سفر با کوله پشتی؛ همه لوازم مورد نیاز من

سفر با کوله پشتی؛ همه لوازم مورد نیاز من

چه قصد گذراندن یک هفته کامل در طبیعت را داشته باشید و چه بخواهید ۲ روز آخر هفته را در طبیعت‌های نزدیک شهرتان بگذرانید، سفر با کوله پشتی مزایای بسیار زیادی دارد و در مقایسه با اقامت در هتل به مراتب ارزان‌تر است.

کد خبر : ۵۶۵۱۶
بازدید : ۲۹۷۵

سفر با کوله پشتی؛ همه لوازم مورد نیاز من

چه قصد گذراندن یک هفته کامل در طبیعت را داشته باشید و چه بخواهید ۲ روز آخر هفته را در طبیعت‌های نزدیک شهرتان بگذرانید، سفر با کوله پشتی مزایای بسیار زیادی دارد و در مقایسه با اقامت در هتل به مراتب ارزان‌تر است.

سفر با کوله پشتی برای کسانی است که از چالش‌های فیزیکی، زیبایی طبیعت، ایجاد فرصت آشنایی با افراد جدید و حس ماجراجویی، لذت می‌برند. شما برای سفر با کوله پشتی به یک سری لوازم احتیاج دارید که برخی از آن‌ها ضروری هستند و ضرورت استفاده از برخی دیگر به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر به تازگی می‌خواهید سفر با کوله پشتی و کوله گردی در طبیعت را شروع کنید، باید بدانید با اینکه سفر با کوله پشتی بار‌ها ارزان‌تر از سفر‌های دیگر است، اما لوازم سفر و کمپینگ خیلی ارزان نیستند، اما مطمئن باشید بعدا از اینکه کمی بیشتر پول پرداخت کردید پشیمان نخواهید شد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر برای کسب تجربه بیشتر یک یا دو بار با طبیعت‌گردان حرفه‌ای و به اصطلاح "Backpacker" به سفر بروید و آشنایی اولیه با لوازم و راه و رسم این نوع سفر پیدا کنید، تا بدانید چه وسایلی بیشتر به کار شما می‌آیند.

اولین نکته مهم در سفر با کوله پشتی سبک بودن بار شما است. بخش زیادی از سختی سفر به وزن کوله پشتی شما بستگی دارد. قطعا شما نمی‌توانید تمام وسایلی که فکر می‌کنید «ممکنه» احتیاج داشته باشید را با خودتان ببرید. کوله پشتی صندوق عقب ماشین شما نیست و باید به گرم به گرم لوازمی که در کوله می‌گذارید فکر کنید.

۴ نکته اصلی برای خرید وسایل کمپینگ:

وقتی دو یا سه وسیله را باهم مقایسه می‌کنید، سبک‌تر همیشه بهتر است.

لوازمی را بخرید که به راحتی جمع می‌شوند و از وسایلی که باید با بسته بندی حمل شوند یا جعبه نوک تیز دارند، صرف نظر کنید.

اگر از کمپینگ و سفر با کوله پشتی خوشتان می‌آید بعدا باز هم لوازم جدید خواهید خرید، پس در همان ابتدا همه چیز را نخرید و کمی صبور باشید.

به گوشه و کنار خانه خود نگاه بیاندازید و به دنبال وسایلی که می‌توانید به عنوان لوازم سفر از آن‌ها استفاده کنید بگردید، به جای اینکه تمام وسایل را بخرید.

لوازم مورد نیاز برای سفر با کوله پشتی:

کوله پشتی: شما به یک کوله پشتی خوب احتیاج دارید. کوله سفری دارای یک فریم فلزی سبک است که به ایستایی و جابه‌جا کردن کوله کمک می‌کنند. کوله‌پشتی‌هایی که فریم فلزی آن‌ها داخل کار شده‌است، در مقایسه با کوله پشتی‌هایی که فریم آن‌ها در لایه بیرونی است، بهتر هستند.

انواع کوله‌پشتی جدید دارای فریم داخلی هستند که حس بهتری روی کمر دارند و انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. کوله پشتی سفر شما حتما باید دارای بند جلوی سینه برای حفظ تعادل بدن و بند دور لگن برای انتقال بخشی از وزن بار از کمر به لگن باشد.

کیسه خواب: بسیار ضروری است؛ حتا اگر فکر می‌کنید که آب و هوا آن‌قدر خوب باشد که نیازی به کیسه خواب نخواهید داشت، ممکن است در طول شب هوا به طرز غیرمنتظره‌ای سرد شود. همینطور وقتی شما قرار است شب را در کیلومتر‌ها دورتر از هر آبادی بگذرانید، خیلی مهم است که بدن خود را گرم نگه‌دارید تا مریض نشوید.

چادر: به شما کمک می‌کند که موجودات مختلف را از خود دور نگه‌دارید؛ عنکبوت، پشه، مار و موجودات بزرگتر، فرقی نمی‌کند. چادر بین شما و آن‌ها، نوعی حفاظ ایجاد می‌کند که در طبیعت لازم است. شما نیاز به یک چادر خیلی سبک دارید، مثل چادر مخصوص کوله پشتی که سایز و وزن کمی داشته باشد. فراموش نکنید گرم به گرم وزن وسایلی که می‌خرید را باید درنظر بگیرید.

زیرانداز چادر: به اندازه چادر مهم است. سعی کنید زیراندازی که می‌خرید ضدآب باشد تا رطوبت زمین به شما نرسد. زیرانداز چادر اجازه نمی‌دهد که اجسام سخت و تیز مثل سنگ ها، در کف چادر شما را اذیت کند. دقت کنید که اندازه زیرانداز را نسبت به ابعاد کف چادرتان انتخاب کنید؛ زیرانداز چادر نباید به دیواره‌های چادر بچسبد، چرا که در صورت بارش باران، رطوبت دیواره‌ها به زیرانداز منتقل نشود.

فیلتر آب: قرص‌های تصویه کننده آب را فراموش کنید. بر اساس تجربه، کسانی که از فیلتر تصویه آب استفاده کردند به مراتب کمتر مریض شدند. وقتی که در طبیعت از فیلتر تصفیه آب استفاده می‌کنید مطمئن باشید که آب را از جایی که آب در حرکت است برداشته‌اید. هیچ‌وقت از آب راکد استفاده نکنید.

بطری آب: شما به یک بطری یا قمقمه آب احتیاج دارید که فقط مخصوص آب باشد.

لیوان: یک لیوان دسته دار ترجیحا دردار که بتواند نوشیدنی گرم را تا مدتی گرم نگه دارد و همینطور حشره داخل آن نرود.

هد لامپ: چراغ قوه جای هدلامپ را نمی‌گیرد. اگر شب را در طبیعت می‌گذرانید حتما به یک هدلامپ احتیاج پیدا خواهید کرد.

چاقو سفری: در سفر بسیار کاربرد دارد و خیلی از کاربرد‌های آن برای شما غیرمنتظره است. یک چاقوی سبک و کوچک تاشو خیلی از نیاز‌های شما را برآورده می‌کند.

آتش: وسایلی که برای راه انداختن آتش باید به همراه داشته باشید، کبریت، فندک، آتشزنه و کمی اطلاعات درمورد راه انداختن آتش به روش سنتی. شما باید حداقل ۲ مورد از لوازم بالا را همراه خود داشته باشید تا بتوانید در طبیعت آشپزی کنید، گرم بمانید و در مواقع اضطراری یا علامت دادن، دود درست کنید.

سفر با کوله پشتی؛ همه لوازم مورد نیاز من

بوت: کفش شاید برای سفر‌های خیلی کوتاه خوب باشد، اما وقتی شما یک کوله پشتی حداقل ۳۰ لیتری حمل می‌کنید، یا در مسیر‌های شیب‌دار، خیس یا صخره‌ای راه می‌روید، حتما یک جفت بوت ضدآب خوب و راحت احتیاج دارید.

قطب نما: می‌توانید قطب نمای دیجیتال یا آهنربایی داشته باشید. اما پیشنهاد می‌کنیم که یک قطب نمای آهنربایی معمولی به جای قطب نمای دیجیتال انتخاب کنید. قطعا قطب نمای دیجیتال دقیق‌تر است، اما ممکن است از کار بیافتد و در شرایط جوی سخت شما را به شدت ناامید کند.

کمک‌های اولیه: در هر کوله پشتی ضروری است لوازمی مانند کرم ضدآفتاب، ضدعفونی کننده، مسکن، بانداژ، نخ و سوزن، پماد ضد سوختگی و پماد نیش حشرات وجود داشته باشد.

لوازم نسبتا ضروری

برخی از این وسایل، لوازمی هستند که برخی از افراد آن‌ها را ضروری می‌دانند و برخی دیگر وجود آن‌ها در کوله‌پشتی را بار اضافه می‌دانند. این وسایل با توجه به شرایط آب و هوا، میزان تجربه شما در سفر، طول مدت سفر یا کوهنوردی انتخاب می‌شوند.

دستمال توالت: سعی کنید دستمال‌های قابل تجزیه انتخاب کنید تا مشکلی برای طبیعت ایجاد نکنید.

دستمال مرطوب: دستمال مرطوب به اندازه دستمال کاغذی مهم است و فکرش را نمی‌کنید که تا چه اندازه به کار شما خواهد آمد.

کپسول و اجاق سفری: خیلی از مواقع آتش کافی نیست، یا در منطقه‌ای کمپ می‌کنیم که چوب زیادی برای هیزم در دسترس نیست. سرشعله و کپسول سفری بهترین راه تهیه غذا در این شرایط است، چون کوچک هستند و وزن زیادی ندارد. تعداد کپسول‌هایی که شما احتیاج دارید به تعداد روز‌های سفرتان بستگی دارد. سرشعله ارزان قیمت را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم چراکه ممکن است فندک سالمی نداشته باشند و همچنین شعله را به خوبی پخش نکنند و باعث سوختن غذای شما بشود.

مایع صابون: اگر بتوانید در یک بطری کوچک با خودتان کمی مایع صابون ببرید برای تمیز کردن دست‌ها و حتی شستن ظرف‌های غذا هم کارامد است.

لوازم بهداشتی شخصی: مسواک، خمیرندان و…

هدبند: خیلی از مواقع هدبند به عنوان دستمال و حوله استفاده می‌شود، خیلی سبک‌تر از حوله هستند و سریع هم خشک می‌شود.

شما می‌توانید انواع لوازم سفر و کمپینگ را در گروه تجهیزات سفر دیجی‌کالا مشاهده کنید:

مرحله بعدی غذا و لباس است. انتخاب لباس مناسب و غذای سفر، به تنهایی ارزش یک مقاله مجزا دارند که در راهنمای بعدی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

منبع: دیجی کالا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید