سرقت خودرو با جرثقیل!

سارق حرفه‌ای که با جرثقیل اقدام به سرقت خودرو‌های پارک شده کنار خیابان می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.

کد خبر : ۵۶۱۳۱
بازدید : ۱۱۵۹

نیمه شب ۱۱ اردیبهشت مرد میانسالی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: یک نیسان مجهز به جرثقیل می‌خواهد خودروی پرایدی را که کنار خیابان پارک شده همراه ببرد ظواهر خودرو و راننده نشان می‌دهد قصدش سرقت باشد. با تماس مرد میانسال مأموران کلانتری حکیمیه بلافاصله خود را به محل رسانده و راننده جرثقیل را که قصد فرار داشت دستگیر کردند.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد خودروی پراید در تاریخ ۳۰ فروردین از یکی از خیابان‌های تهرانپارس سرقت شده و وسایلش را دزدیده‌اند.

بدین ترتیب پرونده‌ای در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و بررسی‌ها در این خصوص ادامه یافت. راننده جرثقیل که ابتدا خود را محمد احمدی معرفی کرده بود در ادامه تحقیقات هویت خود را افشا کرد. محسن ۳۲ ساله که از سارقان سابقه دار بود مدتی قبل به اتهام سرقت خودرو و فروش آن‌ها به شیوه سند نمره تحت تعقیب پلیس آگاهی بوده است.

درحالی که محسن منکر سرقت‌ها بود، کارآگاهان یکی از خودرو‌های سرقتی را که محسن به خواهرش داده بود شناسایی کردند. همچنین قطعاتی از یک خودروی تیبای سرقت شده نیز داخل مخفیگاه متهم جوان کشف شد. با شناسایی مالک خودرو وی گفت: خودرو‌ام را برای فروش در سایت دیوار و شیپور آگهی کرده بودم.

شخصی با من تماس گرفت و خودش را خریدار خودرو معرفی کرد. با او قرار گذاشتم تا خودرو را ببیند. زمانی که اوآمد، پشت فرمان نشست، هنوز چند دقیقه‌ای از حرکت ما نگذشته بود که ناگهان ماشین خاموش شد. وی مدعی شد که ماشین دارای نقص فنی است و به این ترفند مرا از ماشین پیاده کرد تا نگاهی به موتور ماشین بیندازم.

اما به محض پیاده شدن من خودش ماشین را روشن کرد و بسرعت از محل متواری شد. بعد از چند روز پلیس خودروام را در جاده دماوند پیدا کرد. همزمان با شناسایی متهم از سوی مالک خودروی تیبا وی مجبور به اعتراف شد. سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم تاکنون به ۸ فقره سرقت در پوشش خریدار و همچنین سرقت خودرو‌های پارک شده در سطح شهر تهران با استفاده از خودروی نیسان جرثقیل، در مناطق شرق تهران اعتراف کرده است. تحقیقات از وی ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید