مبتلایان به دیابت چقدر ورزش کنند؟

کد خبر : ۵۵۷۴۸
بازدید : ۱۵۶۳

افراد مبتلا به دیابت هم مانند سایرین می‌توانند فعالیت‌های ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهند اما آگاهی از طول زمان و شدت ورزشی که انجام می‌دهند می‌تواند در پیشگیری از نوسان میزان قندخون تأثیر زیادی داشته باشد.


محققان معتقدند که انجام منظم فعالیت‌های ورزشی در طول هفته نقش مهمی در کاهش قندخون دارد. به گزارش فیت شیپ اگر مبتلا به دیابت هستید و تازه تصمیم گرفته اید ورزش کنید، در ابتدا بهتر است از روزی 10 دقیقه شروع کنید، هر زمانی که راحت هستید ورزش کنید، بتدریج می‌توانید زمان ورزش کردن را 2 تا 4 دقیقه افزایش دهید تا وقتی که به 20 تا 60 دقیقه برسد.

سعی کنید حداقل 3 روز در هفته ورزش را در برنامه هفتگی خود جای دهید. افرادی که قصد کم کردن وزن خود را دارند بهتر است 5 روز در هفته فعالیت ورزشی داشته باشند. بهترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی یک تا دو ساعت بعد از غذا خوردن است زیرا می‌توانید میزان قندخون بعد از غذا را اندازه‌گیری کنید، مبتلایان به دیابت نوع اول در صورت استفاده از انسولین بهتر است از ورزش کردن در زمانی که میزان انسولین به حداکثر می‌رسد خودداری کنند در نتیجه ساعات روز به غیر از عصر برای این دسته مناسب است، افراد مبتلا به دیابت نوع دوم هم در همه ساعات روز مشکلی ندارند فقط در ساعات اولیه روز با شدت بسیار پایینی باید ورزش کنند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید