وضعیت قرمز در بخش واردات خودرو

وضعیت قرمز در بخش واردات خودرو

دولت حالا با این ترفند می‌تواند ادعا کند هم تراز تجاری را بهبود داده و هم وضعیت واردات را به شکل مطلوب مدیریت کرده است گرچه خروج خودروهای خارجی و وارداتی از بازار می‌تواند به ادامه و حتی افزایش انحصار در صنعت اتومبیل ایران منجر شود و زمینه کاهش سطح رضایت مشتریان حاضر در بازار خودرو را فراهم کند.

کد خبر : ۵۷۶۷۰
بازدید : ۱۲۸۷
فرادید | کم کم وقت خداحافظی با خودروهای وارداتی ژاپنی، کره‌ای و بعضا اروپایی می شود. خروج خودرو از لیست کالاهای ضروری جهت دریافت ارز آخرین تقه دولت به در بدبختی واردکنندگان خودرو بود تا به این طریق کسب و کاری به بزرگی 10 تا 12 هزار میلیارد تومان در کمتر از یک سال مضمحل شده، چرخه‌های پویای خود را از دست داده و به سمت صفر میل کند! این بخش از تجارت کشور که همواره مالک حداقل 6 درصد بازار خودرو ایران بود حالا سهم بازار خود را کمتر از 3درصد می‌بیند که به معنی افت 50 درصدی این بخش مهم است.
به گزارش فرادید ، دولت حالا با این ترفند می‌تواند ادعا کند هم تراز تجاری را بهبود داده و هم وضعیت واردات را به شکل مطلوب مدیریت کرده است گرچه خروج خودروهای خارجی و وارداتی از بازار می‌تواند به ادامه و حتی افزایش انحصار در صنعت اتومبیل ایران منجر شود و زمینه کاهش سطح رضایت مشتریان حاضر در بازار خودرو را فراهم کند.
خروج خودروهای خارجی و وارداتی از بازار می‌تواند به ادامه و حتی افزایش انحصار در صنعت اتومبیل ایران منجر شود و زمینه کاهش سطح رضایت مشتریان حاضر در بازار خودرو را فراهم کند.
سانگ یانگ تیوولی و رنو داستر دو کراس‌اوور پرفروش بازار ایران

بی هیچ اغراقی در هیچ یک از سال‌های اخیر شرایط واردکنندگان خودرو به بدی امروز نبوده است. سطح معاملات به صفر رسیده و واردات نیز علیرغم نبود آمار دقیق به نظر کاهش شدیدی را تجربه کرده است. در حالی که در فروردین ماه سال 96 ما شاهر ورود بیش از 6هزار دستگاه خودرو به کشور بودیم و تا پایان ماه سوم نیز واردات خودرو از مرز 16 هزار دستگاه گذشت اما واردکنندگان خودروماه اول سال 97 را با افتی شدید به پایان برده و طبق اعلام گمرک تنها کمی بیش از 1100 دستگاه ترخیص از گمرک صورت گرفت.
جالب‌تر اینکه واردات خودرو که همواره جزو اقلام پرمصرف ارزی بوده و در ردیف‌های دوم یا سوم جدول مصارف کشور قرار داشت با سیاست‌های اخیر دولت از فهرست 5 قلم اول کالاهای پرمصرف ارزی خارج شده است. این یعنی نه تنها تا اطلاع ثانوی خبری از توسعه این بازار نیست که احتمالا رشد چشمگیر قیمت ها در بخش خودروهای وارداتی موجه بوده و به احتمال فراوان تا مدت‌ها در همین کانال قیمتی خواهیم ماند.
خروج خودروهای خارجی و وارداتی از بازار می‌تواند به ادامه و حتی افزایش انحصار در صنعت اتومبیل ایران منجر شود و زمینه کاهش سطح رضایت مشتریان حاضر در بازار خودرو را فراهم کند.
کیا اوپتیما jf که تا اوایل سال 96 تنها 210 میلیون تومان قیمت داشت هم‌اینک بهایی 350 میلیون تومانی دارد

برطبق اعلام گمرک ایران، وضعیت واردات خودرو در دو ماهه نخست سال با افتی چشمگیر مواجه شده و از جمع پنج کالای اصلی واردات خارج شده است. بررسی اقلامعمدهوارداتیدردوماههنخستسال‌جارینشان می‌دهد قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با 333 میلیون دلار بالاترین ارزش را در بین کالاهای وارداتی به خود اختصاص داده و پس از آن،ذرت دامی به ارزش 296 میلیون دلار، لوبیای سویا به ارزش 248 میلیون دلار، برنج به ارزش 184 میلیون دلار، و اجزا و قطعات ماشین‌آلات و دستگاه‌ها به ارزش 144 میلیون دلاردر رده‌های بعدی قرار دارند.
این 5قلم در حالی صدرنشینان واردات به کشور در 60 روز نخست سال 97 هستند که سال قبل در همین مدت نصف مقدار فعلی قطعات خودرو وارد شده بود و واردات خودرو نیز در مرز 230 میلیون دلار قرار داشت و حجم عددی واردات خودرو در مرز 15 هزار دستگاه قرار داشت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید