اوتلندر 2017 بخریم یا هوندا سی آر-وی 2015؟

اوتلندر 2017 بخریم یا هوندا سی  آر-وی 2015؟

متاسفانه هوندا علیرغم همه نکات و مزیت‌های ساختاری، در ایران با مشکلات عمده‌ای مثل نبود قطعات و خدمات پس از فروش دست و پنجه نرم می‌کند که کار را برای استفاده از سی آر-وی سخت می‌کند. میتسوبیشی اما به خوبی توانسته از طریق شبکه نمایندگی رسمی خود در ایران زمینه ارائه خدمات و تامین قطعات را فراهم کرده و اس یووی جان‌سخت، جادار و بزرگ اوتلندر را به یکی از نمادهای خود در ایران تبدیل کند.

کد خبر : ۵۶۵۴۸
بازدید : ۴۴۳۸

فرادید | جدا از نوسانات عجیبی که پیوسته آرامش را از باازر خودروهای وارداتی می‌گیرد، هنوز هم خودروهای کره‌ای وضعیت فروش خوبی در ایران دارند. این به شرایط خاصی برمی‌گردد که بر بازار کشورمان حاکم است و به برخی از برندها پاداش مضاعفی را اعطاء نموده که در سال‌های اخیر نمونه بارز آن را می‌توان در غلبه کیا هیوندای بر رقای ژاپنی دید. با اینکه برند رنو و برخی از رقبای آلمان هم اخیرا پای به بازار خودرو گذاشته‌اند ولی در بازار بی سروسامان وارداتی‌ها، کماکان این کره‌ای هستند که در غیاب رقبای آمریکایی و نیز حضور نه‌چندان قدرتمند اروپایی‌ها، دست برتر را از آن خود نموده‌اند.

اوتلندر 2017 بخریم یا هوندا سی آر-وی 2015؟

به گزارش فرادید ، این بین در طول سه سال اخیر یک خودرو در بازار حضور داشته که به حقش نرسیده و آن چیزی جز شاسی بلند مشهور هوندا سی‌آر-وی نیست. این خودرو که در ایران در مدل‌هایی با کارکرد کمتر از 10 هزار کیلومتر چیزی نزدیک به 250 میلیون تومان قیمت دارد، در مقایسه با رقبای کره‌ای خودرویی جذاب به نظر می‌رسد و در زمینه طراحی، راحتی و هندلینگ محصول هم‌وطنش یعنی میتسوبیشی اوتلندر را به چالش می‌کشد. ببینیم در این آزمایش کوتاه کدامیک از دو خودروی هوندا سی‌آر-وی مدل2015 و میتسوبیشی اوتلندر 2017 دست بالا را دارد؟

اوتلندر 2017 بخریم یا هوندا سی آر-وی 2015؟

هوندا سی‌آر-وی، غریبه ژاپنی

قضاوت‌ها در باره سی‌آر-وی بسیار متناقض است و گروهی این خودرو را زیبا و گروهی بدقواره میدانند. به دور از هرنوع جانبداری و از نظر اصول طراحی، مدل CR-V یکی از محصولات خوش‌سیمای برند هونداست. ترکیب چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جلو که ساختاری پلکانی دارد به خوبی روی هم سوار شده تا پوزه سی آر-وی را خشن و جذاب‌تر از همیشه نماید. خطوط و منحنی‌های فراوانی در بدنه آن وجود دارد که وجود همین امر نیز به‌تنهایی توانسته ظاهر بسیار شیکی را برای آن تدارک ببیند. چیدمان بخش عقب این خودرو در نوع خودش اصیل و کاربردی است و به خوبی با خطوط موجود در سقف این خودرو ادغام و قالب‌ریزی شده است.مشاهده داشبورد آن تأثیرات دوگانه‌ای را بر ذهن مشتری باقی می‌نهد و مهم‌تر آنکه، به نحو رضایت بخشی هم از مواد نرم در آن استفاده گردیده است.

صندلی‌ها و نیز فضای موجود در کابین این خودرو امتیازات بالایی را از آن خود می‌نمایند. البته که با طول 4.58 متر حدود 11 سانتی‌متر از اوتلندر کوتاه‌تر است ولی در اتاق فضای کافی برای پای سرنشینان و بار مسافران وجود دارد. مدل استاندارد این خودرو از تجهیزات کافی و مناسبی بهره می‌برد ضمن اینکه سنسورهای پارک خودرو، صندلی‌های چرمی، دوربین دید عقب، سیستم رصد نقاط کور خودرو و همچنین سیستم حرکت بین خطوط موجب می‌شود تا سی‌آر-وی خودرویی تکنولوژیک باشد. هوندا به لطف یک پیشرانه 2400سی‌سی بی‌صدا که مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها هم هست، از توانی معادل 185 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 245 نیوتن‌متر سود برده و کششی مناسب را عاید راننده می‌کند گرچه جعبه‌دنده خودکارو CVT که نیرو را به چرخ‌های جلو و یا هر4چرخ این خودرو منتقل می‌کند در زمینه رانندگی اسپورت چندان راهگشا نیست.

میتسوبیشی اوتلندر، انتخاب خاص

یکی از محصولاتی که توانسته میتسوبیشی را از وضعیت مالی نامتعادلش نجات دهد کراس‌اوور اوتلندر است که با ورود میتسوبیشی به بخش بیش‌ازحد رقابتی و سودآور کراس‌اوورهای متوسط توانسته سهمی بالغ بر 200 هزار دستگاه را در سال عاید این برند ژاپنی نماید. در مقایسه با نسل قبل، ظاهر اوتلندر به لطف جلو آمدن ستون A ازنظر بصری جذاب‌تر و تهاجمی‌تر شده است، اما واقعیت این است که اوتلندر 2017 بیش از همیشه بهبود داشته و سازنده مخصوصا روی کاهش سروصدای اتاق و لذت رانندگی تمرکز بیشتری به خرج داده است.در فضای اتاق ما با یک طرای کلاسیک مواجهیم.

میتسوبیشی با طول دقیق 4.69 متر از ابعادی بزرگتر از هوندا برخوردار است. میتسوبیشی گرچه در ظاهر خودروی پیشرویی نیست ولی اتاقی با کیفیت ساخت بالا تحویل مشتریان می‌دهد و به جای پلاستیک خشک از مواد نرم‌ و با کیفیت استفاده کرده است. وجود تجهیزات مناسب نظیر گرمکن و سردکن، سانروف، سیستم کی‌لس استارتر و کروزکنترل، ما شاهدقطعات چوب مصنوعی در داشبورد و جاهای دیگر و نیز استفاده از پوشش براق مشکی پیانو در کابین توانسته محیط جالبی را برای مسافران اوتلندر فراهم کند. موتور 2.4 لیتری اوتلندر بدون تغییر نسبت به سال گذشته از170 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن مترگشتاور سود برده که به خوبی از پس وزن1450 کیلوگرم بدنه برمی‌آید. هندلینگ خودرو خوب بوده و گرچه در ابتدای حرکت به نظر می‌رسید کمی آهسته عمل می‌کند ولی این موضوع سریعا رفع شده و خودرو به خوبی شتاب می‌گیرد ضمن اینکه این شاسی‌بلند ژاپنی آشکارا ثبات و پایداری بیشتری در مانورهای سخت دارد.

نتیجه

آیا هوندا سی‌آر-وی مدل 2015 علیرغم همه معضلاتش در زمینه خدمات پس از فروش، در بازه قیمتی 250 تا 300میلیونی می‌تواند اوتلندر سرسخت میتسوبیشی را شکست دهد؟ هوندا جای کوچکتر و ظاهر مدرن‌تری دارد و آرامش اتاقش بیشتر است اما ذاتا یک اس‌یووی به معنی دقیق کلمه نبوده و بیشتر سدانی با اتاق مرتفع است که کیفیت ساخت بالایی دارد.

اوتلندر 2017 بخریم یا هوندا سی آر-وی 2015؟

این خودرو متاسفانه در ایران با مشکلات عمده‌ای مثل نبود قطعات و خدمات پس از فروش دست و پنجه نرم می‌کند که کار را برای استفاده از سی آر-وی سخت می‌کند. میتسوبیشی اما به خوبی توانسته از طریق شبکه نمایندگی رسمی خود در ایران زمینه ارائه خدمات و تامین قطعات را فراهم کرده و اس یووی جان‌سخت، جادار و بزرگ اوتلندر را به یکی از نمادهای خود در ایران تبدیل کند. انتخاب با شماست اما اگر دست ما بود، اوتلندر را به شما پیشنهاد می‌دادیم مخصوصا که به تازگی مدل هیبریدی آن هم وارد بازار ایران شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید