حسین هدایتی؛ هیاهوی تاجر سرخپوش و ثروت بی‌پایان

حسین هدایتی؛ هیاهوی تاجر سرخپوش و ثروت بی‌پایان

.نام حسین هدایتی از اوایل دهه ۸۰ سر زبان‌ها افتاد. زمانی که دعوا بین علی پروین و اکبر غمخوار، مدیرعامل وقت پرسپولیس بالا گرفت. تا قبل از آن همیشه سایه علی پروین روی نام پرسپولیس سنگینی می‌کرد و او به عنوان سرمربی یا مدیر فنی (که به تعبیر خود على پروین یعنی کشک) همیشه در کنار تیم حضور داشت. وقتی غمخوار مدیرعامل پرسپولیس شد و وینگو بگوویچ را سرمربی پرسپولیس کرد دیگر جایی برای اسطوره چشم آبی قرمز‌ها نبود.

کد خبر : ۵۷۴۳۷
بازدید : ۱۴۱۰۳
حسین هدایتی و ثروت بی‌پایان
حسین هدایتی
على رستگار | حسین هدایتی را همه با پول هایش برای پرسپولیس می‌شناسند. حداقل ۱۵ سال است که نام او در فوتبال ایران شنیده می‌شود. خیلی از آدم‌های متمول به فوتبال ایران آمدند و رفتند، اما او مانده. هنوز هم برای پرسپولیس ریخت و پاش می‌کند و در خانه مجلل اقدسیه با ستاره‌های پرسپولیس عکس دسته جمعی می‌گیرد.
کنجکاوی در مورد میزان ثروت او از سوژه‌های مور علاقه رسانه هاست و انگار خودش هم خیلی ابایی ندارد از این موضوع صحبت کند.
در تمام این سال‌ها او البته وارد مجادلات سهمگینی هم با فوتبالی‌ها شده. مورد آخر همین درگیری اش با کارلوس کی روش است. «دلال» لقبی است که او به سرمربی تیم ملی داده و خیلی تندتر از آنچه تصور می‌کردیم به ادعا‌های اخیر کی روش واکنش نشان داده. این شما و این ۱۰ پرده از پیدا و پنهان زندگی مالک مرموز استیل آذین.
بیشتر بخوانید:
1.نام حسین هدایتی از اوایل دهه ۸۰ سر زبان‌ها افتاد. زمانی که دعوا بین علی پروین و اکبر غمخوار، مدیرعامل وقت پرسپولیس بالا گرفت. تا قبل از آن همیشه سایه علی پروین روی نام پرسپولیس سنگینی می‌کرد و او به عنوان سرمربی یا مدیر فنی (که به تعبیر خود على پروین یعنی کشک) همیشه در کنار تیم حضور داشت. وقتی غمخوار مدیرعامل پرسپولیس شد و وینگو بگوویچ را سرمربی پرسپولیس کرد دیگر جایی برای اسطوره چشم آبی قرمز‌ها نبود.
در این مقطع حسین هدایتی وارد گود شد. باشگاه استیل آذین را بنا کرد و پروین شد نماینده تام الاختیار او. تجربه استیل آذین، اما موفق نبود و برند هدایتی آنطور که دلش می‌خواست جا نیفتاد. فاز بعدی حرکت هدایتی برای رسیدن به شهرت بذل و بخشش‌های او در تیم محبوبش بود تا جایی که رسانه‌ها به او لقب عابر بانک دادند.
در مورد شیوه پولدار شدن حسین هدایتی سه روایت وجود دارد.
در تمام این سال‌ها هر زمان مدیران باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن به مشکل خوردند هدایتی مثل قهرمان‌های حماسی وارد میدان شده و گره مشکل را باز کرده. به همین دلیل هم کمتر بازیکن قدیم و جدید پرسپولیس را پیدا می‌کنید که عکس مشترک با او نداشته باشد.
2. در مورد شیوه پولدار شدن حسین هدایتی سه روایت وجود دارد. یکبار در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته بود در سال ۱۳۵۸ فعالیت اقتصادی اش را با ۱۳ هزار تومان شروع کرده.

سال ۵۸ دو دستگاه پرس خریدم و گذاشتم در مغازه و واشر‌ها و لولا‌های کابینت می‌زدم. یواش یواش کارم را گسترش دادم و رفتم توی کار تولیدات تزئینات پرده. بعدش ۱۱ هزار متر سوله در شهرک صنعتی علی آباد خریدم.» روایت دوم این است که اصلا او در یک خانواده متمول به دنیا آمده.
پدرش یک کارخانه دار بوده ساکن محله دولاب تهران روایت سوم برداشتی است از مصاحبه‌ای از او در سال ۹۳ که تصاویرش با لباس نظامی در دهه ۶۰ منتشر شد و اینک با تکیه بر ارتباطات خوبش و البته هوش و ذکاوتش توانسته ثروت قابل توجهی جمع کند.
او توضیح داد که عیدی در پایان سال به مبلغ ۲۵ هزار تومان را برداشته و سکه خریده و، چون پول آن نهاد نظامی بر کت داشته به سود سرشاری روی سکه‌ها رسیده..... او یکبار هم در گفت و گو با روزنامه خراسان گفته بود از خریدوفروش زمین در خاوران و لواسان پولدار شده.
3. بعضی رسانه‌ها حسین هدایتی را یکی از ۱۰ ثروتمند اول ایران معرفی می‌کنند. در مورد میزان ثروت او تخمین دقیقی وجود ندارد. خودش یکبار چند سال پیش گفته بود ۲۵ هزار میلیارد تومان ثروت دارد. جای دیگری هم گفته بود ۸۲ هزار میلیارد تومان ثروت اسمی دارد!
4. چرا حسین هدایتی این همه بریز و بپاش برای قرارداد بازیکن‌ها می‌کند و پولش را صرف پروژه‌های زیربنایی نمی‌کند؟ خودش می‌گوید من متولی فرهنگ و کار‌های زیربنایی کشور نیستم و این کار‌ها از یک نفر بر نمی‌آید. پولی هم که فارغ از حمایت از بازیکنان پرسپولیس خرج تیمداری کرده از این قرار است: در سال اول حضور استیل آذین در لیگ برتر هشت میلیارد تومان هزینه کرد و در سال دوم که تیم سقوط کرد ۱۵ میلیارد تومان.
در دوره‌ای که مالک ملوان بندر انزلی شدهم هشت میلیارد تومان هزینه کرد که سه میلیارد تومان هم برایش درآمدزایی داشت.
5. حسین هدایتی ادعا می‌کند علاوه بر ساخت حسینیه و مخارج مذهبی در امور خیریه هم دستی بر آتش دارد. در هفته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد تماس از سراسر کشور با او گرفته می‌شود و مردم از او کمک می‌خواهند؟

6. در مورد زندگی شخصی حسین هدایتی همین قدر می‌دانیم که دفتر کارش در اقدسیه تهران واقع شده که می‌گویند ۴۰ میلیارد تومان ارزش دارد. ساعتی که دستش می‌اندازد حدود ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد؛ یعنی با دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌شود: ۶۳۰ میلیون تومان. با خودرو‌های مختلفی از بنز تا مزدا دیده شده و تصاویر پراکنده‌ای هم از خانه مجلل او در اقدسیه تهران منتشر شده. حسینیه فاطمه الزهرا (س) متعلق به هدایتی است که در ایام عزاداری میزبان فوتبالیست‌ها و مداحان مشهور است. در سال ۹۴ خانه پدری حسین هدایتی به مزایده گذاشته شد. در آگهی مساحت این زمین ۱۱۲۵ متر مربع ذکر شده واقع در محله کاشانک تهران.
حسین هدایتی ادعا می‌کند علاوه بر ساخت حسینیه و مخارج مذهبی در امور خیریه هم دستی بر آتش دارد.
7. در مورد بدهی‌های حسین هدایتی حرف و حدیث زیاد است. او در سال ۹۳ اعلام کرد بدهی اش به سیستم بانکی کشور زیر ۱۰۰ میلیارد تومان است. ۱۰ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین، ۹ میلیارد تومان به بانک ملی و ۷۴ میلیارد تومان به بانک پارسیان.
این عین اظهارات خودش است. در آذرماه سال پیش، اما محمود صادقی نماینده تهران فهرستی از بدهکاران کلان به بانک سرمایه منتشر کرد که طبق آن حسین هدایتی ۱۰۲۹ میلیارد تومان فقط به بانک سرمایه بدهکار بود. محمد حسن نژاد، نماینده جلفا در مجلس هم در یک گفت و گوی رادیویی این میزان بدهی را تایید کرد. هدایتی در مقابل موضوع را تکذیب کرد و گفت: از صادقی شکایت می‌کند. به این ترتیب مجادله‌ای بین آن‌ها در گرفت که در نهایت هم مشخص نشد حق با کدام طرف دعوا بود.
8. در سال‌های اخیر تاکنون چندمرتبه اخبار پراکنده‌ای از بازداشت و آزادی حسین هدایتی منتشر شده که آخرین آن مربوط به زمستان سال ۹۵ است و او بعد از تحمل چند ماه حبس در مرداد ماه ۹۶ با وثیقه ۲۰۰ میلیاردی آزاد شد.
9. حسین هدایتی متولد ۱۳۴۲ در تهران است. چهار فرزند دارد که دو نفرشان خارج از کشور هستند. در سال ۹۴ که او متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس بود مشخص شد ۹۸ درصد سهام شرکت استیل آذین به نام دختر و پسر ۲۱ و ۲۳ ساله اوست. یکی از معروف‌ترین مجادلات هدایتی همین چندی پیش رقم خورد با علی اکبر طاهری، مدیرعامل سابق پرسپولیسنقش هدایتی در ماجرای مهدی طارمی و پولی که به او داده بود تا قراردادش را با تیم ترکیه‌ای فسخ کند که نکرد و در جیب خودش گذاشت را هم دیگر تکرار نمی‌کنیم که قصه پر غصه‌ای برای پرسپولیسی هاست.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید