نامه رهبر کره‌شمالی به ترامپ

نامه رهبر کره‌شمالی به ترامپ

معاون رهبر کره شمالی که در نیویورک به سر می‌برد، حامل نامه‌ای از سوی کیم جونگ اون برای ترامپ است.

کد خبر : ۵۷۸۷۹
بازدید : ۸۷۵

نامه رهبر کره‌شمالی به ترامپ

معاون رهبر کره شمالی که در نیویورک به سر می‌برد، حامل نامه‌ای از سوی کیم جونگ اون برای ترامپ است. «کیم یونگ چول» معاون رهبر کره شمالی و مرد شماره دو این کشور که در نیویورک به سر می‌برد، حامل نامه‌ای برای ترامپ است.

به گفته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در نیویورک با چول دیدار کرد، وی قرار است روز جمعه در واشنگتن این نامه را به رئیس جمهوری آمریکا بدهد. پمپئو پس از دیدار دو روزه با چول، با بیان اینکه هنوز موانعی بر سر راه نشست سران دو کشور وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که این ملاقات برگزار شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که نمایندگان کره شمالی روز جمعه به واشنگتن می‌روند و سپس در پیامی توئیتری دیدار‌های دو طرف در نیویورک را 'خیلی خوب' توصیف کرد.

ترامپ هفته پیش دیدار برنامه ریزی شده خود با رهبر کره شمالی را که قرار بود ۱۲ ماه ژوئن (۲۲ خرداد ماه) در سنگاپور برگزار شود، به صورت ناگهانی لغو و دو روز پس از آن اعلام کرد که همچنان در نظر دارد این دیدار انجام شود. ترامپ علت لغو این ملاقات را 'عصبانیت عظیم و خصومت آشکار' در پیام اخیر رهبر کره شمالی عنوان کرد، اما در پایان با ادبیاتی خارج از عرف دیپلماتیک از وی خواست در صورتی که نظرش در این باره تغییر کرد به صورت 'تلفنی یا مکتوب' به او اطلاع دهد.

اعتقاد بر این است که سفر 'کیم یونگ چول' که در حال حاضر مسئولیت معاونت کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی را به عهده دارد، نشان دهنده پیشرفت در برنامه برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی است.

این در حالی است که چند پیش نیز یک هیات آمریکایی به منظور گفت و گو با مقامات کره شمالی و هماهنگی نشست سران دو کشور، در مرز دو کره و در روستای پانمونجوم با هیات کره شمالی نشست مشترک برگزار کردند. وزارت امور خارجه کره جنوبی روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هیات کارشناسی آمریکا و کره شمالی هم اکنون در حال مذاکره برای فراهم کردن مقدمات برگزاری اجلاس سران دو کشور هستند.

'سونگ کیم' سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی و مذاکره کننده هسته‌ای سابق این کشور، سرپرستی تیم ایالات متحده را در این سفر به عهده داشت.

تیم ایالات متحده همچنین شامل 'آلیسون هوکر' مدیر امور کره شمالی در کاخ سفید و 'راندال شریور' دستیار وزیر دفاع در حوزه شرق آسیا بود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید