پنج مانعی که برای موفقیت باید بر آنها فائق آمد!

پنج مانعی که برای موفقیت باید بر آنها فائق آمد!

بسیاری از ما ایدۀ بزرگی داریم یا راه حل نویی برای یک چالش روزمره داریم که در پس ذهنمان هست اما هیچ وقت به دنبال اجرایش نمی‌رویم. داشتن یک ایدۀ خوب، عالی است. بهتر از آن، اجرا کردنش است. لازمۀ آن ایمان به خود و کار زیاد است.

کد خبر : ۵۷۹
بازدید : ۵۸۱۵
فرادید| بسیاری از ما ایدۀ بزرگی داریم یا راه حل نویی برای یک چالش روزمره داریم که در پس ذهنمان هست اما هیچ وقت به دنبال اجرایش نمی‌رویم. داشتن یک ایدۀ خوب، عالی است. بهتر از آن، اجرا کردنش است. لازمۀ آن ایمان به خود و کار زیاد است.

به گزارش فرادید به نقل ار هافینگتون پست، دلیل اینکه بسیاری از ما دست به اجرای ایده‌هایمان نمی‌زنیم، موانعی که در راهمان است، نیستند. اغلب دلیل این موضوع به موانع احساسی‌ای باز می‌گردد که خودمان برای خودمان می‌سازیم. در زیر پنج مانع ذهنی‌ای که برای موفقیت در اجرای ایده‌هایمان می‌بایست بر آنها فائق شویم، آمده است:

وقتش را ندارم: اگر الان نه، پس کی؟ اگر وقتش را دارید که در طول هفته کلی زمان صرف رسیدن به قیافه‌تان بکنید و کلی وقت را برای بالا و پایین کردن فیسبوک بگذارید، چطور نمی‌توانید همانقدر زمان را صرف ایدۀ تازه‌تان بکنید؟ ورزش دادن ذهن به همان اندازۀ ورزش دادن جسم اهمیت دارد. تابلوی لطفاً مزاحم نشوید را روی در اتاقتان بزنید و در هفته وقتی را به پیشرفت پروژۀ شخصیتان اختصاص دهید.

پولش را ندارم: برعکس! هزینۀ انجام ندادنش را نمی‌توانید تقبل کنید. هزینه‌ای که برای دست به کار شدن صرف می‌کنید، در مقایسه به هزینه‌ای که برای پشیمانی از اینکه تلاشی نکرده‌اید، پس خواهید داد، هیچ است. اگر دستتان تنگ است، کار را با قدم‌های کوچک شروع کنید. سعی کنید از جاهای دیگر و ولخرجی کم کنید، تا بتوانید برای شکوفا کردن ایدۀ خود پول صرف کنید. من به شخصه غذا درست کردن در منزل را جایگزین بیرون غذا خوردن کردم و خرید چیزهایی که فقط کمدها و قفسه‌هایم را اشغال می‌کرد را متوقف کرد.

مهارتش را ندارم: احتمالاً مهارتش را دارید و خودتان خبر ندارید. اولاً، ببینید که چه استعدادهایی دارید و فکر کنید که از چه راههایی می‌توانید از این استعدادها بهره بگیرید. من مجری دو برنامۀ رادیویی هستم به عمرم در کلاسی با عنوان "چگونه مجری رادیو شویم" شرکت نکرده‌ام. می‌خواهید مهارتهای تازه‌ای یاد بگیرید؟ داوطلبانه زمان و استعداد خود را در اختیار سازمان یا نهادی که با اهدافتان در یک راستاست بگذارید تا از نزدیک تجربه کسب کنید.

آموزش لازم را ندیده‌ام و مدرکش را ندارم: مثال نقضش بیل گیتس است. شما از آنچه فکر می‌کنید باهوش ترید. طراحی ذهن ما به گونه‌ای است که ایده تولید کند.

اگر فکر می‌کنید که باید صندوقچۀ مغزتان را غنی کنید، اینترنت مملو است از دوره‌های آموزشی و اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید به رایگان دانلود کنید. آن وقتی را که با کم کردن کارهای اضافه به دست می‌آورید را صرف یادگیری کنید.

انگار همه دارند همان کاری را که من می‌خواهم بکنم، می‌کنند: بعضی وقتها این فکر به ذهنم می‌رسد که آیا ایده‌ای که دارم حقیقتاً ناب است؟ واقعیت این است که اگر گروه علاقمندان و مخاطبانتان را بشناسید و نیازهایشان را درک کنید، و چگونه آنها را اقناع کنید، برای هر چیزی بازار وجود دارد. فقط لازم است که به ایدۀتان چیز جدیدی بیافزایید.

نگارنده: ملانی یانگ، روانشناس و نویسندۀ کتاب "کنار آمدن سرطان سینه"
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید