جدایی خریداران از بازار خودرو

جدایی خریداران از بازار خودرو

الان بهترین فرصت برای خرید لوزی ژاپنی است چرا که نماینده رسمی این برند در ایران خودروهای خود را با کمترین تغییرات قیمتی به بازار عرضه می‌کنند. بر این مبنا ای‌اس‌ایکس و اوتلندر دو خودرو موفق میتسو بهایی 259 و 340 میلیونی دارند که در مقایسه با رقبا واقع‌ ارزان به نظر می‌رسند.

کد خبر : ۵۷۰۲۶
بازدید : ۲۷۴۴

فرادید | در حالی که پیش‌بینی می‌شد با ورود برندهای ارزان‌سازی مثل فولکس به ایران، خریداران سنتی محصولات پژو و رنو بتوانند خودروهای ارزان و ایمن آلمانی سوار شوند، شوک دلار و افزایش تعرفه‌ها کار را برای خرید چنین محصولاتی نه سخت که غیرممکن کرده است به شکلی که هم اینک خرید خودروهای فولکس‌واگن برای طبقات نسبتا مرفه جامعه هم به یک رویای دور و گنگ تبدیل شده است. به غیر از فولکس، برندهایی مثل تویوتا، هیوندای، کیا و مینی هم رشد عجیب و غریبی در زمینه قیمت داشته این اتفاق دامان اغلب خودروها را گرفته و چند پله قدرت خرید متقاضیان محصولات وارداتی را به عقب رانده است.

جدایی خریداران از بازار خودرو
به گزارش فرادید ، ظهور این وضعیت و بروز گسترده گرانی روی همه برندها به یکسان تاثیر نگذاشته و برای برخی خریداران هنوز گزینه‌های جالبی در بین خودروهای وارداتی وجود دارند. مرور قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی از افزایش 75 تا 90 درصدی قیمت اغلب خودروهای وارداتی در مقایسه با اردیبهشت 95 حکایت دارد. این گزارش را مستقیم از بازار خودرو بخوانید.

رونق خرید تویوتا پریوس
سدان‌های کوچک همیشه برای خانواده‌های ایرانی مهم و محبوب بوده‌اند و در مقطع فعلی که نمونه‌های کره‌ای این رده از بازار مثل هیوندای الانترا و کیا سراتو در مرز قیمت 230 میلیونی قرار دارند، خرید نمونه‌های کم‌کارکرد تویوتا ریوس هیبریدی به شدت رونق گرفته است.

جدایی خریداران از بازار خودرو

تویوتا پریوس تیپA هم‌اینک در نمونه صفر کیلومتر قیمتی 210 میلیونی دارد

رویای خرید فولکس‌واگن
علیرغم اینکه این برند آلمانی با تنها 2 محصول در بازار ایران به صورت محدود حاضر است ولی هیچ یک از برندهای اقتصادی بازار وارداتی‌ها، رشد قیمتی مانند فولکس را تجربه نکرده‌اند. محصول تیگوان این برند هم‌اینک در مرز 555 میلیون تومان خرید و فروش می شود در حالی که اینروزها گالری‌های پایتخت مدل سدان پاسات را به اندک مشتریانی که در بازار مانده‌اند 440 تا 450 میلیون تومان می‌فروشند.

جدایی خریداران از بازار خودرو

فولکس پاسات در بازار بهایی گزاف معادل 410 میلیون تومان دارد

گرانی محصولات پژو
باورش سخت است اما خودروهای نفروشی مثل 301 هم متقاضی پیدا کرده و با توجه به بهای 95 میلیونی قبلی تا مدتی با رونق بازار مواجه شد‌ند. حالا اما با رسیدن بهای این خودرو به بیش از 103 و نیز صعود قیمت 508 سدان به بیش از 260 میلیون تومان محصولات شیر فرانسوی بیش از هر زمانی دور از دسترس به نظر می‌رسند. این پرش قیمتی در حالی رخ داده که مدل 2008 مونتاژ ایکاپ در بازار پایتخت فعلا بهایی 147 میلیون تومانی به خود گرفته است.

جدایی خریداران از بازار خودرو بهای پژو 2008 فعلا روی 148 میلیون تومان متوقف شده است

هیوندای پرواز کرد
سانتافه همچنان محبوب است و خبر بد برای طرفداران سری فول‌آپشن این خودروی کره ای قیمت 420میلیونی است که چندان هواداری هم ندارد! در عین حال الانترا، توسان و سوناتا هیبرید 2018 جی ال‌اس پلاس هم فعلا با قیمت‌های وحشتناک 228، 310 و 370 میلیون تومان خریداران را ناامید کرده‌اند.

جدایی خریداران از بازار خودرو

شائبه تولید هیوندای توسان در کرمان باعث شده تا قیمت این خودرو از مرز 310 میلیون تومان عبور نکند

کیا و قیمت‌های مخدوش
قیمت اسپورتیج کراس‌اوور زمخت کیا 360 میلیون تومان و بهای سورنتو شاسی‌بلند قدرتمند کره ای به محدوده 445 میلیون تومان رسیده است ضمن اینکه دو سدان این شرکت یعنی سراتو و اوپتیما هم به ترتیب230 و 341 میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند.

جدایی خریداران از بازار خودرو

کیا اوپتیما jf مدل 2018 فعلا در بازار قیمتی 340 میلیونی دارد

وقت خرید میتسوبیشی است!
الان بهترین فرصت برای خرید لوزی ژاپنی است چرا که نماینده رسمی این برند در ایران خودروهای خود را با کمترین تغییرات قیمتی به بازار عرضه می‌کنند. در عین حال برخی خبرها از خروج میتسوبیشی از بازار ایران به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا حکایت دارد. این خبر اگر صحت داشته باشد احتمالا تولیدات این برند نیز به زودی گران می‌شود. علاقمندان میتسو بهتر است هر چه زودتر از فرصت فعلی استفاده کرده و تا بازار میتسو با شوک مواجه نشده به سراغ دو شاسی‌بلند محبوب این برند بروند. بر این مبنا ای‌اس‌ایکس و اوتلندر دو خودرو موفق میتسو بهایی 259 و 340 میلیونی دارند که در مقایسه با رقبا واقع‌ ارزان به نظر می‌رسند.

جدایی خریداران از بازار خودرو

با اینکه اغلب رقبای اوتلندر بیش از 400 میلون تومان قیمت دارند، بهای این خودرو فعلا روی عدد 340 میلیون تومان متوقف شده است

نیسان را فراموش کنید!
بهای خودروهای نیسان هم به شکل عجیبی رشد کرده است. سازنده ژاپنی که توسط یک واردکننده عمانی به بازار ایران عرضه می‌شود در نمونه‌های 2017 و 2018 ایکس تریل به ترتیب قیمتی 350 و 375 میلیون تومانی یافته است ضمن اینکه غورباقه کوچک و محبوب این شرکت هم با رشدی 20 میلیونی، هم‌اینک در تریم اسپورت بیش از 245 میلیون تومان قیمت دارد.

جدایی خریداران از بازار خودرو

مدل 2017 نیسان ایکس تریل در بازار بهایی 350 میلیون تومانی دارد

رنو صعود باثبات
دو محصول پرفروش رنو در ایران در زمینه رشد قیمت با ثبات عمل کرده و کمتر از رقبا با افزایش بها مواجه شده‌اند. تالیسمان و کولئوس در بازار امروز تهران به ترتیب 300 و 400 میلیون تومان قیمت دارند. داستر دو دیفرانسیل هم در تریم فول بهایی 180 میلیون تومانی به خود گرفته است.

جدایی خریداران از بازار خودرو

رنو تالیسمان رسما با 300 میلیون تومان قیمت گران‌ترین سدان تاریخ رنو در ایران است

کابوس مینی
واقعا کابوس است. خودرویی که نهایتا باید بهایی کمتر از 250 تا 300 میلیون تومان (با وجود همه تعرفه‌ها و گرانی دلار و ..) داشته باشد، فعلا در سه مدل کوپر اس، کانتری‌من و کلاب‌من به ترتیب از قیمت 590، 635 و 680 میلیون تومان برخوردار شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید