آئودی آر.اس3؛ رییس باشگاه مشت‌زنی

آئودی آر.اس3؛ رییس باشگاه مشت‌زنی

در عین حال بررسی این هفت مدل خودرو که همگی از بهترین اتومبیل‌های کوچک و سریع بازار اروپا هستند نشان می‌دهد سه خودرو آئودی آر.اس3 اسپورت‌بک، هوندا سیویک تایپ آر و فورد فوکوس آر.اس در سریع‌ترین اتومبیل‌های هستند که می‌توان در این کلاس خرید.

کد خبر : ۵۶۰۸۲
بازدید : ۱۷۸۱

فرادید | اصطلاح هاچ بک داغ یا هات هاچ را خودروسازان اروپایی باب کردند. اگر آمریکایی‌ها دوستدار پیکاپ های بزرگ هستند و ژاپنی‌ها به اتومبیل‌های کی-کار خود عشق می‌ورزند، اروپایی‌ها هم عاشقان واقعی اتاق هاچ‌بک بوده و در طول نیم قرن اخیر بهترین نمونه‌های موجود از این خودرو را روانه بازارهای جهانی کرده‌اند.

آئودی آر.اس3؛ رییس باشگاه مشت‌زنی

به گزارش فرادید ، در روزهای اخیر یکی از وبسایت‌های مشهور حوزه خودرو جمعی از بهترین‌های این کلاس را گرد آورده و با بررسی آنها، تصویری جالب از بهترین خودروهای کلاس هاچ‌بک های داغ ارائه داده است. ابعاد کوچک بدنه، طراحی جذاب، قیمت مناسب، لذت رانندگی بالا در کنار سهولت استفاده روزمره از جمله ویژگی‌هایی است که عاشقان هاچ‌بک‌های داغ و سریع را مجاب به خرید آنها می‌کند.

آئودی آر.اس3؛ رییس باشگاه مشت‌زنی

فولکس با مدل گلف GTI، هوندا با اتومبیل برجسته سیویک تایپ آر، سئات اسپانیا با مدل لئون کوپرا، فورد با فوکوس سری آر.اس، پژو با 308 GTI، مرسدس بنز با هاچ‌بک لوکس A45 ای‌ام‌جی و آئودی با خودروی آر.اس3 خودروهایی هستند که در این رویداد گردهم آمده‌اند. بی شک مهم‌ترین غایب این رقابت در کلاس هات هاچ محصول فرانسوی رنو مگان آر.اس است که می‌توانست در بین بزرگان قرار بگیرد.

آئودی آر.اس3؛ رییس باشگاه مشت‌زنی

در عین حال بررسی این هفت مدل خودرو که همگی از بهترین اتومبیل‌های کوچک و سریع بازار اروپا هستند نشان می‌دهد سه خودرو آئودی آر.اس3 اسپورت‌بک، هوندا سیویک تایپ آر و فورد فوکوس آر.اس در سریع‌ترین اتومبیل‌های هستند که می‌توان در این کلاس خرید. البته مجله درایو درباره بهترین خودرو این رقابت چیزی عنوان نکرده است.

آئودی آر.اس3؛ رییس باشگاه مشت‌زنی

در این راستا، سنجش مجله درایو (Drive Magazine) از این خودروها نشان می‌دهد سیویک تایپ آر به لحاظ اعداد و ارقام بهترین خودرویی است که در این کلاس ساخته شده و می‌توان حس رانندگی سریع و هیجان‌انگیز را با ان به بهترین شکل ممکن تجربه کرد. با تحت فشار قرار دادن این محصولات در یک پیست مسابقه، به وضوح می‌توان از کیفیت بالای هوندا گفت که به خوبی در فشارهای بالا هندلینگ و پایداری خود را نشان میدهد. آئودی هم به طرز عجیبی سریع و هیجان‌انگیز بوده و فوکوس نیز خودرویی جذاب، پایدار و تندوتیز است.

آئودی آر.اس3؛ رییس باشگاه مشت‌زنی

دینامیک رانندگی که در این کلاس از جمله مهمترین ویژگی‌ها برای اقبال و موفقیت بیشتر است، در آزمایش مجله درایو به طور کامل لحاظ شده و خودروها تحت بالاترین فشار ممکن، توسط یک راننده در پیست مسابقه آزمایش شده‌اند که در نهایت نتایج جالبی برای این کلاس رقم خورده است. محل این مسابقه جذاب در پیست مشهور سرس واقع در کشور یونان بوده و طول پیست نزدیک به 2 مایل یا 3.1 کیلومتر بوه است. جدای از ثبت بهترین لپ‌تایم‌ها، دست‌اندرکاران مجله درایو نگاهی هم به فاکتور هیجان‌انگیزترین سواری داشته‌اند و به شدت تحت تاثیر عملکرد هوندا سیویک قرار گرفته به طوری که از القابی چون عالی و بسیار عالی برای عملکرد آن استفاده می‌نماید.

آئودی آر.اس3؛ رییس باشگاه مشت‌زنی

زمانی که سه خودروی برتر برای پیمودن یک دور کامل مسیر صرف کرده‌اند، به ترتیب برای آئودی آر.اس3، هوندا سیویک تایپ آر و فورد فوکوس آر.اس به میزان 1:31.71، 1:31.93 و 1:32.37 دقیقه بوده است. جالب است که علیرغم حضور دو خودروی مشابه فولکس گلف GTIو سئات لئون کوپرا در این فهرست، وضعیت این دو خودرو در گروه جزو ضعیف‌ترین‌ها بوده است. خودروهای اسپورت برتر این کلاس که لازم است از هماهنگی بالای موتور و گیربکس، سیستم ترمزگیری قوی، سرعت بالای جعبه دنده در انتقال قدرت و نحوه توزیع نیرو بین چرخ‌ها برخوردار باشند، این رقابت مجموعا از مقام نخست تا هفتم تنها 4ثانیه با هم اختلاف داشته و کارکردی نزدیک به هم دارند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید