۴ شیوه آسان برای در امان ماندن از حمله قلبی

۴ شیوه آسان برای در امان ماندن از حمله قلبی

حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که ناگهان قسمتی از جریان خون رسانی به بخشی از عضله قلب متوقف شود که با روش‌هایی آسان می‌توان از بروز این حمله جلوگیری کرد.

کد خبر : ۵۵۵۰۳
بازدید : ۴۳۱۶

علائم حمله قلبی همیشه واضح نیستند، اما با این حال آن‌ها از علائم اورژانسی هستند؛ هر یک از این علائم می‌توانند به مرگ منجر شوند، بروز این نشانه‌ها در افراد متفاوت است، اما در این میان سه نشانه مشترک وجود دارد که همه باید از آن آگاهی داشته باشند.

۴ شیوه آسان برای در امان ماندن از حمله قلبی

حملات قلبی می‌توانند جدی باشند، حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که ناگهان قسمتی از جریان خون رسانی به بخشی از عضله قلب متوقف شود، زمان وقوع حمله قلبی حتما با اورژانس تماس بگیرید.

اما اولین کاری که باید انجام دهید آشنایی با علائم حمله قلبی است، بنیاد قلب بریتانیا سه نشانه را یادآوری کرده است.

اولین نشانه حمله قلبی، درد یا ناراحتی در قفسه سینه است، این درد ناگهانی رخ می‌دهد و از بین نمی‌رود، دوم اینکه درد ممکن است به بازوی چپ یا راست شما گسترش یابد؛ همچنین درد آن می‌تواند به گردن، فک، پشت یا معده شما سرایت کند.

طبق این گزارش: این درد در برخی افراد بسیار شدید است، در حالی که افراد دیگر ممکن است درد خفیفی داشته باشند؛ احساس خستگی مفرط، عرق، سرگیجه یا تنگی نفس سومین گروه از علائم حمله قلبی هستند.

انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند که با چهار تغییر ساده در شیوه زندگی خود می‌توانید از وقوع حمله قلبی جلوگیری کنید.

تغذیه مناسب

مواد غذایی که می‌خورید می‌تواند منجر به عوامل تهدید کننده حمله قلبی مانند کلسترول، فشار خون، دیابت و اضافه وزن شود.

این موسسه می‌گوید: "غذا‌های غنی از مواد معدنی و مفید را انتخاب کنید، بهتر است سبزیجات، میوه‌ها و غلات، شامل محصولات لبنی کم چرب، مرغ، ماهی، حبوبات، روغن‌های گیاهی و آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

همچنین باید مصرف شیرینی، نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و گوشت قرمز را نیز محدود کنید، بهتر است برای حفظ وزن مناسب، رژیم غذایی را با سطح فعالیت بدنی خود هماهنگ کنید تا از کالری بیشتری استفاده کنید.

فعالیت جسمی روزانه خود را حفظ کنید

تحقیقات نشان داده است، انجام فعالیت بدنی و ورزش کردن برای سه تا چهار جلسه در هفته و به طور متوسط ۴۰ دقیقه در هر جلسه می‌تواند به کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و کنترل وزن شما کمک کند.

به گفته این موسسه، داشتن فعالیت هر چند به میزان بسیار کم از عدم فعالیت بهتر است: اگر در حال حاضر هیچگونه فعالیتی ندارید، به مرور ورزش کردن را آغاز کنید، ورزش کردن حتی به مدت ۱۰ دقیقه مزایا و اثرات مثبت فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت.

مطالعات نشان می‌دهد: احتمال حمله قلبی در افرادی که به سطح مناسب آمادگی جسمانی و تناسب اندام رسیده‌اند، در مقایسه با افرادی که سطح آمادگی جسمانی کمتری دارند، کمتر است.


کاهش استرس

طبق نتایج به دست آمده از برخی مطالعات، میان احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی با سطح استرس در زندگی یک فرد رابطه مستقیم وجود دارد، میزان استرس خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

به گفته انجمن قلب آمریکا: "احتمال پرخوری، آغاز به کشیدن سیگار یا سیگار کشیدن در افرادی که تحت فشار استرس هستند بیش از دیگران است، طبق نتایج تحقیقات، نوع واکنش جوانان به استرس، خطر ابتلا به فشار خون را در سنین میان‌سالی افزایش می‌دهد.

عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی

مصرف الکل علاوه بر افزایش فشار خون احتمال ابتلا به کاردیومیوپاتی، سکته مغزی، سرطان و سایر بیماری‌ها را نیز افزایش می‌دهد، الکل باعث افزایش تری گلیسیرید و در نتیجه نامنظم شدن ضربان قلب می‌شود، چاقی، اعتیاد به الکل، خودکشی و احتمال تصادف از دیگر عوارض مصرف نوشیدنی‌های الکلی است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید