بخشش مردی که همسرش را با چاقو کشت

«خیلی ترسیده بودم دخترم سارا را که دوسال بیشتر نداشت به آغوش گرفتم نمی‌دانستم چه کار کنم بیرون آمدم و سارا را به خانه خواهرم بردم و از آنجا به تبریز رفتم، هیچ پولی نداشتم می‌خواستم کاری برای خودم پیدا کنم که دستگیر شدم.»

کد خبر : ۵۵۸۷۶
بازدید : ۱۶۰۹

مرد جوانی که ۱۱ سال پیش در جریان مشاجره با همسرش او را با ضربه چاقو به قتل رسانده و در انتظار چوبه دار بود توانست با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت دیه از قصاص رهایی یابد. رسیدگی به این پرونده از بیست و یک اردیبهشت سال ۸۶ به‌دنبال مرگ مشکوک زن جوانی در آپارتمانی واقع در مهرشهر کرج شروع شد.

کارآگاهان جنایی وقتی در صحنه جنایت حضور یافتند با جسد خون آلود زن جوانی روبه‌رو شدند که کف آشپزخانه افتاده بود. تحقیقات پلیس نشان می‌داد که زن جوان با شوهرش اختلاف داشته است. فریبرز ۳۸ ساله دو ماه بعد از این حادثه در تبریز دستگیر شد.

او در نخستین بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: من فریده را دوست داشتم و شب و روز برای رفاه او کار می‌کردم.

روز حادثه وقتی به خانه رفتم متوجه احضاریه دادگاه بابت پرداخت مهریه شدم در حالی که بشدت عصبانی بودم با همسرم درگیر شدم، فریده استکان را به طرف من پرتاب کرد و به شیشه پنجره خورد و شکست؛ دعوا بالا گرفت با هم درگیر شدیم، من هم که دیگر از حالت عادی خارج شده بودم چشم‌ام به چاقوی آشپزخانه خورد نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که با چاقو به سینه‌اش زدم؛ هنوز نگاه خیره‌اش مقابل چشمم است.

خیلی ترسیده بودم دخترم سارا را که دوسال بیشتر نداشت به آغوش گرفتم نمی‌دانستم چه کار کنم بیرون آمدم و سارا را به خانه خواهرم بردم و از آنجا به تبریز رفتم، هیچ پولی نداشتم می‌خواستم کاری برای خودم پیدا کنم که دستگیر شدم. در حالی که متهم به قصاص محکوم شده بود سرانجام موفق شد با جلب رضایت خانواده همسرش از مرگ رهایی یابد.

صبح دیروز این متهم از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و قاضی واعظی مستشار دادگاه منتقل شد تا از نظر جنبه عمومی محاکمه شود. قضات دادگاه نیز متهم را به ۱۰ سال حبس محکوم کردند و با توجه به احتساب ۱۱ سال زمان بازداشت این متهم حکم آزادی‌اش صادر شد.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید