شام خاص «اون» و «این» / سفارش غذای رهبران دو کره چیست؟

قرار است از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مراسم شام جلسه دیدار رهبران دو کره، با نوعی غذای سنتی سوئیسی که از سیب‌زمینی تهیه می‌شود، پذیرایی شود تا به نوعی برای او تجدید خاطره دوران مدرسه باشد.

کد خبر : ۵۵۴۶۹
بازدید : ۱۹۴۷
قرار است از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مراسم شام جلسه دیدار رهبران دو کره، با نوعی غذای سنتی سوئیسی که از سیب‌زمینی تهیه می‌شود، پذیرایی شود تا به نوعی برای او تجدید خاطره دوران مدرسه باشد. با وجود آن که به طور رسمی تایید نشده، اما گفته می‌شود اون در کشور سوئیس تحصیل کرده است.

همچنین قرار است به خاطر حضور مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، نوعی ماهی که از غذا‌های رایج بندر پوسان، شهر زادگاه اوست، در فهرست غذا‌های میز شام ارائه شود. رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی قرار است جمعه با یکدیگر ملاقات کنند، که در این صورت اولین ملاقات رهبران دو کره از سال ۲۰۰۷ میلادی خواهد بود.

منابع کره جنوبی می‌گویند که آشپز‌ها و مواد لازم برای تهیه شام این دیدار از دو کشور تهیه خواهد شد. بشقاب رشته سرد هم که غذای سنتی کره شمالی محسوب می‌شود، قرار است به وسیله یک آشپز سرشناس از کره شمالی تهیه شود. سیب زمینی سرخ شده سوئیسی که برای اون پخته می‌شود "روستی" نام دارد و برخی آن را از غذا‌های سنتی کشور سوئیس می‌دانند. برای این، ماهی "جان دوری" پخته خواهد شد. این نوع ماهی در بندر پوسان در جنوب کره و زادگاه آقای مون محبوبیت زیادی دارد.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در ارائه غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که مفهوم سیاسی دارد و میز شام دیدار رهبران جهان شهرت دارد. وقتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ از کره جنوبی بازدید کرد، برای او میگو‌هایی سرو شد که از آب‌های نزدیک جزایر مورد اختلاف کره جنوبی و ژاپن صید شده بودند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید