دزدی با نام سرهنگ مواد مخدر!

دزدی با نام سرهنگ مواد مخدر!

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای برای چهاردهمین بار خبر داد. وی با جعل عنوان "سرهنگ پلیس مبارزه با موادمخدر" و با همدستی دو نفر دیگر، اقدام به سرقت و زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران کرده بودند.

کد خبر : ۵۷۴۷۳
بازدید : ۸۸۸

دزدی با نام سرهنگ مواد مخدر! معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای برای چهاردهمین بار خبر داد. وی با جعل عنوان "سرهنگ پلیس مبارزه با موادمخدر" و با همدستی دو نفر دیگر، اقدام به سرقت و زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران کرده بودند.

۲۹ فروردین ماه امسال دو برادر با مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر به مأموران اعلام کردند که دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید ۱۳۲ سفیدرنگ، تحت عنوان مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر اقدام به سرقت بیش از ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد آن‌ها کرده و متواری شده اند.

مال باختگان به مأموران گفتند: از پل عابر پیاده پایین آمده بودیم که ناگهان یک خودرو پراید ۱۳۲ سفیدرنگ با دو سرنشین دربرابر ما توقف کرد. سرنشین پراید پس از پیاده شدن به سمت ما آمد و ضمن معرفی خود به عنوان سرهنگ پلیس مبارزه با موادمخدر، ادعا کرد بر اساس گزارشی که به آنان رسیده است افرادی با مشخصات ظاهری ما در این منطقه اقدام به فروش موادمخدر می‌کنند و به این بهانه شروع به بازرسی ما کرد و در حالی که ۵۰۰ هزار تومان پول همراه ما را روی صندلی خودرو ریخته بود، از ما خواست تا کمی از خودروی آن‌ها فاصله بگیریم، اما در همین زمان او به سرعت سوار خودرو شد و به همراه راننده آن به سرعت از محل دور شدند و ما تنها موفق به یادداشت پلاک خودرو شدیم.

مأموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر با بهره گیری از شماره پلاک ارائه شده از سوی مال باختگان، اقدام به شناسایی مالک خودرو کردند و در ادامه مشخص شد خودرو به نام یک خانم ثبت شده، اما در اختیار همسر وی به نام اکبر. پ. ۴۵ ساله است که با شناسایی تصویر اکبر توسط دو شاکی پرونده، او توسط مأموران دستگیر شد. وی در تحقیقات اولیه با انکار انجام هرگونه سرقت، مدعی بود که قطعا مال باختگان شماره پلاک خودروی او را به اشتباه برداشتند، اما دو شاکی پرونده که دو برادر بودند، در مواجهه حضوری، وی را به صورت ۱۰۰ درصدی به عنوان راننده پراید در زمان سرقت، شناسایی کردند.

اکبر که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار، با پنج فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف نزاع و درگیری منجر به قتل عمـد، سرقت، اخاذی و ... شناسایی شد و درحالی که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به صراحت به ده‌ها فقره سرقت تحت عنوان مأمور با همدستی همراه خود به نام بابک ۳۹ ساله اعتراف کرد و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:در کمپ ترک اعتیاد با بابک آشنا شدم، در زمان سرقت ها، من راننده بودم و بابک نیز پس از شناسایی سوژه‌های مد نظر از خودرو پیاده می‌شد و سرقت‌ها را انجام می‌داد، پول حاصل از سرقت را به صورت مساوی با هم تقسیم می‌کردیم و گوشی‌های مسروقه را نیز بابک در کرج می‌فروخت.

با شناسایی تصویر بابک به عنوان سارق اصلی و شخصی که خودش را به عنوان سرهنگ پلیس مبارزه با موادمخدر به مال باختگان معرفی کرده بود، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان کرج، منطقه حیدرآباد کردند و در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه ضمن دستگیری وی، در همان بازرسی اولیه از محل دستگیری متهم، موفق به کشف تعداد زیادی گوشی تلفن همراه متعلق به افراد دیگر شدند.

همزمان با ورود کارآگاهان به داخل مخفیگاه بابک، یک دستگاه خودرو سمند نقره‌ای رنگ با پلاک مخدوش و ناخوانا به آن جا نزدیک شد که کارآگاهان پلیس آگاهی خودرو را متوقف و در بازرسی از داخل آن چندین دستگاه گوشی تلفن همراه راکشف و ضبط کردند، راننده سمند نیز به نام منصور. خ. ۳۵ ساله در همان لحظه دستگیری صراحتا به مسروقه بودن تمامی گوشی‌های تلفن همراه کشف شده اعتراف کرد و گفت که تمامی سرقت‌های خود را با همراهی بابک انجام داده و آخرین سرقت آن‌ها نیز چند ساعت قبل بوده است.

بابک نیز پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرد و گفت: بار‌ها به اتهام سرقت و همچنین کلاهبرداری در پوشش عناوین مختلف دستگیر و روانه زندان شدم و آخرین بار حدود سه سال پیش به جرم سرقت تحت پوشش مأمور به زندان رفتم و حدود سه ماه پیش از زندان آزاد شدم.

هنگام سرقت خودم را مأمور پلیس مبارزه با موادمخدر معرفی می‌کردم. سرقت‌ها را با خودروی پراید سفید ۱۳۲ متعلق به اکبر آغاز کردم، اما زمانی که اکبر دستگیر شد، ادامه سرقت‌های خود را این بار با همراهی منصور و با خودروی سمند نقره‌ای او از ساعت ۶ صبح تا ۱۰:۳۰ شب انجام می‌دادم.

منبع: روزنامه خراسان

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید