روزهای خوش شیر فرانسوی

روزهای خوش شیر فرانسوی

مجموعه خودروسازی پی‌اس‌ای (PSA) که قبلا شامل پژو، سیتروئن و دی‌اس بود بعد از خرید اوپل و واکسهال توانسته‌ با رشد 12.3 درصدی در مجموع میزان تحویل خودروهای این برند، درآمد شرکت را به خوبی افزایش دهد

کد خبر : ۵۵۳۶۹
بازدید : ۲۶۲۹

فرادید | کار و بار شیر فرانسوی سکه است و همه چیز از رشد درآمد و سود شرکت فراسوی پژو سیتروئن در نخستین فصل از سال 2018 گزارش می‌دهد. بخش مالی و اقتصادی خبرگزاری رویترز در گزارشی خبر از سود بالای پژو در فصل اول سال 2018 و رشد 42 درصدی درآمد این شرکت فرانسوی داده است. پژو که مالک کنسرسیوم بزرگی از خودروسازان بین‌المللی است اخیرا پس از خرید سهام اپل/واکسهال و نیز توسعه سرمایه‌گذاری‌های خود رد بخشی از نقاط کمتر توسعه یافته جهان توانسته رشد چشمگیری را در زمینه سود و درآمد به ثبت برساند. گفته می‌شود این مجموعه توانسته در پاسخ به تقاضای انبوه ایجاد شده، عرضه خودرو به بازارهای جهانی را به میازن 44 درصد افزایش دهد.

روزهای خوش شیر فرانسوی

به گزارش فرادید، این اتفاق در حالی رقم خورده که تا پیش از این ما همواره شاهد کاهش سهم و نیز افول سطح درآمد و سوددهی شرکت فرانسوی بودیم اما حالا با کمک مجموعه جدید اوپل-واکسهال این شرکت توانسته سهم بیشتری از بازار اروپا و جهان را از آن خود کند و درآمد فصل بهار را در سال 2018 به بیش از 22.2میلیارد دلار برساند. ژان پاپتیست کاتلیون مدیر مالی این گروه صنعتی در این باره اعلام کرده : «رشد قدرتمند اخیر پژو سیتروئن پایه مناسبی برای ادامه راه در ماه‌ها و سال‌های آتی به شکلی پایدار خواهد بود.»

روزهای خوش شیر فرانسوی

پژو که در سال‌های 2010 تا 2014 در بدترین دوره خود به لحاظ وضعیت درامدی قرار داشت، به لطف برخی اصلاحات و توسعه بازارهای خود توانسته از ابتدای سال 2015 مسیر اصلاح را در پیش بگیرد. از جمله عواملی که موجب شده تا این مجموعه بتواند به این سطح از موفقیت برسد افزایش بیش از 438 هزار دستگاهی در میزان تحویل خودرو در فصل اول سال است.

روزهای خوش شیر فرانسوی

بر این مبنا مجموعه خودروسازی پی‌اس‌ای (PSA) که قبلا شامل پژو، سیتروئن و دی‌اس بود بعد از خرید اوپل و واکسهال توانسته‌ با رشد 12.3 درصدی در مجموع میزان تحویل خودروهای این برند، درآمد شرکت را به خوبی افزایش دهد. درآمد اوپل -واکسهال نیز بدون اشاره به دوره قبلی از سوی پژو حدود 5.9 میلیارد دلار برآورد شده است. گویا دلیل رونق گرفتن برند اوپل عرضه دو کراس‌اوور جدید گرنلند و کراسلند است که از سوی خریداران به خوبی خریداری می‌شود. این روند اگر ادامه پیدا کند احتمال موجب شود تا اوپل-واکسهال پس از سال‌ها به سوددهی برسد.

روزهای خوش شیر فرانسوی

گفته شده در برند پژو عامل اصلی رشد فروش ناشی از تقاضای بالا برای دو محصول 5008 و 3008 به عنوان دو شاسی‌بلند اسپورت و اقتصادی است. مجموعه این عوامل باعث شده تا سهام شرکت در بازارهای اروپایی به میزان 2.8 درصد رشد یافته و سهامداران شرکت را به آینده این برند امیدوار کند. کاتلیون مدیرمالی شرکت در این راستا اعلام کرده:‌« زمان ان رسیده تا مجموعه ما سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد و در این راستا نقطه شروع افزایش فروش در بازار بزرگ چین است. پژو توانسته در این بازار در سه ماهه نخست سال با افزایش 1.8درصدی در میزان تقاضای محصولاتش مواجه شود»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید