استراتژی مِید این چاینا ۲۰۲۵ چیست؟

چین با هدف غلبه بر رهبری آمریکا و آلمان در «های تِک» استراتژی موسوم به made in china ۲۰۲۵ را تعریف کرده است.

کد خبر : ۵۵۱۵۵
بازدید : ۱۱۱۵
این استراتژی بر اساس توسعه ۱۰ بخش کلیدی ازجمله علوم رباتیک، هوافضا و خودرو‌های پاک صورت می‌گیرد تا چین بتواند خود را شماره یک جهان کند.

مغز متفکر این حرکت رئیس‌جمهور Xi Jinping است و تصور آمریکایی‌ها این است که کمپانی‌های چینی با پشتوانه دولتی قادرند تاج علم و فناوری را از سر آن‌ها در بیاورند. در اروپا نیز آلمان‌ها از شدت گرفتن توسعه «های تِک» در چین ابراز نگرانی کرده‌اند.

تراشه، کامپیوتر و کلود
چین قصد توسعه تراشه‌های بومی خود را دارد و بر اساس تعارف انجام‌شده ۴۰ درصد از تراشه‌های گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۵ باید مِید این چاینا باشد تا واردات این محصول کم شود. بالا بردن کیفیت سرویس‌های کلود در شبکه‌های رایانه‌ای و دیتاسنترها، دیگر هدف چین است. در بخش کارخانه‌های هوشمند چیز تارگت ۶۰ درصد تولید انواع سنسور و حسگر هوشمند را به‌صورت بومی لحاظ کرده است.

جنگ رباتیک
در استراتژی جدید ربات‌های صنعتی بومی باید تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ درصد و تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۷۰ درصد از کل ربات‌های بکار گرفته‌شده در صنایع برسد.

صنعت هوایی
ایرلاین‌های چینی باید تا ۲۰۲۰ به درآمد ۱۵.۹ میلیارد دلار برسند و تا ۲۰۲۵ درآمدشان باید دو برابر شود. از سوی دیگر سازندگان هواپیما باید سهم‌شان از بازار داخلی به ۱۰ درصد برسد. موتور‌های بومی جت CJ-۱۰۰۰A آماده عرضه هستند. ۸۰ درصد از صنایع هوافضای شهری تا سال ۲۰۲۵ باید از داخل تأمین شود.

صنایع دریایی
چین باید رهبر شماره یک صنعت دریایی و مهندسی دریا باشد و تا ۲۰۲۵ باید ۸۰ درصد از کشتی‌های فوق مدرن را خودش تولید و راهی بازار کند.

راه‌آهن
صنایع راه‌آهن که بازار داخلی را در دست دارند باید وارد بازار‌های بین‌المللی شده و دهه آینده را در بیرون از مرز‌ها سرمایه‌گذاری کنند. قطارسازان ۳۰ درصد صادرات را تا ۲۰۲۵ به ۴۰ درصد خواهند رساند.

خودرو‌های سبز هوشمند
تلاش برای تولید خودروی سبز هیبریدی باید تا ۲۰۲۵ به ۸۰ درصد رشد برسد. فناوری‌های هوشمند و ۵G تا ۲۰۲۵ باید در خودرو‌های همیشه متصل لحاظ شود.

انرژی‌های بازگشت‌پذیر
تجهیزات ساخت انرژی‌های بازگشت‌پذیر و تجهیزات بهینه‌سازی مصرف سوخت باید تا سال ۲۰۲۵ به اندازه ۸۰ درصد بازار داخلی برسد.

صنایع کشاورزی
چین باید تا ۲۰۲۵ بیش از ۹۵ درصد از ابزار و ماشین‌آلات کشاورزی را توسط خود تولید کند.

مواد «های تِک»
تولید مواد اولیه برای منسوجات و ساخت آلیاژ‌های نادر برای صنایع «های تِک» تا سال ۲۰۲۵ باید ۹۰ درصد و ۸۵ درصد از بازار داخلی را در بر گیرد.

صنایع دارویی

صنایع دارویی باید تا ۲۰۲۵ مطابق استاندارد‌های بین‌الملل حرکت کرده و از آمریکا و اروپا مجوز‌های لازم را دریافت کنند. رسیدن به ۷۰ درصد بازار تجهیزات و صنایع دارویی تا ۲۰۲۵ تعریف شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید