وداع پرسپولیس با جام‌حذفی

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل ذوب آهن شکست خورد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز بماند. پرسپولیس در حالی مقابل حریفش تن به شکست داد که از نیمه نخست ۱۰ نفره شده بود.

کد خبر : ۵۷۸۰
بازدید : ۱۵۳۵
تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل ذوب آهن شکست خورد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز بماند. پرسپولیس در حالی مقابل حریفش تن به شکست داد که از نیمه نخست ۱۰ نفره شده بود.

در یکی از مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن از ساعت ۱۴:۳۰ امروز چهارشنبه در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود ذوب آهن به اتمام رسید تا سرخپوشان در مرحله یک چهارم نهایی از این مسابقات کنار بروند. مرتضی تبریزی در دقیقه ۱۰۷ و رضا شکاری در دقیقه ۱۱۵ برای ذوب آهن گلزنی کردند. این بازی در طول ۹۰ دقیقه و در حالی که پرسپولیس ۱۰ نفره بود، با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسیده بود.

پرسپولیس در حالی که سوشا مکانی و مهدی طارمی را به خاطر محرومیت در اختیار نداشت، این بازی را با ترکیب ایمان صادقی، محسن بنگر، رضا نور محمدی، محمد انصاری، وحید حیدریه، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (مرتضی قدیمی پور)، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده (لوکا ماریچ) و جری بنگستون (علی علیپور) آغاز کرد ولی طولی نکشید که بازی با تصمیم یدالله جهانبازی برای دقایقی به جنجال کشیده شد.

جهانبازی در دقیقه ۲۲ در تصمیمی مشکوک، ایمان صادقی دروازه‌بان پرسپولیس را از زمین اخراج کرد تا پرسپولیس ۱۰ نفره شود. این اخراج در حالی صورت گرفت که کاوه رضایی در حالتی تک به تک با صادقی قرار داشت و دروازه‌بان پرسپولیس شوت رضایی را خارج از محوطه جریمه با سینه خود دفع کرد ولی تشخیص داور این بود که دروازه‌بان پرسپولیس توپ را با دست دفع کرده است.

بعد از ۱۰ نفره شدن پرسپولیس، بازی دقایقی متوقف شد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس مرتضی قدیمی‌پور دروازه‌بان سوم تیمش را به جای محسن مسلمان وارد زمین کرد. البته سرخپوشان بعد از اخراج صادقی بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشتند و حملات ذوب آهن را بی پاسخ نگذاشتند ولی در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم هم دو تیم بازی هجومی را در دستور کار داشتند ولی این شاگردان برانکو ایوانکوویچ بودند که روی ضد حملات و در دقیقه ۵۰ صاحب چند فرصت نصفه و نیمه شدند.

هیجان بازی از دقیقه ۶۳ چندبرابر شد و دو تیم به اندازه کل بازی روی دروازه همدیگر فشار آوردند. ابتدا فرشاد احمدزاده در دقیقه ۶۳ با جا گذاشتن دو مدافع ذوب آهن در محوطه جریمه این تیم ضربه‌ای را به سمت دروازه زد که رشید مظاهری آنرا دفع کرد. دو دقیقه بعد مرتضی تبریزی مهاجم ذوب آهن تا آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس پیش رفت که محمد انصاری مدافع سرخپوشان مانع گل خوردن تیمش شد.

سرمربی پرسپولیس در دقیقه ۶۹ فرشاد احمدزاده را از زمین خارج کرد و لوکا ماریچ را به جای وی به زمین فرستاد تا سرخپوشان عملا با پنج مدافع بازی کنند. عقب نشینی پرسپولیس بارها به ذوب آهن امکان داد تا بارها از دو طرف چپ و راست روی دروازه پرسپولیس توپ بریزند ولی بازی تدافعی سرخپوشان تمام راه‌های گلزنی را بسته بود.

البته این بازی کاملا یکطرفه هم نبود. پرسپولیس که روی ضد حملات برنامه داشت، در دقیقه ۷۸ با امید عالیشاه صاحب یک موقعیت تک به تک شد که دروازه بان ذوب آهن آنرا دفع کرد. کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس در بازگشت همان توپ و زمانی که رشید مظاهری از دروازه بیرون آمده بود، از فاصله دور قصد داشت توپ را وارد دروازه حریف کند که توپ وی به تیرک دروازه خورد.

در نهایت تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه ثمری نداشت تا این بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه برتری با تیم ذوب آهن بود و این تیم بارها دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که در نهایت مرتضی تبریزی در دقیقه ۱۰۷ موفق شد روی اشتباه دروازه‌بان و مدافعان پرسپولیس گل برتری را به ثمر برساند.

درحالی که پرسپولیس برای به تساوی کشیدن بازی تلاش می کرد این ذوب آهن بود که در دقیقه 115 به گل دوم رسید. در این صحنه قاسم حدادی فر روی خط محوطه جریمه پرسپولیس چند بازیکن را مشغول به خود کرد و رضا شکاری از تعلل رضا نورمحمدی استفاده کرد و با ربودن توپ و ضربه ای آرام دروازه پرسپولیس را باز کرد تا تیر خلاص را به تیم خسته برانکو شلیک کند.

با این نتیجه تیم ذوب آهن راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد تا سرخپوشان با این جام وداع کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید