لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

بدترین ایراد خودرو صدای زیاد درون اتاق است که موجب کاهش سطح رفاه سرنشینان شده و تمرکز راننده را به هم می‌زند. البته در بلندمدت این صدا افزایش یافته که به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن استفاده از قطعات نامرغوب در سیستم تعلیق و نیز مونتاژ سطح پایین قطعات مختلف بدنه است. افزایش مواد پوششی و عایق‌های بدنه شاید بتواند این نقیصه را به صورت کوتاه مدت کاهش دهد.

کد خبر : ۵۵۷۸۳
بازدید : ۳۷۴۳

فرادید | یکی از شاسی‌بلندهای نسبتا موفق بازار ایران که توانست در دو سال 95 و 96 فروشی بالغ بر 10 هزار دستگاه داشته و سود خوبی را عاید سازنده کرمانی نماید خودروی لیفان ایکس60 بود که به عنوان رقیب مستقیم چری ایکس33 اتومات وارد بازار شده و به دلیل طراحی متفاوت و قیمت نسبتا مناسب دوره خوبی از رونق را در بازار ایران تجربه کرد.

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

به گزارش فرادید ، حالا اما پس از 3 سال از خرید این خودروی چینی اندک اندک معایب و مزایای لیفان ایکس60 مشخص شده و می‌توان در یک مطالعه موردی، به قضاوتی نسبی راجع به خودروهای چینی نشست. از جمله نقاط قوتی که خریداران ایکس60 هنگام گفتگو درباره خودرو به آن اشاره می کنند، نخست نرمی خودرو حین استفاده در سال اول و دیگری سطح امکانات مناسب اتاق است.

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

در عین حال طراحی متفاوت، جعبه جادار، فرم اتاق شاسی‌بلند و قیمت ارزان در مقایسه با محصولات کره ای از دیگر دلایل انتخاب لیفان ایکس60 بوده است.

در کل بدترین معایبی که خریداران لیفان ایکس60 را آزرده خاطر کرده شامل موارد زیر می‌شود:

نخست اینکه اغلب خریداران از ایرادات اساسی سیستم انتقال نیرو، جعبه دنده و صفحه کلاچ خودرو به تعدد شکایت می‌کنند که این عامل زمینه پرداخت هزینه بالا برای تعویض و تعمیر این سیستم را به وجود آورده است. برخی هم از بوی نامطبوع صفحه کلاچ هنگام استفاده از خودرو شکایت داشتند.

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

دومین ایراد اساسی لیفان ایکس60 به افت قیمت وحشتناک خودرو در بازار برمی‌گردد که بین 5 تا8 میلیون تومان بوده و سریعا به محض پلاک شدن خودرو به سراغ خریداران می‌آید.

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

سومین مورد اما به ضعف فنربندی و سیستم تعلیق ایکس60 مربوط می‌شود که موجبات عملکرد خشک، پرلرزش و نامتعادل ایکس60 در مانورهای سریع و یا حضور در مناطق صعب العبور می‌گردد.

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

چهارمین نکته منفی لیفان ایکس60 به شتاب و کشش ضعیف خودرو برمی‌گردد که ناشی از ناهماهنگی موتور و گیربکس و البته تکنولوژی قدیمی به کار رفته در آنها است. خریداران گلایه دارند که این خودروی 67 تا 75 میلیونی در سربالایی‌ها و شیب های تند توان زیادی نداشته که این مورد راننده را کلافه می‌کند.

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

پنجمین مورد که بسیار هم شایع است، کمبود شدید قطعات خودرو بوده که کار نگهداری و استفاده مداوم از خودرو را با مشکل جدی مواجه کرده و هزینه نگهداری ایکس60 را به شدت بالا می برد.

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

عدم تعادل و ناپایداری این خودرو بارها به چپ شدن و واژگونی خودرو و صدمه دیدن سرنشینان منجر شده

ششمین مورد که کمتر به آن پرداخته شده، لاستیک سایی و مشکلات مهندسی خودرو است که به ضعف سازنده در زمینه تنظیم و طراحی دقیق سیستم فرمان و تعلیق برمی‌گردد. این مورد در حدی است که برخی خیداران از انحراف فرمان خودرو هم گلایه دارند.

لیفان ایکس60 و هفت ایراد اساسی

و اما هفتمین و آخرین مورد به صدای زیاد درون اتاق برمی‌گردد که موجب کاهش سطح رفاه سرنشینان شده و تمرکز راننده را به هم می‌زند. البته در بلندمدت این صدا افزایش یافته که به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن استفاده از قطعات نامرغوب در سیستم تعلیق و نیز مونتاژ سطح پایین قطعات مختلف بدنه است. افزایش مواد پوششی و عایق‌های بدنه شاید بتواند این نقیصه را به صورت کوتاه مدت کاهش دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید