تصاویر/ ماشین عروسی شاهزاده انگلیس چه بود؟

تصاویر/ ماشین عروسی شاهزاده انگلیس چه بود؟

بهترین سمبل برای این مراسم، ماشین عروس بود. هری و مگان سوار بر یک جگوار الکتریکی به مهمانی شام عروسی رفتند.

کد خبر : ۵۷۰۸۰
بازدید : ۲۲۰۷

تصاویر/ ماشین عروسی شاهزاده انگلیس چه بود؟

مراسم عروسی شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا و مگان مارکل، هنرپیشه آمریکایی، ترکیبی از رسوم سنتی خانواده سلطنتی و نوآوری‌هایی بود که به انتخاب زوج جوان در مراسم گنجانده شده بود. بهترین سمبل برای این مراسم، ماشین عروس بود. هری و مگان سوار بر یک جگوار الکتریکی به مهمانی شام عروسی رفتند.

جگوار این ماشین را سال گذشته براساس مدل کلاسیک ائی-تایپ ساخت. ائی-تایپ یکی از مشهورترین خودرو‌های کلاسیک جهان است که از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۵ ساخته شد. هنگامی که این خودرو به بازار عرضه شد، انزو فراری، بنیانگذار کارخانه فراری آن را 'زیباترین ماشین جهان' خواند.

تصاویر/ ماشین عروسی شاهزاده انگلیس چه بود؟

سال گذشته بخش خودرو‌های کلاسیک جگوار، با هدف پیوند زدن گذشته پرافتخار شرکت با آینده، یک مدل ۱۹۶۸ ئی-تایپ را به قوای محرکه الکتریکی مجهز کرد که برای مدل‌های جدید این کارخانه ساخته شده است. این همان ماشینی است که زوج جوان برای عروسی خود کرایه کردند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این ماشین ۵.۵ ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۲۷۰ کیلومتر حرکت کند. قیمت ماشین ۳۵۰ هزار پوند (حدود ۴۷۰ هزار دلار) است.

جگوار تنها ماشین عروس مراسم نبود. مگان مارکل، با یک رولزرویس فانتوم ۴ به مراسم عقد در کاخ ویندزور رفت. این ماشین یکی از هجده دستگاهی است که رولزرویس بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ ساخت. ملکه بریتانیا هنگامی که هنوز به سلطنت نرسیده بود این ماشین را گرفت و اکنون یکی از ۱۶ مدل موجود در جهان است.

تصاویر/ ماشین عروسی شاهزاده انگلیس چه بود؟

شاهزاده فیلیپ، برادر هری و همسرش کیت، هفت سال پیش با همین ماشین به مراسم عقد خود رفتند. ملکه برای رفتن به مراسم عقد بر بنتلی سوار بود که این کارخانه در سال ۲۰۰۲ به مناسبت پنجاهمین سالگرد سلطنتش به او هدیه داد.

منبع: بی بی سی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید