ویدئو/ نقد و بررسی چری آریزو ۵ توربو

چری آریزو ۵ توربو به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای چینی در بازار ایران شناخته می‌شود. مدل تنفس طبیعی آریزو ۵، پیش‌تر در بازار ایران عرضه شد اما شهریور امسال، مدل قوی‌تر این خودرو در ایران رسما رونمایی شد و به زودی شاهد حضور آن در خیابان‌های شهر خواهیم بود.

کد خبر : ۵۴۹۳۵
بازدید : ۱۳۸۹۲

چری آریزو ۵ توربو به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای چینی در بازار ایران شناخته می‌شود. مدل تنفس طبیعی آریزو ۵، پیش‌تر در بازار ایران عرضه شد اما شهریور امسال، مدل قوی‌تر این خودرو در ایران رسما رونمایی شد و به زودی شاهد حضور آن در خیابان‌های شهر خواهیم بود. در این قسمت می‌خواهیم این خودرو را برای اولین‌بار مورد نقد و بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب آن را برشماریم.

چری یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ چینی است که در کلاس‌‌های مختلف شهری، محصولات متنوعی را در بازار بعضی از کشورهای دنیا عرضه می‌کند. چند سالی می‌شود که ایران میزبان محصولات مختلف از سوی شرکت‌های خودروسازی چینی نظیر چری، لیفان، جک، جیلی، فاو و BYD بوده است. چری یک شرکت نوتاسیس در حوزه‌ی خودروسازی محسوب می‌شود. این شرکت ۲۰ سال پیش یعنی در سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شد و در ابتدا، کار خود را با کپی محصولات شرکت دیگر آغاز کرد.

با گذشت ۲۰ سال از عمر این خودروسازی چینی، محصولات این شرکت سبک جدیدی پیدا کرده‌اند و با الگوگیری از خودروهای کره‌ای، نظر بعضی از مشتریان را به سمت خود جلب می‌کنند. آریزو ۵، تیگو ۵ و تیگو ۷ از محصولات شرکت چری به حساب می‌آیند که در بازار ایران به فروش می‌روند. آریزو ۵ توربو جدیدترین محصول چری است که در کلاس خودروی سدان شهری قرار می‌گیرد. این خودرو با طراحی مشابه محصولات شرکت هیوندای، یک خودروی اسپرت خانوادگی قلمداد می‌شود.

آریزو ۵ توربو به یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱٫۵ لیتر مجهز شده است. مدل معمولی آریزو ۵ حداکثر توان ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون‌متر را در کارنامه‌ی خود دارد. این درحالی است که مدل توربو از حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. همین باعث شده تا شتاب صفر تا صد این خودرو به حدود ۹٫۵ ثانیه برسد. چری در این خودرو از جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT استفاده کرده است.

از دیگر مشخصات فنی آریزو ۵ توربو می‌توان به انواع سامانه‌های ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ضد لغزش TCS و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP اشاره کرد. کروز کنترل، سانروف، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی و سیستم رانندگی اقتصادی، بخشی از امکانات این خودرو چینی هستند. در این قسمت از مستند خودروی رینگ اسپرت، قرار است چری آریزو ۵ توربو را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب آن را برشماریم.

۰
نظرات بینندگان
  • ایرانی ارسالی در

    آریزو5 توربو بسیار ماشین عالی هست و ارزش خرید بالایی داره

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید