نوسان دلار با بازار پوشاک چه کرد؟

پوشاک ترک به دلیل کیفیت مناسب و جنس مرغوب شان مورد استقبال خریداران لباس قرار گرفته و از طرف دیگر لباس‌های چینی به دلیل قیمت پایین‌تر محبوب هستند. به غیر از پوشاک چینی که در همه انواع زنانه، بچگانه و مردانه عرضه می‌شود، کار‌های پاکستان، بنگلادش، تایلند، فیلیپین و برخی دیگر از کشور‌های جنوب شرقی آسیا نیز در بازار لباس و پوشاک ایرانی عرضه می‌شود.

کد خبر : ۵۵۶۰۵
بازدید : ۱۳۷۶
از آنجا که بخش عمده‌ای از بازار پوشاک وارداتی است قیمت پوشاک خیلی زود با تغییر قیمت دلار تغییر می‌کند. اتفاقی که در دو سه ماه اخیر شاهدش بودیم. به گزارش خبرگزاری ایسنا مشاهدات نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت مربوط به پوشاک ترکیه است و پس از آن پوشاک کشور‌های شرق آسیا از جمله چین، کره و تایلند بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.
فروشنده‌ها می‌گویند با وجود اینکه لباس‌های ایرانی از جایگاه نسبتا قابل قبولی در بازار برخوردار هستند، اما جنس‌های خارجی از جمله کار‌های ترک و چین بخش قابل توجهی از بازار پوشاک را به خود اختصاص داده اند.
پوشاک ترک به دلیل کیفیت مناسب و جنس مرغوب شان مورد استقبال خریداران لباس قرار گرفته و از طرف دیگر لباس‌های چینی به دلیل قیمت پایین‌تر محبوب هستند. به غیر از پوشاک چینی که در همه انواع زنانه، بچگانه و مردانه عرضه می‌شود، کار‌های پاکستان، بنگلادش، تایلند، فیلیپین و برخی دیگر از کشور‌های جنوب شرقی آسیا نیز در بازار لباس و پوشاک ایرانی عرضه می‌شود.
قیمت انواع لباس مردانه
فروشندگان می‌گویند انواع پیراهن و کت‌های تک، تقاضای بیشتری دارند. کت‌های تک در جنس‌های مختلف در حراجی‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارند و در مغازه‌ها بالای ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. انواع ش. لوار مردانه در میان دستفروشی‌ها و حراجی‌ها به طور متوسط ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان و در مغازه‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

کت و شلوار مردانه با کیفیت مناسب و جنس ترک نیز از حدود ۴۰۰ هزار تومان به بالا فروخته می‌ش. ود و در حراجی‌ها به طور متوسط ۱۳۰ تا ۲۳۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. همچنین پالتو‌های مردانه در برخی برند فروشی‌ها که در ایام لباس‌های باقی مانده زمستانی خود را حراج کرده اند بین ۲۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و در برخی حراجی‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هم عرضه می‌شود. همچنین قیمت پیراهن‌های مردانه از حدود ۴۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا حدود ۲۰۰ هزار تومان ادامه دارد.

قیمت انواع لباس زنانه
فروشندگان می‌گویند در این مقطع پالتو، کاپشن، شال زمستانی و مانتو مجلسی زنانه هنوز بیشترین فروش را دارند. لباس‌های زنانه به دلیل تنوع بیشتری که نسبت به لباس‌های مردانه دارند با قیمت‌های متنوع تری عرضه می‌شوند. بررسی‌ها نشان میدهد پالتوی زنانه که در این فصل تقاضای نسبتا بالایی دارد بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و در برخی از مغازه‌ها این قیمت به بیش از ۹۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.
قیمت مانتو مجلسی زنانه با پارچه ترک و دوخت ایران از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به حدود ۳۸۰ هزار تومان می‌رسد. در این بین مانتو‌های مجلسی چینی به طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین مانتو شلوار اداری قیمت‌های متفاوتی دارد و نرخ قیمتی آن از ۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.
نرخ قیمت کاپشن زنانه جنس ایرانی به طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و کاپشن‌های چینی و پاکستانی با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در بازار قابل خرید هستند. شلوار زنانه درجه دو و سه ایرانی و چینی قیمت حدود ۵۰ هزار تومان دارد، اما شلوار‌های ایرانی با کیفیت بهتر از ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲۵۰ هزار تومان ادامه هم دارد. همچنین بلوز‌های زمستانی زنانه کار ایرانی نرخ قیمتی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان دارند و جنس ترک نرخ قیمتی بین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دارد.
شال گردن زنانه از حدود ۱۵ هزار تومان که جنس‌های با کیفیت پایین‌تر است آغاز می‌شود و تا ۵۰ هزار تومان هم عرضه می‌شود. شال زمستانی با کیفیت مناسب نیز از ۳۰ هزار تومان آغاز و تا ۵۰ هزار تومان ادامه دارد.
قیمت انواع پوشاک بچگانه
لباس‌های بچگانه قیمت نسبتا بالایی دارند؛ به گونه‌ای که قیمت یک دست کاپشن بچگانه با قیمت یک دست کاپشن زنانه برابری می‌کند، معمولا خرید لباس برای خردسالان سختی بیشتری هم دارد چرا که علاوه بر قیمت‌های نسبتا بالا، والدین هم به دلیل رشد سریع بچه‌ها در سنین پایین باید در فاصله‌های زمانی کوتاه تری راهی بازار لباس شوند.
بررسی در بازار پوشاک بچگانه هم بیانگر این است که بخش زیادی از بازار لباس بچه در اختیار کار‌های چینی است با این حال یک دست س. ت. نوزادی ایرانی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

همچنین کاپشن بچه سه تا چهار ساله جنس چینی بین ۶۵ تا ۱۵۰ هزار تومان است و یک دست ست پسرانه و دخترانه سه تا پنج ساله بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید