راهکار‌های محافظت از مو‌های چرب

راهکار‌های محافظت از مو‌های چرب

مو‌های چرب نیاز به مراقبت دارند، باید آن‌ها را تمبز نگه داشت و برای مراقبتشان از ماسک‌های طبیعی استفاده کرد.

کد خبر : ۵۵۳۲۶
بازدید : ۱۶۳۶
حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت‌های زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
راهکار‌های محافظت از مو‌های چرب
مو‌های چرب همانند مو‌های دیگر نیاز به مراقبت دارند و به دلیل خاصیت چربی که دارند باید آن‌ها را تمبز نگه داشت و برای مراقبت از ابن نوع مو‌ها باید از ماسک‌های طبیعی استفاده کرد؛ در اینجا به معرفی ماسک‌های طبیعی برای حفظ سلامتی مو‌های چرب می‌پردازیم.

مو‌های چرب را با سرکه سیب بشویید
اگر به دنبال خلاص شدن از موهای‌چرب هستید کافیست هربار پس از شستن با شامپو، موهایتان را با سرکه سیب بشویید و آبکشی کنید این ماسک سبب می‌شود تا مو‌های شما از حالت چربی خارج شود.

تقویت مو‌های چرب به کمک ماسک طبیعی
برای تقویت مو‌های چرب ۵ قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و سپس یک قاشق آب‌لیموی تازه را به آن‌ها اضافه کنید این ماسک را به مدت ۴۰ دقیقه بر روی موهایتان قرار دهید.

چگونه مو‌های آسیب دیده را درمان کنیم؟
برای درمان مو‌های چرب آویشن و گل ختمی سفید را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی موی سرتان بگذارید این ماسک به سبب خاصیتی که دارد مو‌های آسیب دیده را درمان می‌کند؛ همچنین می‌توانید ۲ واحد عسل، ۲ واحد عرق نعنا و ۱ واحد سرکه انگور طبیعی را با یکدیگر مخلوط کنید و شب‌ها مقداری از این ماسک را بر روی موهایتان بریزید و صبح بشویید.

درخشندگی مو‌های سر به کمک آلوئه ورا
مو‌های چرب به سبب خاصیت چربی که دارند ژولیده به نظر می‌رسند؛ برای تمیز کردن مو‌های چرب از آلوئه ورا کمک بگیرید، زیرا روغن‌های اضافی مو را از بین می‌برد و به حفظ یکپارچگی بافت مو کمک می‌کند و از سویی دیگر سبب شفافیت مو‌ها هم می‌شود.

ماسک مو‌های چرب
اگر موهایتان سریع چرب می‌شود یک عدد تخم مرغ و ۵۰ گرم ماست را با هم مخلوط کنید و موهایتان را به مدت ۵ دقیقه با آن ماساژ دهید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید