دکترای آب در شغل جاروکشی!

دانشجوی دکترای منابع آب زیر زمینی پس از آنکه کار مناسبی پیدا نکرد مجبور شد در یک سوله نفتی در خوزستان مشغول به کار شود. صلاح الدین کامرانی مجبور است بیش از ده ساعت در این سوله جارو بزند.

کد خبر : ۵۵۲۸۳
بازدید : ۱۵۱۹
دانشجوی دکترای منابع آب زیر زمینی پس از آنکه کار مناسبی پیدا نکرد مجبور شد در یک سوله نفتی در خوزستان مشغول به کار شود. صلاح الدین کامرانی مجبور است بیش از ده ساعت در این سوله جارو بزند.

شما کلیپی از خودتان منتشر کردید که به زعم برخی وحشتناک است. وحشتناک از این جهت که شما گفتید با داشتن مدرک دکترای منابع آب شغلتان جارو زدن یک سوله در خوزستان است بیشتر توضیح می‌دهید؟

این کلیپ کاملا واقعیت دارد و تمام حرف هایم مستند است. متولد ۱۴ مرداد ۶۸ هستم دو سال است که ازدواج کرده ام و فرزندی ندارم و از این بابت خوشحالم، زیرا وجود بچه قطعا مشکلات ما را با این شرایط بیشتر می‌کرد.
لیسانسم را در رشته زمین شناسی در دانشگاه خوارزمی با رتبه برتر گرفتم. بلافاصله در مقطع فوق لیسانس دانشگاه شیراز پذیرفته شدم در آنجا نیز در رشته منابع آب رتبه برتر را کسب کرده و در مقطع دکترای دانشگاه خوارزمی نیز همین رشته را خواندم و ادامه تحصیل دادم. واقعا فکر می‌کردم که با داشتن تحصیلات می‌توانم شغل خوبی پیدا کنم، اما دریغ از هیچ.

هزینه‌های تحصیل و زندگی را چه طور تامین می‌کردید؟

کارگر فصلی بودم، من عادت به کار سخت دارم، در دوران لیسانس در وقت‌های بیکاری به عنوان کارگر در ساخت پل شهید همت شرکت می‌کردم و حقوق کارگری می‌گرفتم. در دوره فوق لیسانس هم گارسونی می‌کردم.

در حال حاضر چه می‌کنید؟

بعد از آن که از پیدا کردن کار ناامید شدم به چند نفر از دوستانم رو انداختم آن‌ها هم سوله‌ای نفتی در استان خوزستان را به من معرفی کردند در حال حاضر در آنجا جارو می‌کشم.

درآمدتان چه قدر است؟

درآمدی نداریم روزانه شاید ۵۰ هزار تومان برای ۸ نفر که مشغول به کار هستند دریافت کنیم و این مشکلی است که گریبان بیشتر بچه‌های کردستان را گرفته است، کار نیست، خودم حاضر بودم اگر مرز‌ها باز بو، د. کوله بری کنم تا درآمدی کسب کنم. اما امکان این نیز از بین رفت.

در حال حاضر شرایط کار در این سوله چگونه است؟

حجم کار بالاست، اما جای خواب داریم و از نظر بهداشتی نیز تا حدی مناسب است، اما حقوق پایین و روزی ۸ هزار تومان درآمد بسیار شرایط سختی است.

همکارانتان نیز در سوله تحصیل کرده اند؟

نه آن‌ها عاقل‌تر از من هستند که درس بخوانند و وقت شان را با درس سپری کنند اکثر آن‌ها تحصیلاتشان زیر دیپلم است.

در حال حاضر هزینه‌های زندگی و اجاره خانه را چگونه تامین می‌کنید؟

همسر من در خانه‌ای زندگی می‌کند که پدرم اجاره آن را می‌پردازد جالب است بدانید پدرم کارگر شهرداری است.

از زمان پخش این کلیپ تا به حال مسئولی با شما تماس داشته است؟

بله امروز آقای جهانگیری خودشان مستقیم با من تماس گرفتند و به من گفتند اولین کسی هستم که با تلفن شخصی شان با من تماس گرفته اند از من خواستند هر چه زودتر به دفترشان بروم و در مورد شرایطم صحبت کنیم امیدوارم این تماس بتواند مشکلات من را حل کند.

کلیپی که کامرانی از وضعیت زندگی و کار خود منتشر کرده، شاید کلید بخشی از مشکلات آب کشور در دست او باشد، اما حالا اینجاست و جاروکشی می‌کند!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید