تصاویر/ لکسوس پرفروش‌ترین سواری خود را به اروپا می‌برد

تصاویر/ لکسوس پرفروش‌ترین سواری خود را به اروپا می‌برد

رقیب تازه ژاپنی ب‌ام‌و سری ۵ در بازار اروپا، جزییات فنی اولین شاسی‌بلند الکتریکی آئودی، اخراج ناگهانی مدیر کادیلاک، تغییر لوگوی فولکس‌واگن و باز شدن صنعت خودروی چین به روی خودروسازان خارجی.

کد خبر : ۵۵۱۹۰
بازدید : ۱۸۳۹
رقیب تازه ژاپنی ب‌ام‌و سری ۵ در بازار اروپا، جزییات فنی اولین شاسی‌بلند الکتریکی آئودی، اخراج ناگهانی مدیر کادیلاک، تغییر لوگوی فولکس‌واگن و باز شدن صنعت خودروی چین به روی خودروسازان خارجی.
تصاویر/ لکسوس پرفروش‌ترین سواری خود را به اروپا می‌برد
لکسوس قصد دارد برای افزایش رقابت با خودروسازان لوکس آلمانی، نسل جدید محبوب‌ترین سواری خود را برای اولین بار به بازار اروپا عرضه کند. لکسوس ES پرفروش‌ترین مدل لکسوس بعد از دو شاسی‌بلند RX و NX است و با آئودی A۶، ب. ام و سری ۵ و مرسدس-بنز کلاس E. رقابت می‌کند.

خودروساز لوکس ژاپنی قرار است مدل جدید را هفته آینده در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کند و پیش از رونمایی عکسی از این ماشین منتشر کرده است. مدل جدید از نظر فنی با نسل جدید تویوتا آولون مشترک است که تا چند هفته دیگر به بازار می‌آید.

نسل هفتم ES از نظر ظاهری به مدل LS، لوکس‌ترین مدل لکسوس، شبیه‌تر شده است. استفاده از پلتفرم جدید تویوتا به مهندسان لکسوس این امکان را داده تا فاصله ماشین با زمین را کمتر کنند و در نتیجه ماشین از مدل قبلی اسپرت‌تر به نظر می‌آید.

آمدن مدل جدید ES به اروپا، خبر بدی برای مدل GS، سدان دیگر لکسوس است که تاکنون در بازار اروپا عرضه می‌شد. ماه پیش رسانه‌ها گزارش دادند لکسوس به خاطر فروش کم قصد دارد تولید مدل GS را متوقف کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۳۳ هزار دستگاه مدل ES فروخت، اما فروش مدل GS با بیش از ۴۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل، حدود شانزده هزار دستگاه بود.

با محبوب‌تر شدن ماشین‌های شاسی‌بلند، فروش مدل‌های سدان رو به کاهش است و منطقی است اگر لکسوس بخواهد تعداد مدل‌های سدان خود را کمتر کند.
تصاویر/ لکسوس پرفروش‌ترین سواری خود را به اروپا می‌برد

آئودی جزییات فنی اولین مدل الکتریکی خود را منتشر کرد. این شرکت می‌گوید شاسی‌بلند الکتریکی ئی-ترون دو موتور الکتریکی دارد که از باتری‌های ۹۵ کیلووات ساعت نیرو می‌گیرد و این باتری‌ها را می‌توان با شارژر‌هایی شارژ کرد که سرعتشان از سریع‌ترین شارژ‌رهای کنونی که تسلا تولید می‌کند بیشتر است.

شاسی‌بلند جدید قرار است در ماه مرداد رونمایی شود، اما شرکت آلمانی هفته گذشته خبرنگاران را برای نمایش یک مدل آزمایشی از این ماشین به برلین دعوت کرد. هنوز قدرت موتور‌هایی که روی مدل ئی-ترون نصب می‌شود اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود، این موتور‌ها در مجموع ۳۲۰ اسب بخار نیرو تولید کنند.
قوای محرکه کانسپت‌هایی که تاکنون آئودی از این مدل به نمایش گذاشته بود، سه موتور الکتریکی داشت که نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. این باعث شده پیش‌بینی شود آئودی در آینده مدل قوی‌تری از ئی-ترون هم تولید کند.
تصاویر/ لکسوس پرفروش‌ترین سواری خود را به اروپا می‌برد

باتری‌های ماشین در کف خودرو و بین دو محور قرار داده شده تا مرکز ثقل ماشین تا حد ممکن پایین بیاید و هنگام تصادف بیشتر محافظت شود. وزن باتری‌ها ۷۰۰ کیلوگرم است و با سیستم شارژ سریع می‌توان آن‌ها را تا هشتاد درصد شارژ کرد. آئودی می‌گوید با هر بار شارژ کامل، ماشین تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

جنرال موتورز در تصمیمی غیرمنتظره با برکناری یوهان دنیسان، سکان کادیلاک را به دست استیو کارلایل، مدیر جنرال موتورز کانادا سپرد. دنیسان کمتر از چهار سال پیش به مدیریت کادیلاک منصوب شد. او پیش از این در ب‌ام‌و، آئودی و اینفینیتی تجربه مدیریت داشت و با وظیفه ایجاد تحول در کادیلاک به جنرال موتورز پیوست.

دنیسان برنامه وسیعی را با سرمایه‌گذاری دوازده میلیارد دلاری برای احیای کادیلاک آغاز کرد. او دفتر مرکزی شرکت را از دیترویت به نیویورک منتقل کرد تا کادیلاک را به مشتریان ثروتمند شهرنشین محصولاتش نزدیک‌تر کند و شبکه نمایندگی‌های فروش شرکت را متحول کرد. با افزایش استقبال از محصولات کادیلاک در چین، درآمد شرکت در دوره مدیریت او افزایش یافت. کادیلاک هفته پیش اعلام کرد فروشش در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ بیست و دو درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود. هم‌زمان، اما تقاضا در آمریکا، که بعد از چین دومین بازار کادیلاک است، کم شد.

تصاویر/ لکسوس پرفروش‌ترین سواری خود را به اروپا می‌برد

بخشی از این کاهش به دلیل افزایش محبوبیت شاسی‌بلند‌ها در بازار آمریکا است. در حالی که فروش کادیلاک در آمریکا در سال ۲۰۱۷ هشت درصد از سال قبل کمتر بود، فروش سدان‌های این شرکت نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافت. سهم عمده محصولات کادیلاک را مدل‌های سدان تشکیل می‌دهد و همین باعث شده این شرکت در آمریکا موقعیت خوبی نداشته باشد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که سرعت کم واکنش کادیلاک به تغییر روند بازار دلیل کنار گذاشتن دنیسان بود. دنیسان تابستان گذشته اعلام کرد که کادیلاک ترکیب محصولاتش را به نفع شاسی‌بلند‌ها تغییر خواهد داد. این شرکت ماه پیش شاسی‌بلند متوسط XT۴ را رونمایی کرد و قرار است سال آینده یک شاسی‌بلند بزرگتر به بازار عرضه کند. وعده این ماشین‌ها در حالی داده شد که رقیبان کادیلاک مدل‌های خود را بسیار زودتر به بازار عرضه کرده‌اند.
تصاویر/ لکسوس پرفروش‌ترین سواری خود را به اروپا می‌برد
استیو کارلایل پنجمین مدیری است که در ده سال گذشته سکان کادیلاک را به دست می‌گیرد.

فولکس‌واگن اعلام کرد لوگوی این شرکت سال آینده تغییر خواهد کرد. یوخن سنگپیل، مدیر بازاریابی فولکس‌واگن می‌گوید مارک جدید دوستانه‌تر خواهد بود و باید بتواند با پررنگ‌کردن نوآوری‌های این شرکت افزایش قیمت محصولات را توجیه کند.

لوگوی فولکس‌واگن کم و بیش از بعد از جنگ جهانی دوم بدون تغییر بوده است. آخرین بار شش سال پیش این نشان اندکی تغییر داده شد و کمی سه‌بعدی شد.

تغییر نشان شرکت، بخشی از تلاش فولکس‌واگن برای پشت سر گذاشتن رسوایی تقلب در آزمایش موتور‌های دیزل است. با اینکه دو سال و نیم از افشای این تقلب گذشته، فولکس‌واگن هنوز با عواقب آن درگیر است. هفته پیش، در ادامه تحقیقات درباره این پرونده، یکی از مدیران شرکت پورشه در آلمان بازداشت شد.

در پی این رسوایی، فولکس‌واگن با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری حرکت به سمت تولید خودرو‌های الکتریکی را بیشتر کرد. قرار است اولین خودروی الکتریکی فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود.

آقای سنگپیل می‌گوید اعتبار برند فولکس‌واگن نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. به عقیده او این فقط به خاطر رسوایی موتور‌های دیزل نیست. او می‌گوید مارک فولکس‌واگن در سال‌های گذشته "بیش از اندازه بر آلمانی‌بودن تمرکز کرده است" و کمتر تلاش شده با مخاطب رابطه‌ای احساسی برقرار کند.

صنعت خودروی چین به روی شرکت‌های خارجی باز شد
چین با تغییر قوانین خود به خودروسازان خارجی اجازه می‌دهد تا به طور مستقل در بازار داخلی چین فعالیت کنند. شرکت‌های خارجی تاکنون مجبور بودند برای حضور در بازار چین، یک شریک چینی داشته باشند. براساس این قانون که از سال ۱۹۹۴ اجرا می‌شد، شرکت‌های خارجی نمی‌توانستند بیشتر از پنجاه درصد از مالکیت شرکت‌های داخلی را در اختیار داشته باشند.

چین دلیل این سیاست را حمایت از تولید داخلی اعلام کرده بود. این محدودیت بخشی از دعوای تجاری چین و آمریکا بود. آمریکا می‌گوید خودروسازان خارجی مجبورند به خاطر این قانون اسرار تجاری خود را با شرکت‌هایی که بالقوه رقیبشان هستند به اشتراک بگذارند.

با تغییر قانون، شرکت‌هایی که خودرو‌های الکتریکی می‌سازند از امسال می‌توانند به طول مستقل در بازار چین فعالیت کنند. به تولیدکنندگان خودرو‌های باری و تجاری از سال ۲۰۲۰ امکان فعالیت مستقل داده خواهد شد و تولیدکنندگان سواری این اجازه را از سال ۲۰۲۲ خواهند داشت.

اعلام این تصمیم به کاهش تنش تجاری میان آمریکا و چین کمک خواهد کرد و همزمان با آزاد گذاشتن خودروسازان خارجی، فشار را بر خودروسازان چینی برای افزایش کیفیت محصولاتشان بیشتر می‌کند. این تصمیم به خصوص برای شرکتی مانند تسلا که نتوانسته بود تاکنون شریکی چینی پیدا کند، خبر بسیار خوبی است.

با این حال خودروسازان آمریکایی، آلمانی و ژاپنی ضمن استقبال از قانون جدید اعلام کردند فعلا قصد ندارند در بازار چین به طور مستقل فعالیت کنند و به همکاری با شرکای چینی خود ادامه خواهند داد. بسیاری از این شرکت‌ها برای همکاری‌های مشترک خود با کارخانه‌های چینی سرمایه‌گذاری وسیعی کرده‌اند که تغییر آن ممکن است هزینه زیادی برایشان داشته باشد. همچنین فعالیت مستقل در بازار چین بدون داشتن شناخت و تجربه یک شریک چینی می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد.
منبع: بی بی سی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید