کیا ریو 2018 و محبوبیت در آمریکا

کیا ریو 2018 و محبوبیت در آمریکا

کیا ریو هاچ‌بک جدید کره ای که به تازگی در آمریکا به دست مشتریان رسیده با رونق فروش مناسب، بیش از 5 هزار دستگاه فروش داشته و با رشدی 64 درصدی در مقایسه با آمار سال قبل نسل گذشته ، عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته است.

کد خبر : ۵۵۱۲۶
بازدید : ۳۴۹۹

فرادید | بازار محصولات کوچک و اقتصادی شهری هرچه در اروپا پررونق و گرم به نظر می‌رسد اما در ایالات متحده آمریکا با افول و تنزل پیوسته روبرو شده و در سه ماهه نخست سال نیز بیش از همیشه کاهش حجم را تجربه نموده است. بر این مبنا 9 خودروی برتر این کلاس به ترتیب محصولاتی نظیر نیسان ورسا، کیا سول، فورد فیستا، هوندا فیت، تویوتا یاریس، هیوندای اکسنت، شورولت سونیک، کیا ریو و تویوتا پریوس سی هستند که با بیشترین اقبال از سوی خریداران مواجه شده‌اند.

کیا ریو 2018 و محبوبیت در آمریکا

به گزارش فرادید ، در بین برندهای این کلاس، بیشترین سهم از بین نمونه‌های موفق را کیا به خود اختصا داد که با مجموع فروش 26 هزار دستگاه از طریق عرضه دو مدل، محبوب ترین برند بازار لقب گرفت. کل حجم این بازار در آمریکا در فصل نخست سال با افتی 18درصدی مواجه شده و با گذر از مرز 100هزار دستگاه، هم‌اینک به کمتر از 1/99 هزار دستگاه رسیده است. این وضعیت بد که قبلا سابقه نداشته موجب شده تا برای نخستین بار در یک دهه اخیر این کلاس مهم در یک فصل از سال کمتر از 100 هزار دستگاه فروش را تجربه کند. در ادامه آمار دقیق‌تر فروش این نه محصول را ارائه می کنیم.

کیا ریو 2018 و محبوبیت در آمریکا

ورسا محصول نیسان با 25 هزار دستگاه بیشترین فروش را در فصل نخست سال به خود اختصاص داده است. البته این خودرو افت چشمگیر 18 درصدی را در مقایسه با سال قبل تجربه کرده است. کیا سول با فروشی بیش از 21 هزار دستگاه خودرو دوم این رده‌بندی بوده که گرچه 10 درصد افت فروش داشته ولی همچنان 2 برابر فورد فیستا فروش دارد.

کیا ریو 2018 و محبوبیت در آمریکا

فورد فیستا که رتبه سوم را دارد هم ضمن افت6درصدی حدود 13 هزار دستگاه فروش را در بهار 2018 تجربه کرده است. هوندا فیت هم با کسب رتبه چهارم و 5درصد افت فروش، تنها توانسته کمی بیش از 11 هزار دستگاه در بازار آمریکا فروش داشته باشد.

کیا ریو 2018 و محبوبیت در آمریکا

تویوتا یاریس اما با افتی 15 درصدی ضمن جای گرفتن در رتبه پنجم، تنها 7500دستگاه در فصل اول سال فروش داشته باشد. هیوندای اکسنت هم که مدتی است کار تولیدش در ایران آغاز شده با افتی شدید به میزان 50 درصد تنها توانسته در سه ماه کمی بیش از 7400 دستگاه خریدار داشته باشد.

کیا ریو 2018 و محبوبیت در آمریکا

شورولت سونیک خودروی عجیب و کوچک آمریکایی هم یکی دیگر از خودروهایی است که علیرغم افت گسترده فروش در مقایسه با سال قبل، همچنان در بین پرفروش‌ترین‌ها جا داشته باشد. فروش سه ماهه اول 2018 این خودرو با افتی 9 درصدی حدود 6 هزار دستگاه بوده است. اما کیا ریو هاچ‌بک جدید کره ای که به تازگی در آمریکا به دست مشتریان رسیده با رونق فروش مناسب، بیش از 5 هزار دستگاه فروش داشته و با رشدی 64 درصدی در مقایسه با آمار سال قبل نسل گذشته ، عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته است.

کیا ریو 2018 و محبوبیت در آمریکا

در نهایت اما خودروی هاچ‌بک پریوس سی بوده که توانسته در رده نهم قرار بگیرد. افت 40درصدی این خودرو موجب شده تا خریداران تنها چیزی نزدیک به 2400 دستگاه از این محصول ژاپنی را به دیگر محصولات بازار ترجیح داده و بخرند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید