وزش باد شدید در شرق و شمال شرق کشور

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید در شرق و شمال شرق کشور هشدار داد و گفت: بعد ازظهر امروز (چهارشنبه) احتمال وزش باد شدید در این مناطق و بروز خسارات ناشی از آن وجود دارد.

کد خبر : ۵۵۴۰۱
بازدید : ۱۰۳۳
نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ارتفاعات جنوبی زاگرس، کرمان به ویژه ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان با افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی با اشاره به وزش باد شدید در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور در بعدازظهر امروز گفت: این رخداد می‌تواند در مناطق شرقی کشور به ویژه استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با گرد و غبار همراه باشد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و آفتابی خواهیم داشت.

حقیقت اظهار کرد:، اما از اواخر وقت فردا یعنی نیمه شب پنج شنبه و اوایل صبح جمعه سامانه‌ای به تدریج وارد کشور می‌شود که می‌تواند مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز را تحت تاثیر قرار دهد و شاهد رگبار باران و گاهی رعد و برق خواهیم بود که از ساعات بعد ازظهر فردا در بخش‌هایی از شمال شرق کشور تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه به تدریج به شمال غرب رخنه می‌کند که بر اساس آن در نیمه غربی کشور شاهد بارش‌های خوبی خواهیم بود و شدت بارش‌ها جمعه در آذربایجان غربی، غرب و جنوب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، غرب همدان، شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس شدت بیشتری خواهد داشت، در واقع شرایط بارشی در این مناطق بسیار مناسب می‌شود.

*** وضعیت تهران / سردترین و گرمترین نقاط کشور
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا و پس فردا در تهران به ویژه استان تهران بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است، بیشینه دمای تهران در روز گذشته به ۲۱ رسید و پیش بینی می‌شود امروز به ۲۵ درجه برسد د. واقع روز گرمی خواهیم داشت، کمینه دمای امروز صبح تهران ۱۲ درجه بود.

حقیقت افزود: دیروز راسک با ۴۱ و دلگان در استان سیستان و بلوچستان با ۴۰ درجه به ترتیب گرمترین و زرینه در استان کردستان و خلخال در استان اردبیل با منفی یک سردترین نقاط کشور بودند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید