چگونه مشکلات را حل کنید؟

چگونه مشکلات را حل کنید؟

گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد با والدین یا دوستان خود به مشکلاتی بر خورده اید، و بدون هیچ توجهی به اینکه چه کاری انجام می‌دهید، نمی‌توانید به درستی کار کنید.

کد خبر : ۵۷۲۳۹
بازدید : ۵۰۲۷
فرادید | گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد با والدین و یا معملمان خود به مشکلاتی بر خورده اید، و بدون هیچ توجهی به اینکه چه کاری انجام می‌دهید، نمی‌توانید به درستی کار کنید. بهترین کاری که باید بکنید این است که قبل از مواجهه با چنین مشکلاتی از بروزشان جلوگیری کنید. همیشه صفحه‌ای جدید از زندگی برای شروع دوباره باز است. چیز‌های زیادی هستند که سبب افزایش اعتبار شما می‌شوند. تنها در ابتدا باید تلاش را پیشه کار خود کنید و بدانید ارزشش را دارد.

گام اول - فعال بودن
۱- به یک تیم ورزشی ملحق شوید. این تیم ممکن است در مدرسه یا در اجتماع باشد، روشی عالی برای خلاصی از شر مشکلات. این که در حال بازی فوتبال، بسکتبال یا بیس بال باشید و ملاقات شخصیت‌های محبوب ورزشی شیوه‌ای عالی برای دوری از بروز مشکل است. نیازی نیست حتما فردی مانند لبران جیمز باشید، کافی است به تیم ورزشی بپیوندید و با اعضای گروه ارتباط بر قرار کنید.

• همچنین ممکن است به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شوید و انرژی بیشتری صرف ورزش کنید.

• پیوستن به یک تیم ورزشی، تمرین هفتگی به شما کمک می‌کند تا انرژی خود را بازیابید و سلامت خود را تقویت کنید، از هدر رفتن انرژی به نحوی اشتباه جلوگیری کنید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۲ - پیوستن به یک گروه آموزشی. اگر ورزش جزو برنامه هایتان نیست، بهتر است عضو یک آموزشگاه شوید، حال از طریق مدرسه، یک سازمان اجتماعی و یا بسیاری موارد دیگر. می‌توانید عضو کارگاه هنری، شطرنج، کلاس‌های فرانسوی و آشپزی شوید. یا هر کلاس دیگری که علاقه‌مند یادگیری مهارت هایش هستید، این مسئله سبب افزایش قدرت تمرکز می‌شود.

• هنگامی که برای اولین بار به گروه می‌پیوندید، احساس شور و شعف بیشتری خواهید کرد.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۳ - برای مشارکت‌های داوطلبانه ، داوطلب شوید. یکی دیگر از روش‌های عالی برای رهایی از شر مشکلات ، یاری رساندن به دیگران است. ممکن است خیلی به اطراف خود توجه نکرده باشید و برای کمک رسانی دچار تردید شوید، اما گاهی اوقات واقعا نیازمند وقت گذرانی با نیازمندان هستید. اگر خیلی جوان هستید می‌توانید به تنهایی کمک‌هایی را به نیازمندان ارائه دهید؛ و یا به یک گروه و رویداد داوطلبانه بپیوندید، به عنوان نمونه برای پاکسازی یک منطقه از زباله‌ها اقداماتی انجام دهید. چیزی را بیابید که برای تان مفهوم دارد.
یکی از روش‌های رهایی از شر مشکلات، یاری رساندن به دیگران است.
• اگرچه مجبور نیستید برای همیشه در این رویداد‌ها شرکت داشته باشید، اما انجام چند کار داوطلبانه شاید خیلی هم بد نباشد.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۴ - کتاب بخوانید. کتاب خواندن می‌تواند دایره واژگان، مهارت‌های درکی شما را تقویت کند و جهان را جور دیگری ببینید. اگر کتاب بخوانید، مطمئنا کمتر در مسیر‌های اشتباه قرار می‌گیرید و از بروز مشکلات جدید جلوگیری می‌کنید. در یک داستان غرق می‌شوید و ساعت‌ها در دنیای کاملا جدید می‌گذرانید - و جهانی را می‌بینید که شما تنها ناظرش هستید. هر شب ۲۰ دقیقه قبل از خواب کتاب بخوانید.

• انواع کتاب‌ها، از تخیلی گرفته تا فانتزی و ژانر‌های گوناگون، هر کدام که مورد علاقه تان است.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۵ - چیز جدیدی خلق کنید، روشی عالی برای خلاصی از مشغله‌های فکری. می‌توانید یک بازی جدید بنویسید و با دوستان خود انجام دهید، یا یک داستان، طراحی طرحی خلاقانه، ساخت یک گلدان سرامیکی و یا تزئین اتاق خود تان. با استفاده از قوه تخیل چیز جدیدی ایجاد کنید، هدف اصلی استفاده از انرژی شما است.

• حتی می‌توانید در یک کلاس هنری پس از مدرسه ثبت نام کنید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

گام دوم - تاثیرات مثبت
۱ - غرایز خود را دنبال کنید. ممکن است در گذشته دچار مشکلاتی شده باشید و تا به غرایز خود را دنبال نکرده باشید. اگر به صورت غریضی احساس می‌کنید یک ایده بد است و یا اینکه فرد ارزش بر قراری ارتباط را ندارد، به آن‌ها اعتماد کنید و از انجامش دوری جویید. اگر حس می‌کنید چیزی اشتباه است، اما دلیل اصلی آن را نمی‌دانید، پس احتمالا به صورت شانسی درست حس زده باشید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۲ - صرف وقت با خانواده. تا زمانی که در کانون گرم خانواده هستید و در آن به شدت احساس امنیت و دوستی می‌کنید، بهتر است بیشتر وقت خود را در کنار آنان بگذرانید. تاثیرات و دریافت انرژی مثبت می‌تواند در کنار آن‌ها بهترین اثر بخشی را داشته باشد. بسیار حائز اهمیت است که با اعضای خانواده تان پیوند سالم بر قرار کنید.
هنگامی که در کنار خانواده زمان را سپری می‌کنید، دیگر فرصتی برای ایجاد مشکلات وجود نخواهد داشت

• هنگامی که در کنار خانواده زمان را سپری می‌کنید، دیگر فرصتی برای ایجاد مشکلات وجود نخواهد داشت، اینطور نیست؟ زمان بیشتری را در کنار خانواده بگذرانید و زمان کمتری را صرف جستجوی مشکلات کنید.

• یک برنامه هفتگی برای خود ایجاد کنید. زمانی برای کمک به خواهر و یا برادر کوچک خانواده اختصاص دهید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۳ - دوری جستن از دوستان ناباب. افرادی که ممکن است برای شما مشکل ایجاد کنند و در ابتدا بهترین دوست تان خواهند بود. در صورتی که این طور است، بهتر است دوستی تان را پایان بخشید و دوست‌های جدیدی پیدا کنید. مطمئنا مواجهه با مشکلات در کنار دوستان بحث جداگانه‌ای است. وقت آن رسیده که افرادی که موجب آسیب رسانی به اعتبار و شهرت شما می‌شوند را ترک کنید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۴ - دوستانی که تاثیری مثبت دارند. دوستان خوبی برای خود پیدا کنید و هدف‌های مشخص بر قراری ارتباط را بیابید تا زندگی مثبتی داشته باشید. ممکن است پیدا کردن چنین دوست‌هایی کمی سخت باشد، اما مطمئنا افراد محبوب و دوست داشتنی را در مدرسه، محله و کلاس‌های متفرقه خود می‌یابید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۵ - ایجاد ارتباط مثبت با دبیران و استادان. یکی دیگر از راه‌های عالی برای خلاصی از شر مشکلات، ایجاد پیوندی قوی با دبیران و یا حداقل برخی از آن‌ها است. این به معنای شیرین کاری نیست، منظور این است که دانش آموز خوبی باشید و به موقع در کلاس حضور پیدا کنید و در صورت نیاز برای کمک اضافی، دست به کار شوید.

• یک روش عالی برای دوری از بروز مشکلات، ایجاد ارتباط مثبت با دبیران است تا از مجازات و تنبیه‌های احتمالی پیشگیری کنید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۶ - پیدا کردن الگویی که به دنبال آن هستید. یافتن الگوی محبوب می‌تواند به شما در جهت دستیابی به موفقیت و تصمیم گیری‌های درست کمک کند. الگوی زندگی شما می‌تواند پدر و یا مادر، خواهر بزرگ‌تر، یکی از دبیر‌های تحصیلی، یک دوست خانوادگی، پدر بزرگ و یا هر فرد الهام بخش دیگری باشد، می‌توانید از آن‌ها برای طی مسیری درست و هدفمند مشاوره بگیرید.

• الگویی که در دسترس است و مرتبا می‌توانید کار‌های او را دنبال کنید. مهم است شخصی را بیابید که شما را تحسین می‌کند. این بدین معنا نیست که الگوی تان باید کامل باشد - حتی اگر مسیری را اشتباه طی کرد از تجربه شان بیاموزید و مسیر بهتر را پیش بگیرید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

گام سوم - اجتناب از نزاع
۱ - سخن چینی نکنید. یکی دیگر از روش‌ها اجتناب از شایعه پردازی است. شایعاتی پیرامون اطرافیان خود شنیده اید و ناگهانی به گوش آن فرد می‌رسد. بهتر است بر روی صفات مثبت افراد تمرکز کنید، حتی اگر به نظر تان صفات خوبی ندارند.

• اگر در مورد صفات ناشایسته یک فرد با آشنایان صحبت کنید، احتمال بیشتری برای سخن چینی گفته‌های تان وجود خواهد داشت.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۲ - سعی کنید با افراد غیر منطقی وارد بحث نشوید. یکی از دلایلی که ممکن است باعث بروز مشکلات شود، نیاز شما برای توضیح دادن در مقابل افرادی که تمایلی به گوش دادن ندارند است. دوری از چنین افرادی شاید بهتر باشد. مقاومت در برابر اصرار پیاپی و مداوم آن‌ها برای اثبات حرف شان بیهوده خواهد بود، در عوض فاصله‌ای بین چنین دوستی آزار دهنده با ایجاد کنید، اینگونه بسیار سودمند‌تر خواهد بود.

• آوردن استدلال گوناگون برای افرادی که تمایلی به گوش ندادن، صرفا کاری بیهوده است.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۳ - از دعوا کردن اجتناب کنید. ممکن است در بچگی همیشه با همه درگیر می‌شده اید و این روش را ساده‌ترین راه حل می‌یافتید. اما اگر واقعا می‌خواهید از بروز مشکلات پیشگیری کنید، باید شیوه مبارزه عاقلانه را یاد بگیرید. اگر فردی تلاش می‌کند تحریک تان کند و مدام شما را به مبارزه می‌طلبد، ابتدا نفسی عمیق بکشید، از محیط دور شوید تا کمی آرام گیرید. به همین ترتیب، دفعه بعدی که در چنین شرایطی قرار می‌گیرید برای اینکه روز خود را خراب نکنید و به مشکل نیندازید، به خود یاد آوری می‌کنید که نفسی عمیق بکشید و از محل دور شوید.

• به معنایی تنها محل را ترک کنید و دور شوید. این امر به هیچ عنوانی مفهوم بز دلی ندارد - اتفاقا نشانه هوشمندی شما است.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۴ - با همه مودبانه بر خورد کنید. مهربانی و مودبانه عمل کردن می‌تواند راهی برای دوری کردن از مشکلات باشد. ایجاد رفتار‌های مثبت و اجتماعی خوب در طول زندگی در از بین بردن مشکلات کمک فراوانی می‌کند.

• با اعضای خانواده تان نیز با عطوفت و مهربانی رفتار کنید.

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

۵ - مراقبت از خود. به اندازه کافی استراحت کنید، سه وعده غذایی سالم بخورید و هر روز ورزش کنید. مراقبت از سلامتی به این معنی است که به ذهن خود استراحت دهید و بازدهی اش را ارتقا ببخشید، در این صورت احتمال کمتری وجود دارد که خود را به مشکل بیندازید. به عنوان مثال اگر خیلی خسته و گرسنه باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که به فردی بالغ توهین کنید.

• اگر بر روی رفاه و سلامت بدن خود متمرکز شوید، مطمئنا کمتر به دردسر خواهید افتاد!

چند توصیه برای خلاصی از شر مشکلات

منبع: wikihow
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید