بازیکنان را داده و پاداش‌های بازی‌های قبلی را هم پرداخت کرده است. بابت بازی با الهلال و جام‌حذفی نیز هیات‌مدیره از طریق مدیرعامل پاداشی را خواهد داد.
با پرداخت بعدی که به‌زودی انجام خواهد شد، پرداختی‌های ما به بازیکنان به ۸۰ درصد می‌رسد که در استقلال سابقه نداشته است. این مساله با توجه به وضعیت خوب مالی باشگاه بوده است که توانسته این مبلغ را تامین کند.»

دشمن کیست؟
موضوع دیگر، اما به حرف‌های عجیب شفر بعد از برد مربوط می‌شود. وینفرد شفر با این ادعا که برخی‌ها در تهران نمی‌خواستند استقلال برنده شود، اما دهان‌شان بسته شد، از وجود دشمنانی دراطراف باشگاه خبر داد که زمانی آن را هم این‌گونه تعبیر و تفسیر می‌کند: «شاید برخی‌ها از روی حسادت نتوانند ببینند که استقلال موفق جلو می‌رود. شفر مربی زحمتکشی است و کارش را بلد است.
او نباید به این مسائل توجه کند. در فوتبال ما از این مسائل زیاد است و متاسفانه برخی‌ها نمی‌توانند موفقیت رقیب را ببینند، آن هم موفقیت کسی که به استقلال آمده و کار بزرگی کرده است. ما تیم بزرگی هستیم و کنار تیم بزرگ مسائل مختلفی هم وجود دارد. باید سعی کنیم وارد مسائل حاشیه‌ای نشویم.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید