همه چیز درباره "همه می‌دانند"؛ فیلم اصغر فرهادی

همه چیز درباره "همه می‌دانند"؛ فیلم اصغر فرهادی

"همه می‌دانند" هشتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که آن را به زبان اسپانیایی و با حضور بازیگران سرشناس و محبوبی چون خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز ساخته است. این فیلم قرار است فردا، سه‌شنبه هشتم مه (۱۸ اردیبهشت) در افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره کن نمایش داده شود.

کد خبر : ۵۶۳۳۹
بازدید : ۱۸۸۹

" همه می‌دانند " هشتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که آن را به زبان اسپانیایی و با حضور بازیگران سرشناس و محبوبی چون خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز ساخته است. این فیلم قرار است فردا، سه‌شنبه هشتم مه (۱۸ اردیبهشت) در افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره کن نمایش داده شود.

همه چیز درباره


ستاره‌های این فیلم فرهادی، پنه‌لوپه کروز ، همسرش خاویر باردم ، اهل اسپانیا و ریکاردو دارین اهل آرژانتین هستند.

خوزه لوئیس آلکائینه مدیر فیلمبرداری این فیلم است که سابقه همکاری با پدرو آلمودوار را دارد.

طراحی لباس فیلم برعهده سونیا گرانده بوده است. او در فیلم نیمه‌شب در پاریس با وودی آلن همکاری کرده است.


همه چیز درباره
خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز در نمایی از همه می‌دانند


تدوین فیلم هم برعهده هایده صفی‌یاری است که مدت‌هاست با اصغر فرهادی همکاری می‌کند؛ از جمله در دو فیلم جدایی نادر از سیمین و فروشنده که هر دو اسکار گرفتند.

فیلمبرداری همه می‌دانند در مادرید انجام شد، حدود ۶ هفته طول کشید و آذر ماه سال گذشته تمام شد.

نلا روخاس خواننده ونزوئلایی، ترانه‌های این فیلم را خوانده است. او در این فیلم ایفای نقش هم کرده است.

پنه‌لوپه کروز: فرهادی‌ انسان فوق‌العاده‌ای است


همه چیز درباره
همه می‌دانند با پنه‌لوپه کروز روز جلد ویژه‌نامه جشنواره کن مجله پریمیر


" همه می‌دانند " را دو کمپانی "ممنتو" و "مورنا" تهیه کرده‌اند. این فیلم سومین همکاری میان فرهادی و کمپانی ممنتو پس از فیلم‌های گذشته و فروشنده است.

این فیلم از فردای روز افتتاحیه جشنواره فیلم کن یعنی چهارشنبه، نهم ماه مه در سینماهای فرانسه اکران می‎شود.

فرهادى تحقیق و نوشتن داستان همه می‌دانند را از حدود ۵ سال پیش در اسپانیا آغاز کرد اما ایده فیلم ۱۲ سال پیش در یکی از سفرهای اصغر فرهادی به اسپانیا شکل گرفت. وقتی اصغر فرهادی در آن زمان برای سفری به جنوب اسپانیا رفته بود، گروگان‌گیری یک دختر اسپانیایی باعث شد تصاویر آن دختربچه در شهر پخش شود. او از این جریان برای نوشتن فیلمنامههمه می‌دانند الهام گرفت.

در این فیلم "لورا" با بازی "پنه‌لوپه کروز" که در آرژانتین و در شهر بوئنوس آیرس زندگی می‌کند به همراه فرزندان و شوهر آرژانتینی خود برای شرکت در یک جشن به شهری در نزدیکی مادرید که در آن بزرگ شده است برمی‌گردد. اما این سفر با اتفاقاتی غیرمنتظره به هم می‌ریزد. این اتفاقات رازهایی را آشکار می‌کنند که زندگی زن و خانواده‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

خاویر باردم نقش "پاکو" را در این فیلم بازی می‌کند و فرهادی می‌گوید مجبور شده با او بیشترین صحبت را حتی تا آخرین پلان فیلم داشته باشد. پاکو به گفته فرهادی در این فیلم مردی بی‌گناه، معمولی‌ و گرفتار وضعیتی دشوار است.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به ریکاردو دارین در نقش "الخاندرو"، همسر لورا، ادواردو فرناندز، خاویر کامارا، رامون بارآ، الویر مینگز، راجر کاسامایور و باربارا لنی در نقش "ویکتوریا"، همسر پاکو اشاره کرد.

اصغر فرهادی می‌گوید در ساخت "همه می‌دانند" از فیلم "راشومون" اثر آکیرا کوروساوا، فیلمساز مشهور ژاپنی تاثیر زیادی گرفته است.

آخرین باری که جشنواره کن با یک فیلم غیر انگلیسی یا غیر فرانسوی افتتاح شد سال ۲۰۰۴ بود؛ این فیلم، تربیت بد به کارگردانی پدرو آلمودوار فیلمساز سرشناس اسپانیایی بود.

"همه می‌دانند" اصغر فرهادی ایرانی است یا اسپانیایی؟
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید