با LG G۷ ThinQ بیشتر آشنا شوید

با LG G۷ ThinQ بیشتر آشنا شوید

جدیدترین گوشی از سری G. ال‌جی، تحت عنوان G۷ ThinQ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت رسما معرفی شد. گوشی ال جی G۷ جدیدترین و بهترین پرچم‌داران این شرکت محسوب می‌شود.

کد خبر : ۵۶۲۶۱
بازدید : ۱۷۴۱

جدیدترین گوشی از سری G. ال‌جی، تحت عنوان G۷ ThinQ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت رسما معرفی شد. گوشی ال جی G۷ جدیدترین و بهترین پرچم‌داران این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی از طراحی جذاب، قدرت زیاد و نمایشگر زیبا بهره می‌برد و مجهز به اندروید اوریو است. این گوشی نقاط قوت زیادی دارد که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن می‌پردازیم.

با LG G۷ ThinQ بیشتر آشنا شوید

نمایشگر کم‌حاشیه و بدنه‌ی ضدآب

اولین چیزی که در هنگام مشاهده‌ی گوشی ال جی G۷ توجهات را جلب می‌کند، بریدگی موجود در نمایشگر آن است. با توجه به استقبال گسترده‌ی سازندگان گوشی‌های اندرویدی از بریدگی نمایشگر آیفون ۱۰، چنین موضوعی چندان عجیب محسوب نمی‌شود. پشت این گوشی مجهز به محافظ گوریلا گلس ۵ است و در آن قسمت می‌توان یک دوربین دوگانه را مشاهده کرد که به‌صورت عمودی چیده شده‌اند. ترکیب این دوربین هم مانند دیگر دوربین‌های دوگانه‌ی ال‌جی است؛ این یعنی یک دوربین استاندارد در کنار یک دوربین بسیار عریض تعبیه شده است.

مشخصات موبایل ال جی g۷

در جلوی گوشی هم شاهد استفاده از محافظ گوریلا گلس ۵ هستیم که به زیبایی درون قاب آلومینیومی قرار گرفته است. در کل باید بگوییم که این گوشی هم خوش‌دست است و هم از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد. البته نباید استاندارد IP۶۸ ال‌جی G۷ را فراموش می‌کنیم که به معنای مقاومت آن در برابر آب و گردوغبار است.


نمایشگر کم‌حاشیه با روشنایی تحسین‌برانگیز (و البته بریدگی)

گوشی ال جی G۷ مجهز به نمایشگر QHD+ ۶.۱ اینچی با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ است. تراکم پیکسل این نمایشگر،۵۶۴ پیکسل در اینچ است و هرچند روشنایی بسیار خوبی دارد، اما این نمایشگر از نوع اولد نیست. هرچند ال‌جی در گوشی V۳۰ از نمایشگر POLED استفاده کرده بود، اما برای G۷ تصمیم گرفته از نمایشگر LCD IPS استفاده کند.

با LG G۷ ThinQ بیشتر آشنا شوید

معرفی گوشی ال جی g۷

در این بین نباید بریدگی نمایشگر را از قلم بیندازیم که همانند بریدگی نمایشگر آیفون ۱۰، تا حدی عریض است. کاربرانی هم که از این بریدگی دل خوشی ندارند، می‌توانند در قسمت فوقانی نمایشگر یک نوار سیاه را اعمال کنند که این بریدگی دیده نشود. البته چنین نواری در نمایشگر‌های اولد جلوه‌ی بهتری دارد.

هرچند نمایشگر ال‌جی G۷ از نوع IPS است، اما این شرکت قابلیت جذابی را در آن تعبیه کرده است. این نمایشگر می‌تواند حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را به ارمغان بیاورد. چنین روشنایی‌ای برای یک نمایشگر LCD موفقیت مهمی محسوب می‌شود. برای دستیابی به چنین هدفی، ال‌جی به هر پیکسل، یک «زیرپیکسل» (sub-pixel) سفید اضافه کرده است.

در همین حین، بنا به ادعای شرکت ال‌جی، مصرف انرژی نمایشگر این گوشی ۳۰ درصد کمتر از نمایشگر G۶ است. این حداکثر روشنایی نمایشگر در مواقعی که نور محیط بسیار زیاد باشد، مانند نور خورشید، فعال می‌شود تا کاربران بتوانند به‌راحتی محتوای نمایشگر را مشاهده کنند.

با LG G۷ ThinQ بیشتر آشنا شوید

این قابلیت به دلیل اینکه انرژی زیادی را مصرف می­کند، بعد از سه دقیقه غیرفعال می‌شود، اما با ضربه بر آیکون روشنایی، می‌توان دوباره آن را فعال کرد.

دوربین‌ها

ال‌جی همانند دیگر پرچم‌دار‌های خود، این بار از هم مد روز استفاده نکرده و به‌جای بهره‌گیری از لنز تله‌فوتو در دوربین دوگانه‌ی پرچم‌دار خود، ترجیح داده دوربین استاندارد را در کنار یک دوربین بسیار عریض قرار دهد. همانند دوربین گوشی V۳۰، هر دو دوربین این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی هستند. البته اگر بخواهیم لنز عریض این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که دوربین عریض ال‌جی G۷ در مقایسه با دوربین V۳۰، محدوده‌ی کمتری را پوشش می‌دهد (۱۰۷ درجه در مقایسه با ۱۲۰ درجه) و البته همین کاهش زاویه دید موجب کاهش اعوجاج عکس‌های نهایی می‌شود.

تاریخ عرضه lg g۷

دوربین سلفی گوشی ال جی G۷ هم از نوع ۸ مگاپیکسلی است. هرچند این دوربین سلفی از سخت‌افزار خاصی بهره نمی‌برد، اما گفته می‌شود در مقایسه با دوربین‌های سلفی بسیار معمولی گوشی‌های G۶ و V۳۰، یک ارتقا به‌حساب می‌آید.

یکی از ترند‌های مربوط به دوربین که ال‌جی آن را فراموش نکرده، توجه زیاد به هوش مصنوعی است. دوربین این گوشی از حالت AI CAM بهره می‌برد و این هوش مصنوعی قادر به شناسایی مناظر و اشیاء مختلف است. بنا به اعلام ال‌جی، این الگوریتم می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ شیء را شناسایی کند و با توجه به آن‌ها، تغییراتی را در تنظیمات عکاسی لحاظ کند.

به‌عنوان مثال، در هنگام عکاسی از گل‌ها، میزان غلظت رنگ افزایش می‌یابد یا در هنگام عکاسی از مدارک، برای خوانایی بیشتر، وضوح و کنتراست عکس بالا می‌رود و اگر مثلا بخواهید از گروهی از افراد عکس بگیرید، نرم‌افزار دوربین به‌صورت خودکار از دوربین عریض استفاده می‌کند.

سخت‌افزار

ال‌جی این بار از تجربه‌ی خود درس گرفته و برای سخت‌افزار این گوشی، از بهترین‌ها استفاده کرده است. قلب تپنده‌ی ال‌جی G۷ یک اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است. در کنار این تراشه‌ی قدرتمند،۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی-با توجه به مدل خریداری شده-تعبیه شده است. مدل معمولی گوشی ال جی G۷ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد، ولی مدل G۷ پلاس مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم است.

با LG G۷ ThinQ بیشتر آشنا شوید

ظرفیت باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این یعنی باتری این گوشی کوچک‌تر از باتری‌های G۶ و V۳۰ است، اما طبق گفته‌ی کوالکام، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ نسبت به مدل قبلی خود ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و ال‌جی هم اعلام کرده که نمایشگر G۷ تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. البته، برای فهمیدن عمر این باتری کوچک‌تر باید آزمایش‌های مربوطه را انجام داد و قبل از آن نمی‌توان با قاطعیت نظر داد.

در زمینه شارژ هم، این گوشی از تکنولوژی QuickCharge ۴.۰ کوالکام پشتیبانی می‌کند. اگرچه باید بگوییم که شارژر موجود در جعبه‌ی این گوشی احتمالا سازگار با تکنولوژی QC۳.۰ است. درنهایت باید به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم استاندارد «چی» (Qi) هم اشاره کنیم.

قیمت و تاریخ عرضه‌ی گوشی ال جی G۷ ThinQ

ال‌جی G۷ ابتدا در کره جنوبی عرضه می‌شود و سپس روانه‌ی بازار‌های بزرگ آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین و آسیا می‌شود. قیمت این گوشی هنوز مشخص نیست و برای فهمیدن آن باید تا مدتی دیگر صبر کنیم.

منبع: دیجی کالا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید