تاثیر گرم شدن زمین بر رابطۀ جنسی

گرم شدن کرۀ زمین یکی برزگترین خطراتی است که بشریت را تهدید می‌کند و علت بالا آمدن سطح آب دریاها، بروز سیل و خشکسالی است. حال مشکلی جدیدی را هم باید به این فهرست اضافه کنیم: کاهش نرخ زاد و ولد.

کد خبر : ۵۷۵۸
بازدید : ۱۷۶۹۵

فرادید | گرم شدن کرۀ زمین یکی برزگترین خطراتی است که بشریت را تهدید می‌کند و علت بالا آمدن سطح آب دریاها، بروز سیل و خشکسالی است. حال مشکلی جدیدی را هم باید به این فهرست اضافه کنیم: کاهش نرخ زاد و ولد.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، تحقیقات نشان می‌دهد که با بالا رفتن دما، مردم رغبت کمتری به داشتن رابطۀ جنسی نشان می‌دهند. یا همانطور که در گزارش "دفتر ملی پژوهشهای اقتصادیِ" آمریکا آمده، "بسامد رابطۀ جنسی" را کاهش دهد.

این پژوهش نشان می‌دهد که نه ماه پس از یک روز به خصوص گرم، نرخ زاد‌ و ولد به شکل معناداری کاهش می‌یابد و نسبت به زاد و ولدهای ناشی از یک روز خنک‌تر، 0.7 درصد کمتر است. این امر نشان می‌دهد که افزایش دما یا به کاهش باروری می‌انجامد، یا میل به رابطۀ جنسی را کاهش می‌دهد، و یا احتمالاً به شکل همزمان هر دو مورد را سبب شود.

محققان در این باره می‌گویند: "گرمای شدید منجر به کاهش قابل اندازه‌گیری در میزان زاد و ولد می‌شود. دماهای شدید می‌تواند بر دفعات رابطۀ جنسی تاثیر بگذارد. همچنین می‌تواند بر سطح هرمونها و میل جنسی نیز اثرگذار باشد. همچنین ممکن است دماهای بالا بر سلامت تولید مثل، یا کیفیت اسپرم در مردان یا تخمک‌گذاری در زنان تاثیر منفی داشته باشد."

اگرچه این تحقیق در ایالات متحده انجام شده، اما پیامدهای ذکر شده در آن ممکن است در کشورهای در حال توسعه حتی به شکل شدیدتری بروز کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید