بازیکنان آماده هدیه به تیم‌ملی

سایت مجله «فورفورتو» مالزی که مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در این کشور قرار دارد، برای چهارمین سال متوالی اقدام به معرفی ۵۰ فوتبالیست برتر آسیا کرد که بر این اساس در فهرست اولیه‌ای که از سوی این نشریه منتشر شده، نام ۶ بازیکن ایرانی در فهرست ۴۰ نفره دیده می‌شود.

کد خبر : ۵۴۸۰۸
بازدید : ۹۷۱
سایت مجله «فورفورتو» مالزی که مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در این کشور قرار دارد، برای چهارمین سال متوالی اقدام به معرفی ۵۰ فوتبالیست برتر آسیا کرد که بر این اساس در فهرست اولیه‌ای که از سوی این نشریه منتشر شده، نام ۶ بازیکن ایرانی در فهرست ۴۰ نفره دیده می‌شود. این درحالی است که قرار است به‌زودی اسامی ۱۰ نفر برتر این فهرست هم اعلام شود. شش بازیکن ایرانی این فهرست با این شرح توسط مجله مزبور معرفی شده‌اند:

سعید عزت‌اللهی: عزت‌اللهی که برخی به او لقب «پوگبای ایرانی» داده‌اند، یکی از ستاره‌های آینده قوی‌ترین تیم آسیا یعنی ایران است. عزت‌اللهی که جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم‌ملی فوتبال ایران (گلزنی در سن ۱۹ سال و ۴۲ روز) به‌شمار می‌رود، هافبک میانی مطمئنی است که کار با توپش هم خوب است.

علی علیپور: ایران در خط حمله خود درحال پیشرفت است و از این حیث غنی شده است و علیپور ۲۳ ساله آخرین مهاجمی است که پدیدار شده است. او پس از جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس جا پای او گذاشت و این فصل مهاجم مطمئنی بوده است، کسی که با گلزنی‌هایش به پرسپولیس کمک کرد تا از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ برتر ایران دفاع کند. شاید حضور در جام‌جهانی برای وی کمی زود باشد، اما نمی‌توان از علیپور که اخیرا پیشرفت کرده و به خودباوری رسیده، گذشت.

مهدی طارمی: مهاجمی که می‌داند چطور گلزنی کند. او که بهترین گلزن لیگ برتر ایران در فصل‌های ۱۶-۲۰۱۵ و ۱۷-۲۰۱۶ با پیراهن پرسپولیس بود، در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به این تیم برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ کمک کرد.

علیرضا بیرانوند: با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، ویدئو‌هایی از وی خواهید یافت که پرتاب توپ با دست وی را نشان می‌دهد که به نیمه حریف زمین می‌رسند، اما بیرانوند چیز‌های بیشتری از این برای ارائه دادن، دارد. این دروازه‌بان ۲۵ ساله در دور پایانی از مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸، جایگاه خودش را به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم‌ملی ایران تثبیت کرد و در ۹ بازی متوالی دروازه خود را بسته نگه داشت.

کاوه رضایی: با ۱۲ گل زده در لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی بلژیک، رضایی در رده سوم برترین گلزنان این لیگ است. مهاجم ایرانی شارلوا در اولین فصل حضورش در فوتبال اروپا، روی شکل و فرم خوبی بوده است. مهاجم پیشین استقلال مقابل دروازه رقبا مهاجمی مرگبار به‌شمار می‌رود و در نبرد‌های هوایی نیز عالی است.

کریم انصاری‌فرد: او پس از جدایی‌اش از پانیونیوس در سوپرلیگ یونان و پیوستن به المپیاکوس در ماه ژانویه ۲۰۱۷، خودش را خیلی زود در این تیم جا انداخت و به المپیاکوس برای کسب هفتمین عنوان قهرمانی‌اش کمک کرد. انصاری‌فرد به‌نظر می‌رسد به‌همراه مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله تیم مستعد ایران در جام‌جهانی پیش‌رو حضور داشته باشد.

کریم انصاری‌فرد درحالی در این فهرست جای گرفته که در فصل اخیر درخشان ظاهر شده وهم‌اکنون با ۱۵ گل زده در صدر رده‌بندی برترین گلزنان سوپر لیگ یونان قرار دارد. انصاری‌فرد که دوشنبه شب یکی از گل‌های تیمش مقابل کرکریا را به‌ثمر رساند از عزمش برای کسب آقای گلی صحبت کرد: «سخت کار می‌کنم تا بهترین گلزن سوپر لیگ یونان باشم و سپس باید ببینم چه اتفاقاتی برای من خواهد افتاد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید