اعدام پستچی قلابی متجاوز

پستچی قلابی که به ٤٠ زن تجاوز کرده بود و مرد جوانی که پس از آزار کودک ٥ ساله او را به قتل رساند، صبح دیروز در محوطه زندان به دار مجازات آویخته شدند.

کد خبر : ۵۵۸۸۵
بازدید : ۱۲۷۶

اولین اعدامی مرد جوانی بود که در پوشش پستچی به زنان تجاوز می‌کرد. رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب استان تهران در رابطه با جزییات اجرای حکم پرونده پستچی قلابی گفت: حکم فردی که تحت‌عنوان پستچی در ساعات خلوت روز به منازل افراد مراجعه کرده و خانم خانواده را مورد تجاوز قرار داده و بیش از ۴۰ مورد بود، توسط دادگاه صادر شد.

قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب استان تهران در رابطه با اجرای حکم پرونده پستچی قلابی گفت: حکم فردی که تحت عنوان پستچی در ساعات خلوت روز به منازل افراد مراجعه کرده و چند خانم را مورد تجاوز قرار داده و بیش از ۴۰ مورد بود، توسط دادگاه صادر شد.

وی گفت: متهم پس از صادر شدن حکم به رأی اعتراض داشت که البته دیوان عالی کشور حکم صادره را تایید کرد. قاضی مقیسه در رابطه با علت تأخیر در اجرای حکم گفت: علت تأخیر این بود که پس از تایید رأی توسط دیوان عالی کشور متهم مجددا درخواست اعاده دادرسی داشت که باز مراحل اعاده دادرسی طی شد و اعاده دادرسی رد شد. وی گفت: حکم پس از طی‌کردن مراحل قانونی نهایتا صبح دوشنبه اجرا شد.

قاضی مقیسه اظهار کرد: این حکم درستی برای همه اراذل و اوباش و مفسدین و کسانی است که به نوامیس مردم تجاوز کرده و در جامعه ایجاد ناامنی می‌کنند. دومین اعدامی قاتل دختربچه ٥‌ساله ساوجی بود که سحرگاه روز دوشنبه با حکم قضائی در ندامتگاه ساوه به دار مجازات آویخته شد.

این حکم پس از سپری‌شدن مراحل قانونی و تشریفات قضائی صادر و اجرایی شده است. این متهم در مردادماه سال گذشته دختربچه ٥ ساله‌ای به نام «تبسم» را به قتل رسانده بود که در کیفرخواست آن اتهامات کودک آزاری، تجاوز به عنف، قتل نفس و ارتباط نامشروع با مادر مقتول درج شده بود و حکم، اعدام برای اتهام تجاوز به عنف بوده است.

اگرچه این متهم به اتهام قتل نفس نیز به اعدام محکوم شده بود، اما به دلیل درخواست اولیای‌دم به دریافت دیه، این حکم اجرا نشد و دیه تبسم نیز از اموال به جا مانده احتمالی وی پرداخت می‌شود. قاتل تبسم همچنین به اتهام کودک‌آزاری به ٦ ماه حبس و به اتهام ارتباط نامشروع با مادر مقتول به تحمل ٩٩ ضربه شلاق محکوم شده بود.

دو متهم دیگر با هویت (ص - فتحی) و (ن- رهبر) به اتهام دایر بر مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه و مجازات به یک‌سال‌ونیم حبس تعزیری متهم شدند. شخص دیگری با هویت (م - پناهی) نیز در ارتباط با این پرونده دستگیر شد که به اتهام ارتباط نامشروع با مادر تبسم به تحمل ٩٩ ضربه شلاق و به لحاظ تطمیع مجازات‌های تکمیلی به انجام خدمات عمومی رایگان در فصل تابستان در دو سال متوالی در مجتمع ندامتگاه باز کوثر ساوه محکوم شد. هفتم مرداد ماه پارسال دختربچه ٥ ساله‌ای در حالت کما به یکی از بیمارستان‌های ساوه ارجاع شد.

در معاینات اولیه آثار ضرب و شتم بر بدن کودک مشاهده شد و زنی که آن را به بیمارستان آورده بود، علت آن را زمین خوردن فرزندش در پارک عنوان کرده بود. مسئولان بیمارستان، پلیس را در جریان قرار دادند و با دستور قضائی بررسی‌های دقیق‌تر انجام شد و درنهایت کودک‌آزاری و تجاوز به عنف نیز تایید شد.

در بررسی دوربین‌های مداربسته بیمارستان در زمان مراجعت مادر این کودک دو مرد او را همراهی می‌کردند که در بازجویی از مادر تبسم مشخص شد ساعاتی قبل از جنایت برای تهیه غذا از خانه رفته و هنگام مراجعت فرزندش را در حالت کما یافته است.

پس از تحقیقات کارآگاهان از همسایه‌ها مشخص شد که مادر تبسم با فردی به هویت (ر - صالحی) متولد ١٣٦٣ ارتباط دارد که بنا به اظهارات بستگان قرار بوده در آینده با وی ازدواج کند. این درحالی بود که مادر تبسم به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرش که در حوالی ساوه سکونت داشته، زندگی نمی‌کرد و به اتفاق دخترش به ساوه مهاجرت کرده بود.

تبسم در نهم مرداد ماه با وجود تلاش پزشکی جان سپرد و پزشکی قانونی نیز در معاینه جسد ضربات متعدد بر بدن طفل را مورد تایید قرار داد و با تکمیل بررسی‌های قضائی وقوع تجاوز هم احراز شد. متهم ردیف اول این پرونده (ر- صالحی) پس از دستگیری به ارتباط با مادر کودک مقتول اقرار کرد و درنهایت با دلایل و شواهد به دست آمده برای قضات موضوع تجاوز به عنف نیز احراز شد.

این پرونده دو بخش پیگیری داشت که اتهام تجاوز به عنف به دادگاه کیفری و قتل کودک نیز در دادسرای ساوه مورد بررسی‌های بیشتر قرار گرفت. پس از تحقیقات تکمیلی چند نفر در ارتباط با این جنایت شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفتند که درنهایت یک حکم برای ارتباط نامشروع (ر - صالحی) و مادر مقتول صادر شد و قاتل به قصاص نفس کودک و اعدام از طریق چوبه دار به اتهام تجاوز به عنف محکوم شد.

این رأی در شعبه سوم دادگاه کیفری یک ساوه صادر شد و پس از اعتراض متهمان، پرونده به شعبه ٢٩ دیوان عالی کشور ارسال و در تاریخ هفتم مهرماه در این مجمع قضائی نیز مورد تایید قرار گرفت و حکم روز دوشنبه اجرا شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید