تصاویر/ از چهره جدید هیوندای تا شیشه هوشمند برای نابینایان

تصاویر/ از چهره جدید هیوندای تا شیشه هوشمند برای نابینایان

هیوندای دو ماه پیش با رونمایی از کانسپت "لوفیل روژ" (Le Fil Rouge) در نمایشگاه ژنو، استراتژی تازه خود برای طراحی خودرو را به نمایش گذاشت. سانگ‌یوپ لی، مدیر طراحی هیوندای هفته پیش اعلام کرد دومین کانسپت این کارخانه که در پاییز نمایش داده خواهد شد جزییات بیشتری از این استراتژی را آشکار خواهد کرد.

کد خبر : ۵۶۲۰۲
بازدید : ۲۴۲۷

شکل گرفتن چهره جدید مدل‌های هیوندای، ورود دی‌اس به عرصه خودروهای الکتریکی، شیشه هوشمند برای نابینایان، خوشبینی مدیر تسلا به آینده با وجود اعلام بیشترین ضرر در تاریخ کارخانه و حکم بازداشت برای مدیر پیشین فولکس‌واگن.

تصاویر/ هیوندای

تغییر استراتژی هیوندای در طراحی ماشین

مدیر طراحی هیوندای می‌گوید این کارخانه نمی‌خواهد مدل‌هایش در آینده، مانند خودروسازان آلمانی، به یکدیگر شبیه باشد. هیوندای دو ماه پیش با رونمایی از کانسپت "لوفیل روژ" (Le Fil Rouge) در نمایشگاه ژنو، استراتژی تازه خود برای طراحی خودرو را به نمایش گذاشت. سانگ‌یوپ لی، مدیر طراحی هیوندای هفته پیش اعلام کرد دومین کانسپت این کارخانه که در پاییز نمایش داده خواهد شد جزییات بیشتری از این استراتژی را آشکار خواهد کرد.

مرسدس-بنز، آئودی و ب‌ام‌و به طراحی مدل‌های شبیه به یکدیگر مشهورند. این استراتژی که اصطلاحا شیوه "عروسک‌های روسی" نامیده می‌شود. این شیوه با تاکید بر هویت مشترک بصری مارک به مدل‌های ارزان‌تر کارخانه کمک می‌کند با وام گرفتن از مدل‌های لوکس‌تر اعتبار بیشتری کسب ‌کنند. اما سانگ‌یوپ لی در مصاحبه با هفته‌نامه انگلیسی اتوکار گفته تعداد مدل‌های هیوندای آنقدر زیاد شده که نمی‌توان همه را با یک الگوی واحد در ابعاد مختلف طراحی کرد.

مدیر طراحی هیوندایی برای شرح استراتژی جدید کارخانه مهره‌های شطرنج را مثال زده و گفته گرچه این مهره‌ها با تفاوت دارند اما در کنار هم یک گروه واحد را تشکیل می‌دهند. اولین مدلی که براساس استراتژی جدید هیوندای طراحی می‌شود به احتمال زیاد نسل جدید مدل سوناتا است که در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

سانگ‌یوپ لی یکی از ستاره‌های صنعت خودروی کره جنوبی است. او تجربه کار با پینین‌فارینا، پورشه و جنرال موتورز را دارد و پیش از پیوستن به هیوندای در سال ۲۰۱۶، مسئول طراحی بدنه بنتلی بود. او می‌گوید ماشین‌های هیوندای تاکنون به دوام و با صرفه بودن مشهور بودند و او حالا می‌خواهد محصولات جدید هیوندای رابطه‌ای احساسی با مخاطب برقرار کند.

تصاویر/ هیوندای

همه مدل‌های دی‌اس الکتریکی می‌شود
دی‌اس، مارک لوکس گروه خودروسازی ‌PSA، اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ فقط ماشین‌های الکتریکی و هیبرید-الکتریکی تولید خواهد کرد.

برخلاف رنو، گروه خودروسازی PSA که علاوه بر دی‌اس، شرکت‌های پژو، سیتروئن و اُپل-واکسهال را شامل می‌شود، حضور بسیار اندکی در بازار خودروهای الکتریکی دارد و دی‌اس اولین خودروساز در این گروه خواهد بود که به طور جدی به این بازار وارد می‌شود.

ایو بونفوت (Yves Bonnefont)، مدیر دی‌اس هفته پیش اعلام کرد اولین مدل تمام الکتریکی دی‌اس، پاییز امسال در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی می‌شود. اطلاعات رسمی درباره این مدل جدید منتشر نشده اما بر اساس گزارش‌ها این ماشین، یک شاسی‌بلند کوچک خواهد بود و قرار است جایگزین مدل DS3 شود.

دی‌اس ابتدا به عنوان بخشی از شرکت سیتروئن، مدل‌های لوکس‌تری از این شرکت را تولید می‌کرد. اما از سال ۲۰۱۴ به عنوان مارکی مستقل فعالیت خود را ادامه داد. اولین مدلی که تحت نام دی‌اس طراحی شده، یک شاسی‌بلند به نام DS7 است که از زمستان گذشته به بازار عرضه شده و قرار است یک مدل هیبرید-الکتریکی از آن در زمستان به بازار بیاید.

قوانین کشورهای اروپایی برای میزان آلودگی دی اکسید کربن خودروها از سال ۲۰۲۰ سخت‌تر خواهد شد و PSA ناگزیر است برای رعایت این استانداردها، سهم ماشین‌های الکتریکی را در محصولاتش بیشتر کند. این گروه خودروسازی اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۵ چهل مدل الکتریکی یا هیبرید به بازار عرضه خواهد کرد.

شیشه‌ هوشمند فورد برای نابینایان

تصاویر/ هیوندای

فورد در حال ساخت شیشه هوشمندی است که می‌تواند تصویری از مناظر بیرون ماشین را برای نابینایان ترسیم کند. این فن‌آوری شامل دستگاهی است که روی شیشه ماشین نصب می‌شود و عکس‌هایی که از منظره بیرون ماشین می‌گیرد را به لرزش‌هایی با ۲۵۰ شدت مختلف تبدیل می‌کند. نابینایان می‌توانند با لمس این لرزش‌ها روی شیشه، تصویر را تجسم کنند.

این فن‌آوری که هنوز در مرحله آزمایش است با کمک شرکت ایتالیایی آئدو ساخته شده که هدفش یافتن راه‌‌هایی خلاقانه برای کمک به نابینایان است. علاوه بر این، این دستگاه به یک هوش مصنوعی مجهز شده است که مناظر را برای نابینایان توصیف می‌کند.

تصاویر/ هیوندای

ویدیویی که فورد از این فن‌آوری منتشر کرده، یک زن نابینا را نشان می‌دهد که تصویر یک کوه را روی شیشه ماشین لمس می‌کند و همزمان هوش مصنوعی منظره را برایش توصیف می‌کند.

تصاویر/ هیوندای

خوشبینی تسلا با وجود ضرر هنگفت

در حالی که تسلا با ثبت حدود ۷۱۰ میلیون دلار زیان در سه ماه اول سال جاری میلادی رکورد تازه‌ای در زیان‌دهی ثبت کرد، ایلان ماسک‌، مدیر شرکت می‌گوید این کارخانه در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به سوددهی خواهد رسید.

تراز منفی در حساب‌های تسلا خبر تازه‌ای نیست و با وجود زیان‌ده بودن شرکت اعتماد سرمایه‌گذاران و سهام‌داران به این کارخانه آن قدر زیاد است که تسلا همچنان ارزشی معادل ۵۱ میلیارد دلار دارد که تقریبا معادل با جنرال موتورز،‌ بزرگترین خودروساز آمریکا است.

تسلا پس از عرضه دو مدل لوکس، مدل ارزان‌تر ۳ را به بازار عرضه کرد که با استقبال بسیار زیاد خریداران روبرو شد و بیش از ۴۵۰ هزار نفر آن را پیش‌خرید کردند. مشکلات کارخانه زمانی شروع شد که نتوانست طبق برنامه این ماشین‌ها را تولید کرده و به دست مشتری برساند.

تسلا ابتدا قرار بود تا پایان سال گذشته میلادی ظرفیت تولید را به پنج هزار دستگاه در هفته برساند. بعد از عملی نشدن این وعده، ظرفیت تولید به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه کاهش یافت. تسلا حالا اعلام کرده به این هدف هم نرسیده و در هفته آخر ماه آوریل تنها دو هزار و ۲۷۰ دستگاه ماشین ساخته است.

ایلان ماسک می‌گوید اشتباه کارخانه اتوماسیون بیش از حد بوده و شرکت در حال اصلاح خط تولید است. همین باعث بی‌اعتمادی بخشی از سرمایه‌گذاران شده است. هفته پیش پس از اینکه ایلان ماسک با برخوردی تند از پاسخ دادن به سوالاتی درباره وضعیت مالی شرکت طفره رفت، ارزش سهام تسلا حدود پنج درصد کاهش یافت.

با این حال آقای ماسک نوسان در ارزش سهام شرکت را موقتی خوانده و می‌گوید سرمایه‌گذاران باید با نگاهی بلندمدت موفقیت تسلا را ارزیابی کنند.

حکم بازداشت برای مدیر پیشین فولکس‌واگن

وزارت دادگستری آمریکا برای مارتین وینترکرن، مدیر پیشین گروه فولکس‌واگن حکم بازداشت صادر کرد. دادستانی آمریکا ادعا کرده آقای وینترکرن، از تقلب فولکس‌واگن در آزمایش آلودگی موتورهای دیزل مطلع بوده و او را به اتهام کلاه‌برداری و فریب قانون‌گذاران تحت تعقیب قرار داده است.

تصاویر/ هیوندای

وینترکرن به سرعت پس از برملا شدن تقلب از سمت خود استعفا کرد. او می‌گوید به سرعت پس از باخبر شدن از تقلب، مقامات را مطلع کرده است. اما دادستانی آمریکا ادعا می‌کند آقای وینترکرن بیش از یک سال از این موضوع خبر داشته و در جلسه‌ای حاضر بوده که در آن تصمیم گرفته می‌شود مقام‌های آمریکایی را دست به سر کنند.

او نهمین فردی است که به خاطر این رسوایی در دادگاه‌های آمریکا متهم می‌شود. تاکنون دو نفر محکوم و زندانی شده‌اند و بقیه تحت تعقیب هستند. آلمان برای استرداد شهروندانش با آمریکا توافقی ندارد و بعید است آقای وینترکن دادگاهی شود. اما هم‌زمان دادستانی آلمان هم در حال بررسی تقلب فولکس‌واگن است.این رسوایی تاکنون سی میلیارد دلار برای فولکس‌واگن هزینه داشته است.

منبع: بی بی سی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید