علی اکبر رائفی‌پور؛ تمام واکنش‌ها به حرف‌های جنجالی او

علی اکبر رائفی‌پور؛ تمام واکنش‌ها به حرف‌های جنجالی او

علی‌اکبر رائفی‌پور (زادهٔ ۱۳۶۳)، سخنران و نظریه‌پرداز ایرانی است. او به خاطر نظریه‌پردازی دربارهٔ تئوری‌های توطئه شهرت دارد. و سخنرانی‌هایی در نقد علوم اجتماعی و نظراتی راجع به نقش تشکیلات فراماسونری در ادارهٔ امور جهان دارد و از وی با عناوینی نظیر محقق و پژوهشگر یاد می‌کند.

کد خبر : ۵۵۸۲۵
بازدید : ۹۱۲۲

علی‌اکبر رائفی‌پور (زادهٔ ۱۳۶۳)، سخنران و نظریه‌پرداز ایرانی است. او به خاطر نظریه‌پردازی دربارهٔ تئوری‌های توطئه شهرت دارد. و سخنرانی‌هایی در نقد علوم اجتماعی و نظراتی راجع به نقش تشکیلات فراماسونری در ادارهٔ امور جهان دارد و از وی با عناوینی نظیر محقق و پژوهشگر یاد می‌کند.

علی اکبر رائفی‌پور: برو دوغت را تبلیغ كن!

رائفی پور تحت عنوان «استراتژیست» به بیان برخی از دیدگاه‌ها می‌پردازد.به گفتهٔ برخی اشخاص و رسانه‌ها، ادعاهاو دیدگاه‌های وی فاقد سند علمی هستند. وی در گذر چندسال با سخنرانی‌ها و نظریه‌پردازی‌های خویش در محافل مختلف در رابطه با شیطان‌پرستی، فراماسونری، صهیونیزم و مهدویت مواردی از این قبیل به یکی از چهره‌های شناخته شده در میان علاقه‌مندان به این مبحث مبدل گشت.

وی از خود به عنوان «آنتی صهیونیست» یاد می‌کند.او خود را پژوهشگر عرصهٔ آخرالزمان و صهیونیزم و حوزهٔ رسانه و مدرس دانشگاه و صاحب پژوهشگاه مصاف معرفی کرده‌است. وی توانسته با تریبونهایی که داشته توجه جوانان و نوجوانان را جلب کند. حضور او در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بسیار کمرنگ است. او مؤسسه‌ای به نام مؤسسهٔ مصاف ایرانیان تأسیس نموده و مدیریت آن را بر عهده دارد.

رائفی‌پور هرساله از امتیاز صدها ساعت سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف کشور برخوردار است. به گفتهٔ ایسنا رائفی‌پور به عنوان نوستراداموس زنده ایرانی هرگز در راه خلق ادعا و جمله‌های عجیب تنها نیست. ادعاهایی شبیه ادعاهای وی همواره به دست بنیانگذاران این مکتب مطرح می‌شوند و از طریق شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره مردم مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

جنبش مصاف

وی در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ طی اطلاعیه‌ای خبر از افتتاح «جنبش مصاف» با عنوان ثبت «مؤسسهٔ مصاف ایرانیان» داد و سایت تحلیلی پژوهشی «جنبش مصاف» را در راهبرد همین مؤسسه راه‌اندازی نمود. مصاف مخفف عبارت مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری است. وقتی مارک وبر از منکرین هولوکاست و مدیر مؤسسه بازبینی تاریخی در سال ۲۰۱۲ به ایران سفر کرد، رائفی‌پور یک سخنرانی برای او ترتیب داد. رائفی‌پور ایده پرداز بازی رایانه‌ای با موضوع «نجات سردار احمد متوسلیان از زندان رژیم صهیونیستی» بود که از سوی این مؤسسه پی گرفته شده‌است.

مؤسسه مصاف از سال ۱۳۹۵ شمسی با تشکیل کمپین «اهدای خون مسلمان شیعه» تلاش دارد تا فرهنگ اهدای خون جایگزین مراسم قمه‌زنی شود و همچنین اهدای خون در تمامی ایام سال صورت گیرد. این پویش با زبان‌های مختلف در شبکه‌های مجازی ساخته شده‌است و توانسته کاربران بسیاری از سراسر جهان را جذب خود کند

دیدگاه‌ها

رائفی پور تاکنون در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به ابراز نظر پرداخته‌است. نظرات رائفی پور در فضای مجازی بازتاب داشته‌است. در زمینه‌های سیاسی، رائفی پور در زمرهٔ سخنرانان منتسب به برخی جریانات خاص تلقی می‌شود.

رائفی پور همچنین پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و در زمانی که نظرسنجی‌ها هیلاری کلینتون را جلو نشان می‌دادند، بیان کرد چهار سال است در سخنرانی‌هایش می‌گوید رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا یک زن است و آمریکایی‌ها برای «بازی با افکار جهانی» یک زن را به ریاست جمهوری می‌رسانند. با وجود این قبیل پیش بینی‌های نادرست، او قادر بوده‌است صدها سخنرانی در دانشگاه‌های ایران برگزار کند.

علی اکبر رائفی‌پور: برو دوغت را تبلیغ كن!

از جمله دیدگاه‌های مذهبی رائفی پور این است که او تشکیک در وجود حرم زینب در دمشق و تشکیک در وجود دختری سه ساله به نام رقیه برای حسین بن علی را کار «استکبار جهانی» دانسته تا شیعیان از دولت سوریه دفاع نکنند. این سخنان وی با انتقاد علی مطهری نایب رئیس مجلس روبه‌رو شد. او شلوار «جین» را برآمده از مفهوم جن و کفش پاشنه‌بلند را نماد سُم جن دانسته‌است. رائفی‌پور، نوشته‌های روی تی‌شرت‌ها را «شعارها و وردهای شیطان‌پرستی» خوانده بود، که این موضوع دست‌مایه طنزی از سید ابراهیم نبوی شد.

از جمله دیدگاه‌های اجتماعی رائفی پور اعتقاد به تأثیر رسانه‌های غربی در افزایش آمار طلاق در ایران است. او شبکه‌های ماهواره ای فارسی‌زبان را راه اندازی شده از سوی صهیونیست‌ها می‌داند و معتقد است که این شبکه‌ها با نمایش فیلم‌هایی با مضامین روابط نامشروع، سقط جنین، خیانت زن و شوهر به یکدیگر، فرزندان نامشروع و رابطه‌های جنسی قبل از ازدواج سعی در عادی سازی این رفتارها در بین مردم ایران دارند. وی مخالف و منتقد فمینیسم است.

حواشی و واکنش ها به توهین رائفی‌پور به باقری و مهدوی‌کیا

دو روز پیش تازه ترین جنجال رائفی پور رقم خورد؛ او در یک سخنرانی به مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری توهین کرد. رائفی پور درباره کریم باقری و مهدی مهدوی کیا گفت: یكی از آن‌ها در حال تبلیغ خمیردندان است و دهانش را بسته. یعنی لب‌ها را می‌توان با آن شست. آن یكی در حال تبلیغ ماست و دوخ است؛ ماست و دوخ، با خ! در حال خندیدن است. گفتم خب جای این‌ها را عوض می‌كردید. خمیردندان را می‌دادی دست اون، ماست و دوغ را می‌دادی دست این!

او ادامه داد: بابا این‌ها مشاور رسانه‌ای ندارند؟ این همه پول‌ها را می‌گیرند و پورشه سوار می‌شوند، ماهی دو میلیون تومان بده به یك نفر كه بیاید مشاور رسانه‌ای‌ات بشود تا شركت‌ها این طوری از شما استفاده نكنند. بعد این‌ها در حوزه‌های امنیت ملی كارشناس می‌شوند. می‌گویند كاش این قدر پول كه در سوریه و لبنان خرج كردیم را ورزشگاه می‌ساختیم. برو دوغت را تبلیغ كن بابا!

توییت مهدوی‌کیا پس از سخنرانی رائفی‌پور

پس از آنكه علی اكبر رائفی پور در یكی از سخنرانی‌هایش به مهدی مهدوی كیا و كریم باقری اهانت كرد، مهدوی‌كیا كه همیشه از حاشیه ها دوری كرده، در صفحه توییتر خود متنی كوتاه منتشر كرد كه البته در این متن، نام هیچ كسی را نیاورده است. مهدوی‌كیا نوشت: امید به روزی كه چاپلوسی ریشه كن بشه و هر كس نون تواناییش رو سر سفره ببره. امان از حسادت و مشكلات درونی كه آسایش آدم‌ها رو می‌گیره.

پست اینستاگرامی علی دایی در حمایت از کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا

پس از انتشار اهانت رائفی پور به كریم باقری و مهدی مهدوی كیا، علی دایی در حمایت از این دو چهره ماندگار باشگاه پرسپولیس پستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر كرد.

سردبیر سابق روزنامه پیروزی: مهدوی‌کیا به آمریکا گل زده، تو چه کار کرده‌ای؟

حسین قدوسی سردبیری روزنامه پیروزی ، درباره اهانت‌های رائفی پور به كریم باقری و مهدی مهدوی كیا نوشت:

حرفی داری درباره مهدوی کیا و کریم باقری، نقدی داری بگو..... چرا باید توهین کنی، ادا دربیاری و مسخره کنی که چهار نفر بخندند برات. که چی؟ اونی که درباره اش حرف زدی دو فصل متوالی شده بهترین و دومین گلساز بوندسلیگا، مرد سال آسیا شده، محبوب ترین و گرانترین بازیکن تاریخ باشگاه هامبورگ شده، گلی که به آمریکا زده طوری دل ملت و خانواده شهدا رو شاد کرده که تو...... تو چه کردی. اون یکی مرد بزرگ دومین گلزن برتر سال ۹۷ میلادی جهان بود که بارها شادی رو برده خونه های مردم. هر دو مرد اخلاق. هر دو بی حاشیه. هر دو اسطوره و هر دو بزرگ که با حرف های تو کوچک نمی شوند.

واکنش «علی کریمی» به توهین رائفی‌پور به «مهدی مهدوی‌کیا»

علی کریمی در صفحه‌ی شخصی خود در دفاع از هم بازی‌هایش با انتشار عکسی از مهدی مهدوی‌کیا این گونه نوشت:« مهدی جان اون وقت که تو داشتی دل مردم شادمی کردی اینا توی تخم بودن. تو تبلیغ کن خواست بخوره نخواست نخوره»

پاسخ باران کوثری به رائفی‌پور

باران کوثری هم قطعا کسی نیست که به این سادگی از کنار مسائل مهم سیاسی و اجتماعی چون چالش حرف های رائفی پور درباره مهدوی کیا و آقا کریم بگذرد. او در اینستاگرام منتسب هب خود که احتمالا از سوی ادمینی اداره می شود ، به این مسئله واکنشی متفاوت نشان داده است. او مسئله حمایت از کالای ملی که مهمترین مسئله سال کشور است را پیش کشیده و نوشته :«حتما برای کسانی که جز منفعت خود.

اقلیت اطرافشون چیزی رو نمی بینن درک اینکه امثال مهدوی کیا و باقری با تبلیغ کالای ایرانی با توجه به کلی پیشنهاد خارجی یا با تاسیس آکادمی کیا برای پرورش فوتبالیست های با استعداد ایرانی ، چه خدمت بزرگی به کشورشن می کنن؛ خیلی کار دشواری است!»

او ادامه داده است:«اگر بنا به مصرف کالای داخلی و رونق تولید داخلی یه کاش این خوشمزگی ها رو نکنین. مهدوی کیا و باقری سال هاست که برای مردم اثبات شدن . بذار مهدوی کیا دوغش رو تبلیغ کنه و شما هم ادا در بیار ! هر کس به کار خویش!...»

دوستان دلواپس! سلبریتی بددهن‌تان را ساکت کنید

فرهادی عشوندی هم در یادداشتی نوشت: تقریبا همه بزرگان فوتبال پشت این دو چهره(مهدوی کیا و کریمی) محبوب ملی در آمدند و یکی از آنهایی که عکس دو نفره این بزرگان را در اینستاگرامش منتشر کرد هم مسعود شجاعی بود. کاپیتان محبوب شده این روزهای تیم ملی بود. او که به دلیل انتقادهای غیر فوتبالی گروهی دلواپس و فشارهای خارج از فوتبال شان تبدیل شد به خواست ملی گروه زیادی از هواداران فوتبال ملی و بازیکنی که سال ها به دلایل فوتبالی با انتقادات زیادی برای بازی در تیم ملی مواجه بود ، حالا بدل شده به یک عضو محبوب در تیم کی روش که برای نبودنش خیزش اجتماعی به راه می افتد!

این هم البته از هنرمندی بی مثال همین دوستان دلواپس است که فضای فوتبال را با فضای تبلیغات سیاسی اشتباه می گیرند و اینچنین چالش هایی را رقم می زنند. با این حال پس از انتشار عکس مسعود شجاعی در دفاع از مهدی مهدوی کیا و کریم باقری ، امیر تتلو ، خواننده زیرزمینی مورد حمایت گروه های تندروی دلواپس ، پای این پست شروع به توهین های غیرقابل انتشار کرده است. مشخص نیست این سلبریتی بد دهان حالت و فاز روز یا شبش چه بوده که اینچنین از ادبیات غیرقابل انتشار استفاده کرده است اما شاید برای دوستان حامی او بهتر باشد که کمی نصیحتش کنند به خاموشی! به کمتر حرف زدن یا اقلا مودب تر حرف زدن!

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید