در "باغمیشه" تبریز دقیقا چه گذشت؟

در روز‌های اخیر خبری در بعضی کانال‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک دختر و پسر جوان ۱۸ ساله در تبریز وقتی در حال قدم زدن بودند، ماموران گشت ارشاد آن‌ها را صدا می‌کنند که تذکر بدهند. آن‌ها از ترس بازداشت پا به فرار می‌گذارند و حین فرار دختر ۱۸ ساله تصادف می‌کند و جانش را از دست می‌دهد.

کد خبر : ۵۵۶۶۵
بازدید : ۱۵۸۷۶
در روز‌های اخیر خبری در بعضی کانال‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک دختر و پسر جوان ۱۸ ساله در تبریز وقتی در حال قدم زدن بودند، ماموران گشت ارشاد آن‌ها را صدا می‌کنند که تذکر بدهند. آن‌ها از ترس بازداشت پا به فرار می‌گذارند و حین فرار دختر ۱۸ ساله تصادف می‌کند و جانش را از دست می‌دهد.
به انضمام متن خبر تصاویری هم منتشر شد، اما مشخص نبود که منبع خبر کجاست و صحت دارد یا نه. این خبر اولیه، چون با فاصله کمی از برخورد فیزیکی یک مامور گشت ارشاد با دختری جوان در پارک طالقانی تهران منتشر شد، بازتاب قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. در اخبار غیر رسمی محل وقوع حادثه شهرک باغمیشه تبریز گزارش شده بود.
منبع این روایتی که تا اینجا مرور کردیم و بعضی سایت‌های خارج از کشور به آن استناد کرده اند معلوم نیست. تنها مرگ دختر ۱۸ ساله‌ای که در روز‌های اخیر در تبریز گزارش شده مربوط به ۵ اردیبهشت ماه است که سایت «تبریز من» به نقل از وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی نوشته که در مقابل پارک بانوان شهرک باغمیشه تصادفی بین یک خودرو ۲۰۶ با اتوبوس رخ داده که یک دختر ۱۸ ساله فوت کرده و یک پسر ۱۸ ساله مصدوم شده.
این یعنی دختر و پسر جوان سوار خودروی ۲۰۶ بودند، اما در خبری که مرور کردیم آمده بود دختر و پسر در حال قدم زدن بودند. نکته بعدی که تردید ما را در باره صحت خبر بیشتر می‌کند عکسی است که ضمیمه آن کرده اند.
در این تصویر یک خودروی پژو پارس با اتوبوس تصادف کرده، اما سخنگوی اورژانس از پژو ۲۰۶ نام برده. ا. ۳ دیروز نیروی انتظامی هم به این خبر واکنش نشان داد. معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ارتباط این تصادف با تعقیب و گریز پلیس امنیت اخلاقی را تکذیب کرد.
خبرگزاری ایسنا به نقل از سرهنگ علی اسماعیل پور نوشته: «روز پنجشنبه در ساعت ۱۸: ۱۸، خودروی پژو پارس به رانندگی یک پسر حدودأ ۱۷ ساله و فاقد گواهینامه که یک دختر هم سن و سال راننده نیز سوار آن بود، در منطقه باغمیشه تبریز با اتوبوس تصادف کرد.
علت این تصادف کنترل نکردن راننده نوجوان و ورود به لاین مخالف با اتوبوس بود که به علت شدت حادثه دختر جوان جان خود را از دست داد.»
اما پلیس آذربایجان شرقی تاکید کرده که در این ماجرا تعقیب و گریزی با گشت ارشاد وجود نداشته. این مقام انتظامی توضیح داد: «پس از وقوع تصادف، پلیس ۱۱۰، حدود ساعت ۱۸: ۳۲ در محل حادثه حضور می‌یابد و هیچ خودروی گشت ارشادی در محل حادثه وجود نداشته است، در حالی که برخی کانال‌های معاند در فضای مجازی با انتشار تصویر و اطلاعات نادرست علیه پلیس سم پاشی می‌کنند.»
او در مورد این ابهام که پس چرا در تصاویر خودروی نیروی انتظامی هم حضور دارد، گفت: «در صورتی که تصادفی منجر به فوت شخص شود نیروی انتظامی وظیفه دارد در محل حادثه حضور یابد. تصاویر منتشر شده از خودروی پلیس در فضای مجازی مربوط به کلانتری ۱۲ منطقه بوده که براساس ابلاغ پلیس ۱۱۰ برای بررسی تصادف در محل حضور یافته است. تاکنون پلیس گشت ارشادی در محله باغمیشه حضور نداشته است.
معمولا پلیس گشت ارشاد در اماکنی مانند پارک ائل گلی، لاله پارک و سنگ فرش ولیعصر برای تذکر به افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند، حضور دارند و در استان ما به هیچ عنوان در خصوص چنین مسائلی تعقیب و گریزی توسط پلیس انجام نشده است.
پلیس با مفاسدی از جمله برگزاری پارتی‌های مختلط و شب نشینی‌ها و... برخورد می‌کند و در مقابل تهاجم فرهنگی همچنان استوار ایستاده است، اما با این حال اگر برخی در خصوص این جریان به پلیس بهتان بزنند، مردم دارای آگاهی کامل هستند که پلیس براساس شرح وظایف خود عمل می‌کند.»
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید