ده جایگزین ارزان برای سانتافه

ده جایگزین ارزان برای سانتافه

لیفان با خودروی بزرگ ایکس80، بی‌وای‌دی با شاسی‌بلند نیمه لوکس اس7، چری با خودروی مدرن تیگو8، فوتون با اس‌یووی زمخت ساوانا، جک با مدل اس7، چانگان با اتومبیل سی‌اس75، هاوال با خودروی مدرن اچ6، ام‌جی با مدل آر ایکس5 سایک و دامای با مدل اسپورت ایکس7 از جمله محصولاتی هستند که پای در راه بازار ایران گذاشته‌اند.

کد خبر : ۵۵۹۹۳
بازدید : ۴۰۰۹

فرادید | نگاهی به مهمترین محصولات وارداتی و مونتاژی سال 97 در رده کراس‌اوورهای متوسط و شهری که قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان دارند نشان می‌دهد امسال را باید بدون شک به نام شاسی‌بلندهای چینی بزرگ و متوسطی نامگذاری کرد که با هدف قبضه بازار 100 تا 200 میلیون تومان پای به بازار ایران گذاشته‌اند.

به گزارش فرادید ، بسیاری از تحلیلگران بازار خودرو عقیده دارند سال 97 آرایش جدیدی بر بازار خودرو حاکم می‌شود و محصولات وارداتی چین به بخش جدیدی از بازار رسوخ می‌کنند. آن طور که مشخص است تلاش عمده برندهای چینی نفوذ به یک رده جدید قیمتی است که تاکنون آن را در ایران تجربه نکرده و نسبت به پویایی‌های آن اطلاعات چندانی ندارد.

امسال در بازار ایران چندین شاسی‌بلند متوسط و گران‌قیمت چینی داریم که با افزایش قیمت دلار و نیز تعرفه واردات، تصمیم دارند جای محصولات کره‌ای و ژاپنی را گرفته و با حضور فعال در رده قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان بخش زیادی از خریداران شاسی بلند را به سمت خود جذب کنند.

لیفان با خودروی بزرگ ایکس80، بی‌وای‌دی با شاسی‌بلند نیمه لوکس اس7، چری با خودروی مدرن تیگو8، فوتون با اس‌یووی زمخت ساوانا، جک با مدل اس7، چانگان با اتومبیل سی‌اس75، هاوال با خودروی مدرن اچ6، ام‌جی با مدل آر ایکس5 سایک و دامای با مدل اسپورت ایکس7 از جمله محصولاتی هستند که پای در راه بازار ایران گذاشته‌اند. ببینیم هرکدام از این خودروها چه ویژگی‌هایی داشته و چه اندازه ارزش خرید دارند.

هاوال اچ6/ بهمن موتور

حجم، آرایش و قدرت موتور این خودرو در این کلاس بهترین است. زیبایی بدنه خودرو واقعا در مقایسه با سایر محصولات این رده بالاتر بوده و کیفت ساخت قابل تاملی دارد. در دو نسخه آبی و قرمز با جلوپنجره و سپر متفاوت تولید می‌شود و خبرها از قیمت 150 تا 170 میلیونی آن حکایت دارد. این خودرو شانس زیادی برای موفقیت در ایران دارد.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

لیفان ایکس80/ کرمان موتور

خودرویی با ظاهر هیوندای سانتافه که در نمای کناری کاملا از نمونه کره‌ای تقلید کرده و با 4.82 متر طول گنجایش هفت سرنشین را دارد. کیفیت ساخت بالایی نداشته و از یک موتور 2 لیتری توربو شارژردار با قدرت 198 اسب بخار سود می‌برد که به نظر توان مناسبی برای کشیدن جثه سنگین ایکس80 را دارد. قیمت خودرو احتمالا در محدوده 150 تا 200 میلیون تومان بوده که همین عامل ممکن است باعث استقبال اندک از این خودروی چینی شود.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

چانگان سی‌اس75/ سایپا

امسال احتمالا روی خط تولید می رود. طولش 4.65 متر بوده و به یک پیشرانه 175 اسبی 1800سی‌سی هم مجهز است. احتمالا با قیمتی در محدوده 100 میلیون تومان تولید شده و توان بالایی برای شکست رقبای خود دارد. مصرف سوخت، تجهیزات و ایمنی خودرو متوسط و حتی خوب بوده ضمن اینکه هندلینگی کاملا معمولی و عادی دارد.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

چری تیگو8/ مدیران خودرو

احتمالا تا آخر پاییز در ایران معرفی می‌شود. این خودرو انتهای تکنولوژی و توان چری در صنعت خودروسازی است که اخیرا به بازار اروپا هم معرفی شده است. تیگو8 که ظرفیت7 سرنشین را دارد، با طول 4.66 از متوسط گروه ابعاد بزرگتری دارد ولی در مجموع خودرویی با گنجایشش متوسط، موتوری متوسط و قیمتی گران به میزان 175 میلیون تومان است.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

ام‌جی آر.ایکس5/ مدیا موتور

یک کراس‌اوور 4.54 متری شیک، کوچک و جذاب که شباهت بسیاری به خودروهای نسل قبل آکورا داشته و قرار اسب با قیمتی 150 میلیونی به خریداران ایرانی عرضه شود. فضای اتاق خودرو مجلل‌تر از سری جی‌اس بوده ضمن اینکه آر ایکس5 به یک موتور توربوی 220 اسبی هم مجهز است و در زمینه ایمنی توانسته 5 ستاره شعبه استرالیایی موسسه انکپ را به دست آورد.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

بی‌وای‌دی اس7/ کارمانیا

نمونه به‌روزرسانی شده اس6 است که تغییرات گسترده‌ای در اتاقش به لحاظ ظاهری و تجهیزاتی داشته ضمن اینکه موتور اس7 یک نمونه توربوی 203 اسبی است که توان مناسبی را عاید راننده خودرو می‌کند. ضمنا سیستم ایمنی خودرو شامل ایربگ و اقسام ترمز کامل بوده و همپای رقبای کره‌ای است. بی‌وای‌دی قرار است با قیمت 150 میلیون تومان این خودرو را در ایران مونتاژ کند.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

جک اس7/ کرمان موتور

با طول دقیق 4.79متر و گنجایش هفت سرنشین یکی از از جادارترین خودروهای این کلاس است و به نظر با توجه به موتور 2 لیتری توربو و 190 اسبی که روی آن نصب شده خودرویی مناسب خانواده‌های پرجمعیت ایرانی است. به نظر می‌رسد با همه ایراداتی که می توان به ای7جک وارد کرد، این خودرو احتمالا خواهد توانست موفقیت برادر کوچکش اس5 را تکرار کند.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

دامای ایکس7/ یاران خودرو

یک واردکننده جوان تلاش دارد تا با عرضه این نمونه درجه 2 از کانسپت کراس‌بلوی فولکس‌واگن، ایرانی‌ها را متقاعد کند صنعت خودروی چین سازنده محصولاتی پیشرو است. یک موتور 2 لیتری توربو 174 اسبی دارد که هندلینگی عادی را برای این محصول گمنام به ارمغان می آورد. قیمت دامای ایکس7 در محدوده 175 میلیون تومان قرار دارد که واقعا گران است.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

لوکسژن یو6 / آرمان موتور کویر

گرچه تایوانی است اما به لحاظ تکنولوژی فرق چندانی با رقبای چینی ندارد. یو6 یک کراس‌اوور اقتصادی 4.62متری است که با گنجایش 5سرنشین در محدوده قیمتی 150 میلیون تومان فعالیت داشته و طراحی ظاهری متعادلی دارد. موتور4 سیلندر این خودرو 170 اسب بخار قدرت دارد ضمن اینکه در اتاق یو6 امکانات روز مثل 6 ایربگ و سیستم های اطلاعات سرگرمی وجود دارد.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

فوتون ساوانا/ عظیم خودرو

با طولی معادل 4.83 متر یکی از بزرگ ترین خودروهای گروه است. گنجایش هفت سرنشین را دارد و موتوری 2400سی‌سی، 214 اسبی و پرمصرف دارد. همه اینها به جز مصرف بالا نکات مناسبی برای فوتو هستند اما نه وقتی این خودرو چنین چهره زشت و قدیمی، و البته این سطح از کیفیت ساخت را دارد. قیمت این خودرو در محدوده 190 میلیون تومان است.

ده شاسی‌بلند بزرگ و لوکس چینی بازار ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید