آیا خواب مهم‌تر از تغذیه سالم است؟

آیا خواب مهم‌تر از تغذیه سالم است؟

خواب عبارت است ازعدم توانایی ارادی درکنترل محیط فیزیکی و کاهش یا فقدان سطح هوشیاری، تعلیق نسبی ادراکات حسی و غیرفعال شدن تقریبا تمام عضلات ارادی در زمان استراحت به طوری که فعالیت بدن و ذهن تغییر کرده و توهم‌های بینایی جایگزین تصاویر واضح واقعی بشوند.

کد خبر : ۵۵۹۸۱
بازدید : ۷۱۲۸
آیا خواب مهم‌تر از تغذیه سالم است؟
فرادید | خواب عبارت است ازعدم توانایی ارادی درکنترل محیط فیزیکی و کاهش یا فقدان سطح هوشیاری، تعلیق نسبی ادراکات حسی و غیرفعال شدن تقریبا تمام عضلات ارادی در زمان استراحت به طوری که فعالیت بدن و ذهن تغییر کرده و توهم‌های بینایی جایگزین تصاویر واضح واقعی بشوند. تقریبا یک سوم عمرمان را در خواب سپری می‌کنیم، کیفیت خواب بسیاری از افراد می‌تواند متفاوت باشد. تحقیقات اخیر در زمینه دارو‌های خواب نشان داده است که تجربه یک خواب با کیفیت برای سلامت ضروری است. در حقیقت محققان دانشکده پزشکی هاروارد، خواب را به عنوان یکی از سه رکن اساسی سلامت درکنار تغذیه و ورزش می‌شناسند.

به گزارش فرادید به نقل از realsimple، یک رژیم غذایی سالم (انرژی پایداری را برای مبارزه با بیماری‌ها فراهم می‌آورد) که برای تقویت سلامت بدن ضروری است. در حال حاضر خواب به عنوان یک مولفه حیاتی برای سلامت به رسمیت شناخته می‌شود. موسسه ملی بهداشت اعلام کرده است، خواب کافی برای زنده ماندن به اندازه آب و غذا ضروری است و تقریبا مانند آن دو بر بافت‌ها و سیستم بدن تاثیر می‌گذارد.

استادیار بخش روانشناسی Natalie D. Dautovich ویرجینیا می‌گوید، "واقعا تعیین الویت بین تغذیه سالم و خواب سخت است - هر دو آن‌ها برای بدن ضروری هستند و جهت ارتقا هماهنگی و سلامتی مورد نیاز می‌باشند. " در واقع، تجربه خواب با کیفیت، توانایی ما را برای انتخاب گزینه‌های سالم رژیم غذایی افزایش می‌دهد. محققان بر این عقیده اند که خواب عمیق، مرحله‌ای از خواب است که در آن، حافظه تحکیم می‌شود و قطع خواب در این مرحله تاثیر منفی بر حافظه دارد. میزان خواب عمیقی که فرد دارد، متناسب با انرژی صرف شده در طول روز است. روزانه هر چه بیشتر فعالیت کنید، خواب عمیق تری خواهید داشت.

پیشرفت‌ها در تحقیقات کمک کرده اند تا بتوانیم دلیل سپری کردن یک سوم از زندگی مان را در خواب بیان می‌کنند تا بتوانیم بهتر درک شان کنیم. خواب فهراست گسترده‌ای از عملکرد‌های مهم را شامل می‌شود از جمله، سلامت مغز، ثبات خلق و خو، ترمیم بافت‌های بدن و محافظت در برابر بیماری‌ها.

خواب بی کیفیت نیز درست مانند تغذیه نا مناسب می‌تواند منجر به پیامد‌های خطرناکی شود، حتی هزینه‌های کم خوابی بسیار بیشتر و جبران ناپذیر‌تر خواهد بود. Dautovich می‌گوید، "اثرات کوتاه مدت، عملکرد ذهنی ضعیف، عدم ثبات خلق و خو، آسیب پذیری بالای بدن. " "اما اثرات طولانی مدت کم خوابی، اختلال در سلامت مغز و سایر مسائل پزشکی مانند، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و چاقی همراه است. "

منبع: realsimple
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید