حاکم دبی: براندازی صدام اشتباهی فاحش بود

حاکم دبی در گفت‌وگویی با یک مجله آمریکایی اعلام کرد: اشغال عراق و سرنگونی دیکتاتور این کشور آغاز تشدید تنش در منطقه و فرقه‌گرایی بود.

کد خبر : ۵۶۱۱
بازدید : ۱۵۴۶
حاکم دبی در گفت‌وگویی با یک مجله آمریکایی اعلام کرد: اشغال عراق و سرنگونی دیکتاتور این کشور آغاز تشدید تنش در منطقه و فرقه‌گرایی بود.

به گزارش فارس، «محمد بن راشد» حاکم دبی در گفت‌وگویی با مجله آمریکایی «نیوزویک» اعلام کرد اشغال عراق و سرنگونی «صدام حسین» آغاز تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه بود.

وی گفت: انحلال ارتش صدام ، درها را برای گروه‌های فرقه‌ها و تبلیغات آن باز کرد و سپس با عکس‌العمل تکفیری و تروریستی روبرو شدیم و در نهایت شاهد احزاب و ارتش‌های کوچکی شدیم که تاثیر آن تا دروترین نقاط رفت.

بن راشد سپس تصریح کرد: دیدگاه امارات این است که تمام منطقه را چون یک «بدن» می‌بیند و هر گونه خللی در هر بخش از جغرافیای سیاسی منطقه به ضرر کل آن خواهد بود؛ هر کسی که گمان می‌کند صدام مرتکب اشتباهاتی شد، این را درک می‌کند که بعد از اشغال عراق، تراژدی این کشور عربی (عراق) منجر به خسارت‌هایی برای کل منطقه می‌شود که در طول دهها سال نمی‌تواند از آن خلاص شد.

وی در اظهاراتی که تا کنون از رهبران عربی شنیده نشده بود سرنگونی صدام را «اشتباهی فاحش» خواند.

حاکم دبی پیش‌تر نیز در سخنانی به «تد کروز» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود منطقه خاورمیانه با وجود حاکمانی مشابه صدام حسین و «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی باثبات‌تر خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید